Δασμοί Τραμπ: Oι κούκλες, το τελευταίο σύμβολο του εμπορικού πολέμου του Τραμπ

Τα σχόλια Τραμπ έχουν πυροδοτήσει έντονες αντιδράσεις

Δασμοί Τραμπ: Oι κούκλες, το τελευταίο σύμβολο του εμπορικού πολέμου του Τραμπ

Η εκστρατεία επιβολής δασμών του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ έχει στοχεύσει μια σειρά από ξένα προϊόντα, από ευρωπαϊκά κρασιά και ανταλλακτικά αυτοκινήτων από το Μεξικό μέχρι ταινίες που έχουν γυριστεί στο εξωτερικό . Πρόσφατα, η περιπλανώμενη οργή του προέδρου έχει βρει ένα άλλο ρητορικό επίκεντρο: τις κούκλες-παιχνίδια.

Ο Τραμπ υποστήριξε ότι τα παιδιά θα έχουν μια χαρά να έχουν δύο κούκλες – ίσως τρεις ή πέντε – αντί για 30, εάν οι φόροι εισαγωγής των ΗΠΑ αυξήσουν τις τιμές καταναλωτή. Η αντίδραση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιελάμβανε memes όπου τον παρουσίαζαν ως τον Γκριντς και φωτογραφίες της Mercedes-Benz κάμπριο σε παιδικό μέγεθος του νεαρού Μπάρον Τραμπ .

«ΕΝΤΕΛΩΣ εκτός πραγματικότητας», έγραψε στο Linkedin ο Διευθύνων Σύμβουλος της The Loyal Subjects, Jonathan Cathey, του οποίου η εταιρεία συλλεκτικών παιχνιδιών στο Λος Άντζελες παράγει κούκλες Strawberry Shortcake και Rainbow Brite. «Αυτή είναι μια στιγμή του τύπου «Ας φάνε παντεσπάνι». Σας αρέσει το πώς τα παιχνίδια και οι κούκλες έχουν γίνει σύμβολο σε αυτήν την ανόητη ασυναρτησία του εμπορικού πολέμου».

Από τις Barbie, Bratz και Cabbage Patch Kids μέχρι τις κούκλες Adora, American Girl και Our Generation, οι κούκλες αποτελούν μεγάλη επιχείρηση στις ΗΠΑ, καθώς και αγαπημένα παιχνίδια

Τα σχόλια του προέδρου προκάλεσαν επίσης την ενόχληση των γονέων, τόσο αυτών που προσβλήθηκαν από τον αδιάφορο τρόπο με τον οποίο υπέθεσε ότι ίσως «δύο κούκλες θα κοστίζουν μερικά δολάρια περισσότερο» όσο και αυτών που παραδέχτηκαν ότι τα δικά τους παιδιά έχουν περισσότερα παιχνίδια από όσα χρειάζονται.

Σε κάθε περίπτωση, η αμερικανική βιομηχανία παιχνιδιών έχει πολλά να κάνει με μια πιθανή αποκλιμάκωση της δασμολογικής αντιπαράθεσης μεταξύ της κυβέρνησης Τραμπ και της κυβέρνησης στο Πεκίνο. Σχεδόν το 80% των παιχνιδιών που πωλούνται στις ΗΠΑ προέρχονται από την Κίνα.

Ο Σύνδεσμος Παιχνιδιών, μια εμπορική ομάδα , έχει ασκήσει πιέσεις για άμεση αναστολή του δασμού 145% που επέβαλε ο πρόεδρος σε προϊόντα κινεζικής κατασκευής.

Ορισμένες εταιρείες παιχνιδιών προειδοποιούν ότι η πιθανότητα ελλείψεων κατά τις διακοπές αυξάνεται κάθε εβδομάδα που οι δασμοί παραμένουν σε ισχύ.

Πόσο αξίζει η αγορά κούκλας στις ΗΠΑ;

Από τις Barbie, Bratz και Cabbage Patch Kids μέχρι τις κούκλες Adora, American Girl και Our Generation, οι κούκλες αποτελούν μεγάλη επιχείρηση στις ΗΠΑ, καθώς και αγαπημένα παιχνίδια.

Η κατηγορία αυτή, η οποία περιλαμβάνει αξεσουάρ όπως ρούχα, είχε πωλήσεις στις ΗΠΑ ύψους 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, σε σύγκριση με 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023 και 3,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Circana.

Οι καταναλωτές ξόδεψαν πολλά χρήματα για παιχνίδια κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας COVID για να απασχολήσουν τα παιδιά και τους εαυτούς τους , αλλά οι πωλήσεις μειώθηκαν καθώς ο πληθωρισμός έπληξε την οικονομία.

Το γεγονός ότι τα νεότερα κορίτσια ενδιαφέρονται περισσότερο να αγοράσουν μακιγιάζ και προϊόντα περιποίησης δέρματος έχει επίσης μειώσει τη ζήτηση για κούκλες, δήλωσε ο Marshal Cohen, επικεφαλής σύμβουλος λιανικής της Circana.

Τι κάνουν οι εταιρείες παιχνιδιών για να διαχειριστούν τους δασμούς;

Η Mattel, η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής παιχνιδιών στις ΗΠΑ, δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα πρέπει να αυξήσει τις τιμές ορισμένων προϊόντων που πωλούνται στις ΗΠΑ για να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος που σχετίζεται με τους δασμούς.

