Ναυτιλία: Θετικός ο αντίκτυπος από τη συμφωνία ΗΠΑ – Κίνας

Οι ενδείξεις αποκλιμάκωσης προσφέρουν δυνητική άνοδο για τη ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων και ενισχύουν τις προσδοκίες για ευρύτερη οικονομική ανάκαμψη

Ναυτιλία: Θετικός ο αντίκτυπος από τη συμφωνία ΗΠΑ – Κίνας

Με ανακούφιση υποδέχθηκαν οι ναυτιλιακές εταιρείες την είδηση για μια αρχική συμφωνία στην οποία κατέληξαν οι αντιπροσωπείες των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, ΗΠΑ και Κίνας, στη Γενεύη, η οποία μεταξύ άλλων προβλέπει σημαντική μείωση των μεταξύ τους δασμών για τις επόμενες 90 ημέρες.

Η Clarksons Securities εκτίμησε ότι ο μέσος δασμολογικός συντελεστής των ΗΠΑ έχει μειωθεί από 23% σε 12%, γεγονός που θα μπορούσε να μειώσει την πίεση στη ζήτηση εισαγωγών και το ΑΕΠ, καθιστώντας τον αντίκτυπο στο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων λιγότερο σοβαρό από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως.

Οι πρόσφατες ενδείξεις αποκλιμάκωσης του εμπορίου στηρίζουν το κλίμα σε όλες τις ναυτιλιακές αγορές, προσφέροντας δυνητική άνοδο για τη ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων και ενισχύουν τις προσδοκίες για ευρύτερη οικονομική ανάκαμψη, ανέφεραν οι αναλυτές.

Η είδηση της συμφωνίας έδωσε ώθηση στις μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών στα χρηματιστήρια. Η μετοχή της γιγαντιαίας κινεζικής κρατικής ναυτιλιακής εταιρείας Cosco Shipping Holdings σημείωσε άνοδο 2% στις ασιατικές συναλλαγές, ενώ η μετοχής της εταιρείας δεξαμενοπλοίων Cosco Shipping Energy Transport σημείωσε άνοδο 1% και της πλοιοκτήτριας πλοίων χύδην ξηρού φορτίου Pacific Basin σκαρφάλωσε σχεδόν 3% στο Χονγκ Κονγκ.

Στην Ευρώπη, το αποτέλεσμα ήταν πιο έντονο: η μετοχή της δανέζικης ναυτιλιακής εταιρείας τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων AP Moller-Maersk σημείωσε άλμα 12% και της γερμανικής Hapag-Lloyd κατέγραψε επίσης άνοδο 10% το πρωί της Δευτέρας.

Ανοδο 2% κατέγραφε στο Οσλο και η μετοχή της εταιρείας δεξαμενοπλοίων Frontline του John Fredriksen. Μια εμπορική συμφωνία μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας πιθανότατα θα είναι καθαρά θετική για τη ναυτιλία, καθώς ο τομέας ιστορικά συσχετίζεται με την παγκόσμια ανάπτυξη δήλωσε η Fearnley Securities.

Ποιοι εξαιρούνται

Τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου εξαιρούνται σε μεγάλο βαθμό από τις άμεσες επιπτώσεις του διμερούς εμπορικού πολέμου, αλλά ο χαμηλότερος κίνδυνος επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης είναι υγιής.

Οι αναλυτές της Fearnley, Fredrik Dybwad και Nils Thommesen, δήλωσαν ότι οι αυξημένες κινεζικές αγορές αμερικανικού πετρελαίου θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναν «εύκολο» τρόπο μείωσης του εμπορικού ελλείμματος των ΗΠΑ με την Κίνα, λόγω της υψηλής αξίας του φορτίου. Αυτό θα συνέβαλλε θετικά στη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα στα δεξαμενόπλοια, πρόσθεσαν.

Επιπλέον οι μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγραερίου έχουν πληγεί άμεσα από τους κινεζικούς δασμούς στα αμερικανικά προϊόντα. Η άρση αυτών «θα ήταν μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη», σύμφωνα με τον Fearnley.

Ωστόσο τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων δεν θα επηρεαστούν σε μεγάλο βαθμό, καθώς τα κινεζικά οχήματα δεν κατέχουν υψηλή θέση όσον αφορά τις αμερικανικές εισαγωγές.

Η Xeneta αναμένει μια πιο πρώιμη από τη συνηθισμένη περίοδο αιχμής ως αποτέλεσμα της μείωσης των δασμών. Οπως δήλωσε ο αναλυτής Peter Sand, κάποια αγαθά θα αρχίσουν να αποστέλλονται άμεσα καθώς μέχρι τώρα δεν μπορούσε να γίνει αυτό λόγω των υψηλών δασμών. Πολλοί θα σπεύσουν να αξιοποιήσουν το κενό των 90 ημερών. Θα δούμε πόσο θα επιστρέψει η ζήτηση τις επόμενες εβδομάδες, υπογράμμισε, ο Peter Sand.

Επιπλέον, ο Sand υποστήριξε ότι με τη μετατόπιση χωρητικότητας σε άλλες μεταφορές μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για να επανέλθουν τα πλοία αυτά στις γραμμές Ασίας Ειρηνικού.

Ωστόσο οι αναλυτές αποφεύγουν να εκτιμήσουν τι θα συμβεί μετά τις 6 Αυγούστου, όταν λήγει η διακοπή των 90 ημερών.

Τι υποστηρίζει το ICS

Στο μεταξύ το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) εξακολουθήσει να υποστηρίζει ότι οι χρεώσεις στα κινεζικά πλοία που πιάνουν αμερικανικά λιμάνια είναι παράλογες. Παράλληλα ελπίζει ότι η πρόσφατη αποκλιμάκωση των δασμών μεταξύ Ουάσιγκτον και Πεκίνου θα φέρει περαιτέρω ανακούφιση.

Τις δηλώσεις αυτές έκαναν ο γενικός γραμματέας του ICS Guy Platten και ο διάδοχός του, Θωμάς Καζάκος, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε χθες η Ενωση Εφοπλιστών του Χονγκ Κονγκ.

Σχολιάζοντας το τελευταίο σχέδιο του Γραφείου Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) που άμβλυνε κάπως τις αρχικές ρυθμίσεις, σημείωσαν ότι είναι πολύ καλύτερα, αλλά εξακολουθούν να είναι δρακόντεια. Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση του USTR είναι σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 19 Μαΐου, οπότε η USTR σχεδιάζει να πραγματοποιήσει ακρόαση. Η επίσημη εφαρμογή θα αρχίσει τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους.

Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ 

OT Originals

Περισσότερα από Ποντοπόρος

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο