
Η μεγάλη ανατροπή σημειώθηκε στην κορυφή των λιμανιών εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης, με βάση τα αποτελέσματα διακίνησης containers το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ (Port Authority of Port of Antwerp-Bruges) πέρασε στην πρώτη θέση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, εκτοπίζοντας στη δεύτερη θέση το λιμάνι του Ρότερνταμ.
Η θέση του Πειραιά στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμένων
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν το λιμάνι του Αμβούργου, της Βαλένθια και ο Πειραιάς, όπως και τα προηγούμενα τρίμηνα.
Το λιμάνι του Ρότερνταμ με βάση τα στοιχεία του 2024 αλλά και πολλών προηγούμενων ετών κατέγραφε την μεγαλύτερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων με το λιμάνι της Αμβέρσας να ακολουθούσε στην δεύτερη θέση.
Όμως τα τελευταία χρόνια η Αμβέρσα πλησίαζε «απειλητικά» το Ρότερνταμ. Το 2024 έκλεισε με το Ρότερνταμ να έχει διακινήσει 13,82 εκατ. teus έναντι 13,52 εκατ. teus της Αμβέρσας.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων λειτούργησε ως βασικός μοχλός ανάπτυξης το πρώτο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 4,5% σε teus στα 3,4 εκατ. teu σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024, παρά τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες και την αναδιάρθρωση των συμμαχιών εμπορευματοκιβωτίων, αναφέρει η διοίκηση του λιμανιού της Αμβέρσας σχολιάζοντας τα αποτελέσματα στη διακίνηση containers.
Γιατί έμεινε πίσω το Ρότερνταμ
Την ίδια περίοδο το λιμάνι του Ρότερνταμ το μεγαλύτερο της Ευρώπης εδώ και πολλά χρόνια διακίνησε 3,3 εκατ. teus καταγράφοντας άνοδο 2,2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024.
Η μικρή άνοδος δικαιολογείται από τη μείωση κατά 8,1% των εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων που οφείλεται όπως αναφέρει, η διοίκηση του λιμανιού, στην αδύναμη θέση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας στην αγορά και της μείωσης του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων που μεταφορτώθηκαν στο Ρότερνταμ.
Οι κακές καιρικές συνθήκες τον Ιανουάριο και οι λειτουργικές διαταραχές στον τερματικό σταθμό HPD2 οδήγησαν σε λιγότερες επισκέψεις πλοίων, καθυστερήσεις και χαμηλότερη παραγωγικότητα το πρώτο τρίμηνο.
Η κατάσταση βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου και η παραγωγικότητα τον Μάρτιο ήταν υψηλότερη από ό,τι τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, αναφέρεται.
Η διακίνηση στην γραμμή του Ατλαντικού μειώθηκε κατά 23,1% το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με πέρυσι, επειδή δύο γραμμές, μεταφέρθηκαν σε άλλα λιμάνια λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας των τερματικών σταθμών στο Ρότερνταμ.
Η διακίνηση από την Ασία αυξήθηκε κατά 8,4% το πρώτο τρίμηνο λόγω της εισαγωγής περισσότερων καταναλωτικών προϊόντων.
Η Βαλένθια και ο Πειραιάς
Στην τρίτη θέση, των λιμανιών της Ευρώπης αναμένεται να παραμείνει όπως και τα προηγούμενα τρίμηνα το λιμάνι του Αμβούργου που μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινώσει στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται σταθερά το λιμάνι της Βαλένθια, με τον Πειραιά να ακολουθεί σε απόσταση μερικών χιλιάδων teus.
Το λιμάνι της Βαλένθια διακίνησε το πρώτο τρίμηνο του 2025 περί τα 1.294.064 teus, έναντι 1.252.088 Teus το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι σημειώνοντας μία άνοδο 3,35%.
Κίνα και ΗΠΑ οι βασικοί εμπορικοί εταίροι
Η Κίνα και οι ΗΠΑ παραμένουν οι κύριοι εμπορικοί εταίροι του Valenciaport, με τις δύο χώρες μέχρι στιγμής φέτος αντιπροσωπεύει 285.064 TEU που ανταλλάχθηκαν.
Η Κίνα εξακολουθεί να ηγείται της λίστας με 190.412 Teus που διακινήθηκαν την ίδια περίοδο (+19,42%) και τις ΗΠΑ βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 94.652 Teus που ανταλλάχθηκαν με λιμάνια της Βόρειας Αμερικής (+11,13%) σχολιάζει η διοίκηση του Valenciaport.
Πόσα conteiner διακινούνται στον Πειραιά
Το λιμάνι του Πειραιά ακολουθεί στην πέμπτη θέση με μια συνολική διακίνηση Containers κοντά στα 1.220.000 teus καθώς η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους τερματικούς σταθμούς 2 και 3 που διαχειρίζεται η «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ-PCT)» στο λιμάνι του Πειραιά ανήλθε σε 1.019,2 χιλιάδες teus έναντι 931,3 χιλιάδες teus σημειώνοντας άνοδο 9,4%.
Παράλληλα η διακίνηση Containers στο πρώτο προβλήτα που τον διαχειρίζεται η ΟΛΠ ΑΕ πλησίασε τα 200.000 teus, έτσι στο σύνολο του το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι προσεγγίζει τα 1,22 εκατ. teus το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Παράγοντες του λιμανιού σημειώνουν ότι σε κάθε περίπτωση η ανοδική τάση στη διακίνηση containers στον Πειραιά αποκτά μόνιμα χαρακτηριστικά σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά που το λιμάνι επηρεάσθηκε από τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)