Η εταιρεία, της οποίας τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν την Barbie και την American Girl, δήλωσε ότι οι αυξήσεις ήταν απαραίτητες, παρόλο που επιταχύνει την επέκταση της παραγωγικής της βάσης εκτός Κίνας.

Οι μικρότερες εταιρείες παιχνιδιών αναμένεται να δυσκολευτούν περισσότερο από τις Mattel και Hasbro, οι οποίες φτιάχνουν το Baby Alive, το οποίο τρώει, πίνει και βρέχει τις πάνες. Ο Cathey είπε ότι σταμάτησε τις αποστολές των The Loyal Subjects από την Κίνα τον Απρίλιο επειδή δεν μπορούσε να πληρώσει τον τεράστιο δασμό.

Τι χρειάζεται για να φτιάξεις μια κούκλα;

Όπως γράφει το Associated Press, αν και η σειρά American Girl κυκλοφόρησε το 1986 με μια σειρά βασισμένη σε φανταστικούς ιστορικούς χαρακτήρες, οι κούκλες δεν ήταν ποτέ εγχώρια προϊόντα. Κατασκευάζονταν στη Γερμανία πριν η παραγωγή μεταφερθεί τελικά στην Κίνα.

Οι ειδικοί στα παιχνίδια λένε ότι εκτός από το χαμηλότερο κόστος, τα κινεζικά εργοστάσια έχουν αναπτύξει τεχνικές και τεχνογνωσία που δεν αναπαράγονται εύκολα.

«Δεν έχουμε καμία δυνατότητα στις ΗΠΑ να φτιάξουμε ριζωμένα μαλλιά για κούκλες. Και έχουμε πράγματα όπως τα πρόσωπα. Μερικά από αυτά είναι ζωγραφισμένα στο χέρι, άλλα είναι φτιαγμένα με μηχανή Tampo (εκτύπωσης)», δήλωσε ο James Zahn, αρχισυντάκτης της βιομηχανικής έκδοσης The Toy Book, για την κατασκευή κούκλων.

Είναι ασφαλή τα παιχνίδια από την Κίνα;

Ο αναπληρωτής προσωπάρχης του Λευκού Οίκου, Στίβεν Μίλερ, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι υποθέτει ότι οι καταναλωτές θα προτιμούσαν να πληρώνουν περισσότερα για προϊόντα αμερικανικής κατασκευής.

Η Τερέζα Μάρεϊ, διευθύντρια της εποπτικής αρχής καταναλωτών στην Ομάδα Έρευνας Δημοσίου Συμφέροντος των ΗΠΑ, δήλωσε ότι η εικόνα είναι πιο περίπλοκη.

Τα προϊόντα για παιδιά ηλικίας 12 ετών και κάτω απαιτούν δοκιμές και πιστοποίηση από τρίτους από εργαστήρια εγκεκριμένα από την Επιτροπή Ασφάλειας Καταναλωτικών Προϊόντων των ΗΠΑ, την υπηρεσία που είναι επιφορτισμένη με την επιβολή των επιπέδων μολύβδου στα παιχνίδια, δήλωσε ο Murray.

Οι κανόνες ισχύουν για όλα τα προϊόντα που πωλούνται στις ΗΠΑ. Τα παιχνίδια από μεγάλες μάρκες όπως η Fisher-Price, η Mattel, η Hasbro και η Lego, οι οποίες έχουν αναθέσει εδώ και καιρό την κατασκευή τους στην Κίνα, συνήθως συμμορφώνονται, είπε.

Μπορούν τα παιδιά να έχουν πάρα πολλές κούκλες;

Πολλοί άνθρωποι συμφωνούν ότι η αμερικανική καταναλωτική κουλτούρα έχει ξεφύγει από τον έλεγχο, σε μεγάλο βαθμό λόγω των τιμών που διατηρούνται χαμηλές χάρη στην εργασία των ξένων εργατών εργοστασίων που κερδίζουν πολύ λιγότερα από ό,τι θα έβγαζαν στις ΗΠΑ.

Η 38χρονη Κέιτι Γουόλεϊ-Βίγκερτ, ανώτερη υπεύθυνη μάρκετινγκ στο Ρίτσμοντ της Βιρτζίνια και μητέρα ενός 2χρονου γιου, συμφωνεί ότι υπάρχει υπερβολικός υλισμός, αλλά πιστεύει ότι οι γονείς θα πρέπει να έχουν επιλογές όταν αποφασίζουν τι είναι καλύτερο για τα παιδιά τους. Βρήκε τα σχόλια του πλούσιου Τραμπ αποθαρρυντικά.

«Νομίζω ότι είναι μια μικρή εικόνα για τις αγοραστικές συνήθειες και την πραγματικότητα των ανθρώπων που αγοράζουν παιχνίδια για παιδιά», δήλωσε η Walley-Wiegert.

Η Έλενορ Μακ, κάτοικος του Σαν Φρανσίσκο, η οποία ίδρυσε την εταιρεία κούκλων Jilly Bing αφού δεν μπόρεσε να βρει μια ασιατικής καταγωγής αμερικανική κούκλα για την κόρη της, Τζίλιαν, η οποία είναι τώρα 5 ετών, είπε ότι τα σχόλια του προέδρου την αναστάτωσαν επειδή ορισμένες οικογένειες δυσκολεύονται να αγοράσουν έστω και μία κούκλα.

Ο εμπορικός πόλεμος με την Κίνα «απλώς καθιστά ακόμη πιο αδύνατο για αυτές τις οικογένειες», είπε ο Μακ.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο