Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα τον Απρίλιο αυξήθηκαν για τρίτο συνεχόμενο μήνα, σημειώνοντας άνοδο 14,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, καθώς οι κρατικά επιδοτούμενες ανταλλαγές αυτοκινήτων μετρίασαν τις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών στην καταναλωτική εμπιστοσύνη.
Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων έφτασαν τα 1,78 εκατομμύρια τον περασμένο μήνα, ενώ για το πρώτο τετράμηνο του 2025 σημείωσαν αύξηση 8,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας τα 6,97 εκατομμύρια μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας (CPCA) που δημοσιεύτηκαν σήμερα, όπως αναφέρει το Reuters.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και plug-in υβριδικών, γνωστών συνολικά ως οχήματα «νέας ενέργειας», αυξήθηκαν κατά 33,9% σε ετήσια βάση, αντιπροσωπεύοντας το 50,8% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα.
Ένα κυβερνητικό πρόγραμμα που προσφέρει υψηλότερες επιδοτήσεις για την αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων με οχήματα «νέας ενέργειας» σε σύγκριση με τα συμβατικά βενζινοκίνητα οχήματα είχε καλύψει 2,71 εκατομμύρια αυτοκίνητα έως τις 24 Απριλίου, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Το πρόγραμμα αυτό συνέβαλε στον περιορισμό των επιπτώσεων στην εμπιστοσύνη των Κινέζων καταναλωτών, καθώς η αύξηση των αμερικανικών δασμών στις κινεζικές εξαγωγές διαταράσσει το εμπόριο μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου.
Μειώθηκαν οι εξαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα
Οι εξαγωγές αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 2,2% τον Απρίλιο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, συνεχίζοντας την πτωτική πορεία του Μαρτίου που είχε καταγράψει μείωση 8%, σύμφωνα με στοιχεία της CPCA.
Για τους εγχώριους αγοραστές, ωστόσο, τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης χάνουν τη δυναμική τους ως κίνητρο αγοράς, σύμφωνα με την ένωση.
Η εστίαση του πολυετούς πολέμου τιμών στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως μετατοπίστηκε προς τα χαρακτηριστικά επόμενης γενιάς αυτοματοποιημένης οδήγησης μετά την ανακοίνωση της BYD τον Φεβρουάριο ότι θα προσφέρει το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης «God’s Eye» ως δωρεάν βασικό εξοπλισμό σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της.
Ωστόσο, η έντονη προώθηση των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης περιορίζεται μετά από κυβερνητική παρέμβαση κατά των διαφημιστικών όρων που χρησιμοποιούν λέξεις όπως «έξυπνο» ή «αυτόνομο» για την περιγραφή της τεχνολογίας τους, μετά από ένα θανατηφόρο ατύχημα που αφορούσε ένα Xiaomi SU7 sedan τον Μάρτιο.
Το ηλεκτρικό όχημα τυλίχθηκε στις φλόγες αφού προσέκρουσε σε τσιμεντένιο στύλο, λίγα δευτερόλεπτα αφότου ο οδηγός προσπάθησε να αναλάβει τον έλεγχο από το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης του αυτοκινήτου.