Τη στρατηγική επένδυση στην Ευβοϊκή Ζύμη, την ελληνική εταιρεία παραγωγής φύλλου, προϊόντων ζύμης και γλυκών, ανακοίνωσε το fund Halcyon Equity Partners.
Ειδικότερα, και όπως αναφέρει ο κ. Νικόλαος Κωνσταντάκης, οικονομικός διευθυντής της Ευβοϊκής Ζύμης, από την εταιρεία αποχώρησαν οι μειοψηφούντες μέτοχοι. «Το Halcyon Equity Partners έκανε μειοψηφική επένδυση», επισημαίνει.
Θεωρεί ότι είναι μια καλή χρονική στιγμή για μια τέτοια επένδυση, δεδομένου της ανάπτυξης που σημειώνει η εταιρεία αλλά και της μερικής λειτουργίας του νέου εργοστασίου στο Σχηματάρι.
«Έχουμε ένα όραμα και ένα καλά συμφωνημένο business plan» εξηγεί ο κ. Κωνσταντάκης που εκτός από CFO είναι και γιος του ιδιοκτήτη κ. Χαράλαμπου Κωνσταντάκη.
Η εν λόγω επένδυση εντάσσεται στη στρατηγική του Halcyon Equity Partners “Invest in the Best of Greece”.
Η Halcyon Equity Partners στοχεύει στη δημιουργία ενός διαφοροποιημένου επενδυτικού χαρτοφυλακίου σε τομείς με καινοτόμα χαρακτηριστικά και δυναμική μετασχηματισμού.
Ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής της είναι η προώθηση ενός καθορισμένου πλαισίου ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση), σε όλα τα στάδια της επενδυτικής διαδικασίας.
Ίσως γι’ αυτό το λόγο, η Halcyon αποφάσισε να «εμπλακεί» στην ιστορία της Ευβοϊκής Ζύμης.
«Οι αξίες της Halcyon ευθυγραμμίζονται με τις δικές μας, οικογενειακές αξίες. Στόχος μας είναι να καινοτομήσουμε με ESG πρακτικές και με τεχνογνωσία», επισημαίνει ο κ. Κωνσταντάκης.
Ο τζίρος και οι στόχοι για το μέλλον
Το 2024 ο τζίρος της εταιρείας έκλεισε με 15 εκατ. ευρώ και το Evitda με 1.300.000 εκατ. ευρώ, αποκαλύπτει ο κ. Κωνσταντάκης.
Και προσθέτει ότι για το β΄ εξάμηνο, η εταιρεία στοχεύει στην αύξηση του τζίρου από 14,5 εκατ. ευρώ (το 24?) σε 22-23 εκατ. ευρώ και αντίστοιχη αύξηση Evitda.
Όσον αφορά τις εξαγωγές, η εταιρεία φιλοδοξεί να αυξηθούν από 47% που ήταν το 2024 στο 55% το 2025 ενώ για το πρώτο τετράμηνο του 2025 (Q1) η Ευβοϊκή Ζύμη θέλει να πετύχει αύξηση του τζίρου κατά 10%.
Οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν με τρεις τρόπους. «Μέσω της επέκτασης των εξαγωγών. Δεύτερον, θέλουμε να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί στα κατεψυγμένα προϊόντα και τρίτον, σκοπεύουμε να μπούμε πιο δυναμικά στον τομέα της ζαχαροπλαστικής».
Το εργοστάσιο στο Σχηματάρι
Το νέο εργοστάσιο της εταιρείας στο Σχηματάρι ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2021 αλλά επίκειται η περάτωση των γραμμών παραγωγής από το παλιό εργοστάσιο της εταιρείας στην Καστέλλα Εύβοιας.
Πρόκειται για ένα κτίριο 8.000 τ.μ. σε μια έκταση 30 στρεμμάτων.
Πώς έμαθε στους Νοτιοκορεάτες να τρώνε κανταΐφι
Όπως αναφέρει ο κ. Κωνσταντάκης, το 47% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται από τις εξαγωγές.
Τα προϊόντα της Ευβοϊκής Ζύμης «ταξιδεύουν» πλέον σε πολλές αγορές του εξωτερικού. Ενδεικτικά, ΗΠΑ, Γαλλία – προϊόντα της βρίσκονται στα ράφια του Ε. Leclerc- Αυστραλία, στις χώρες του Αραβικού Κόλπου, το Ισραήλ, την Ινδία, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Ταιβάν και τη Ν. Κορέα.
Μάλιστα στη Ν. Κορέα, η συγκυρία της δημοφιλίας της σοκολάτας Dubai chocolate έγινε το όχημα για να μάθουν οι πολίτες της το κανταϊφι. Ένας influencer ανέβασε αναρτήσεις για την Dubai chocolate αλλά και για το κανταΐφι της Ευβοϊκής Ζύμης, με αποτέλεσμα να γίνει και το κανταϊφι ανάρπαστο. Τώρα, ο influencer έχει γίνει ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος του προϊόντος στη χώρα του!
Μια οικογενειακή επιχείρηση με ιστορία 40 χρόνων
Η εταιρεία ΕΥΒΟΪΚΗ ΖΥΜΗ ΑΒΕΕ ξεκίνησε το 1984 στα Ψαχνά Ευβοίας με την επωνυμία «Ζυμαρικά Ψαχνών», ως μια μικρή προσωπική βιοτεχνία με την παραγωγή παραδοσιακών ζυμαρικών, ακολουθώντας πιστά τις πατροπαράδοτες συνταγές και χρησιμοποιώντας αγνά υλικά, με τον τρόπο των πεπειραμένων νοικοκυρών.
Τη δεκαετία του ’90 η Ευβοϊκή Ζύμη διευρύνει τις δραστηριότητές της στην παραγωγή κατεψυγμένων προϊόντων ζύμης και μεταφέρεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην Καστέλλα Ευβοίας.
Η ανάπτυξη της εταιρείας την οδηγεί το 2004 να μεταφέρει μέρος της παραγωγής σε νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις στην περιοχή Δοκού Χαλκίδας. Στο τέλος της ίδιας δεκαετίας η εταιρεία έχει παρουσία και στα Χανιά Κρήτης με ακόμα μία παραγωγική μονάδα.
Η επιτυχία ήρθε για την Ευβοϊκή Ζύμη με το σπιτικό χωριάτικο φύλλο και συνεχίζεται με το φύλλο κρούστας, το φύλλο σφολιάτας, το κανταΐφι, τις παραδοσιακές πίτες, τα σφολιατοειδή, τις πίτσες, τα κρουασάν. Πλέον οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τα προϊόντα στις περισσότερες αίθουσες των μεγάλων σούπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε μικρότερα σημεία πώλησης.