Αυτοκινητοβιομηχανίες: Σοκ σε πωλήσεις και κέρδη από τους δασμούς Τραμπ

Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Σοκ σε πωλήσεις και κέρδη από τους δασμούς Τραμπ

Από τη Honda, τη Nissan και την Toyota, μέχρι τη Ford, τη Stellantis και τη Volkswagen, αλλά και την Mercedes-Benz, τη Volvo Cars, την Porsche και την Bentley, οι αυτοκινητοβιομηχανίες φοβούνται ότι θα χάσουν πολλά δισεκατομμύρια σε πωλήσεις και κέρδη λόγω των δασμών Τραμπ.

Μπορεί τις τελευταίες ημέρες να έχουν δημιουργηθεί ελπίδες για αποκλιμάκωση της έντασης στο εμπόριο με Κίνα και Ευρώπη, αλλά η ανησυχία και αβεβαιότητα που επικρατεί κάνουν τη μια μετά την άλλη τις εταιρείες να αναθεωρούν προβλέψεις για οικονομικά αποτελέσματα –ή ακόμη και να τις αποσύρουν εντελώς μέχρι να υπάρξει καλύτερη εικόνα στην αγορά.

Honda και Nissan προειδοποίησαν ότι τα κέρδη θα πληγούν σοβαρά από τους δασμούς των ΗΠΑ, υπογραμμίζοντας τον κίνδυνο ύφεσης σε ολόκληρο τον κλάδο που θα μπορούσε να ανακόψει την οικονομική ανάκαμψη της Ιαπωνίας.

Και οι δύο περιμένουν πλήγματα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων από τους δασμούς σε αυτοκίνητα ξένης κατασκευής που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ τον Απρίλιο. Η Honda αναμένει ότι τα καθαρά της κέρδη θα μειωθούν κατά 70% στα 250 δισεκατομμύρια γιεν, που ισοδυναμούν με 1,68 δισεκατομμύρια δολάρια, για το έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2026. Η Nissan απέφυγε να δημοσιοποιήσει ετήσιες προβλέψεις κερδών λόγω αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς, αλλά προέβλεψε λειτουργικές ζημίες 200 δισεκατομμυρίων γιεν για το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου.

Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Honda, Toshihiro Mibe, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει ήδη αρχίσει να αναζητά τρόπους για την ενίσχυση της παραγωγικής ικανότητας στις ΗΠΑ σε περίπτωση που οι δασμοί παραμείνουν σε ισχύ για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Οι δασμοί πιθανότατα θα επηρεάσουν τα εταιρικά κέρδη και τη συνολική οικονομία, καθώς οι εξαγωγές αυτοκινήτων αποτελούν περίπου το ένα τρίτο των εξαγωγών της Ιαπωνίας προς τις ΗΠΑ. Αυτό θα μπορούσε να κάνει τις εταιρείες να διστάσουν να αυξήσουν τις κεφαλαιουχικές δαπάνες και να περιορίσουν την αύξηση των μισθών, η οποία επιτέλους επιταχύνεται τα τελευταία χρόνια μετά από δεκαετίες σχεδόν μηδενικών αυξήσεων, σύμφωνα με στοιχεία της Wall Street Journal. Η Honda δήλωσε ότι αναμένει ότι οι δασμοί των ΗΠΑ θα μειώσουν τα λειτουργικά της κέρδη κατά 650 δισεκατομμύρια γιεν φέτος.

«Πιστεύουμε ότι η διεξαγωγή επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σε ένα περιβάλλον ελεύθερου εμπορίου είναι η καλύτερη λύση όχι μόνο για το Μεξικό και τον Καναδά, αλλά και για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Mibe. Μεγάλο μέρος των αυτοκινήτων Honda που πωλούνται στις ΗΠΑ εισάγονται από τον Καναδά και το Μεξικό. Η Nissan αναμένει επίσης ότι οι δασμοί θα αυξήσουν το κόστος έως και 450 δισεκατομμύρια γιεν (3 δις δολ) φέτος, επηρεάζοντας 300.000 μονάδες που παράγονται στο Μεξικό και 120.000 οχήματα που κατασκευάζονται στην Ιαπωνία – σχεδόν το 45% όλων των αυτοκινήτων της που πωλούνται στις ΗΠΑ.

Προκλήσεις και για την Toyota

Η Toyota Motor από την πλευρά της προέβλεψε μείωση κερδών κατά 21% για το τρέχον οικονομικό έτος, καθώς η πίεση από τους δασμούς του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και η ανατίμηση του γιεν μειώνουν εν μέρει τη ζήτηση για υβριδικά οχήματα. Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο αναμένει ότι τα λειτουργικά έσοδα θα ανέλθουν σε 3,8 τρισεκατομμύρια γιεν (26 δισεκατομμύρια δολάρια) το έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2026, έναντι 4,8 τρισεκατομμυρίων γιεν στο οικονομικό έτος που μόλις έληξε.

Η Toyota αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να πληγεί τους δασμούς του Τραμπ, όχι μόνο από μια ενδεχόμενη μείωση στις εξαγωγές της προς τις ΗΠΑ, αλλά και λόγω της πιθανότητας επιδείνωσης του καταναλωτικού κλίματος στις ΗΠΑ και αλλού.

Porsche και Volkswagen

Η Porsche αναμένει πτώση στις πωλήσεις στη συνέχεια αφού οι καταναλωτές έκαναν νωρίτερα αγορές τους φέτος για να ξεφύγουν τους δασμούς Τραμπ. Οι πελάτες έσπευσαν να αγοράσουν οχήματα για να προλάβουν τους δασμούς, δήλωσε την Τρίτη η επικεφαλής προμηθειών της Porsche, Μπάρμπαρα Φρένκελ. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι μια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι πιο εκτεθειμένες στους δασμούς, επειδή δεν διαθέτει εργοστάσιο στις ΗΠΑ. «Θα υπάρξει μια πτώση και στη συνέχεια πρέπει να δούμε πώς θα επιστρέψει ο καταναλωτής», δήλωσε η Φρένκελ σε συνέδριο που διοργάνωσαν οι Financial Times στο Λονδίνο.

Η εταιρεία που ελέγχεται από την Volkswagen AG αντιμετωπίζει τη μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα και τώρα το πρόσθετο κόστος από τις εμπορικές εντάσεις. Οι ΗΠΑ εισάγουν όλα τα αυτοκίνητα Porsche από την Ευρώπη όπως δείχνουν στοιχεία του Bloomberg.

Η Volkswagen έχει ήδη ανακοινώσει πτώση στα κέρδη του πρώτου τριμήνου και δήλωσε ότι αναμένει ότι το ετήσιο περιθώριο λειτουργικού κέρδους της θα είναι στο κατώτερο άκρο των προβλέψεων. Τα καθαρά κέρδη της VW μειώθηκαν κατά 40,6% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, φτάνοντας τα 2,19 δισεκατομμύρια ευρώ, παρά το γεγονός ότι τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 3%, φτάνοντας τα 77,56 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Βόρεια Αμερική απορρόφησε το 11% των παραδόσεων οχημάτων της Volkswagen το πρώτο τρίμηνο, καθιστώντας την περιοχή ως την πιο σημαντική περιοχή για την εταιρεία μετά τη Δυτική Ευρώπη και την Κίνα.

Mercedes-Benz και Stellantis

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes-Benz και η Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks και Vauxhall) απέσυραν τις προβλέψεις για τα κέρδη τους για το 2025, εν μέσω αυξανόμενης αβεβαιότητας που προκλήθηκε από τους δασμούς.

«Η Mercedes-Benz είναι ένας παγκόσμιος παίκτης… δεν φοβόμαστε τον ανταγωνισμό από καμία κατεύθυνση», δήλωσε στους αναλυτές ο διευθύνων σύμβουλος Όλα Καλένιους. «Αλλά αυτό δεν είναι το περιβάλλον στο οποίο λειτουργούμε», προσέθεσε.

Η Stellantis από την πλευρά της απέσυρε κι αυτή τις προβλέψεις της, ενώ το ίδιο έκανε και η Volvo Cars για τα επόμενα δύο χρόνια, επικαλούμενη αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς.

Η Stellantis, η μητρική εταιρεία μεταξύ άλλων των Jeep, Peugeot και Fiat, ανακοίνωσε ότι παρά την πτώση κατά 14% στα έσοδα του πρώτου τριμήνου στα 35,8 δισεκατομμύρια ευρώ, βλέπει σημάδια ανάκαμψης. Ο όμιλος δήλωσε ότι «αναστέλλει τις οικονομικές προβλέψεις του για το 2025 λόγω των εξελισσόμενων δασμολογικών πολιτικών, καθώς και της δυσκολίας στην πρόβλεψη πιθανών επιπτώσεων στους όγκους της αγοράς και στο ανταγωνιστικό τοπίο». Μεγάλο μέρος της πτώσης των εσόδων οφειλόταν στη μείωση των αποστολών, οι οποίες μειώθηκαν κατά 9% στα 1,22 εκατομμύρια οχήματα, εν μέρει λόγω του χαμηλότερου όγκου παραγωγής στη Βόρεια Αμερική.

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων Bentley ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις προς τις ΗΠΑ παραμένουν παγωμένες, καθώς οι πελάτες περιμένουν τους χαμηλότερους δασμούς από την εμπορική συμφωνία με τη Βρετανία – χωρίς ακόμη να υπάρχουν ενδείξεις για το πότε θα ισχύσει τι.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο