Sotheby’s: Το ασύλληπτο ποσό για πρώην βασιλική Alfa Romeo του 1932

Γιατί η έκδοση Lungo Cabriolet προσελκύει το ενδιαφέρον στη δημοπρασία του οίκου RM Sotheby's στις 22 Μαΐου

Sotheby’s: Το ασύλληπτο ποσό για πρώην βασιλική Alfa Romeo του 1932

Όπως πολλοί αστέρες αθλητών, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A.), με επικεφαλής τον Νίκολα Ρομέο, επέδειξε σημάδια μεγαλείου από νωρίς, κάτι που ακόμη και σήμερα εμπνέει τους λάτρεις της μάρκας, τους αυτοαποκαλούμενους Alfisti, αλλά και τον οίκο Sotheby’s.

Μετά την κυκλοφορία αυτού που σύντομα έγινε γνωστό ως Alfa Romeo το 1910, τα αυτοκίνητά της κυριάρχησαν γρήγορα σε διάσημους αγώνες αντοχής όπως το Targa Florio, το Mille Miglia, ακόμη και το Le Mans κατά τις πρώτες τρεις δεκαετίες της ύπαρξης της μάρκας.

Η πλούσια κληρονομιά της Alfa Romeo οφείλεται εν μέρει στη σειρά μοντέλων 8C – που έκανε το ντεμπούτο της με την 8C 2300 το 1931 – η οποία παραμένει στη μικρή λίστα των σταθερά συλλεκτικών αυτοκινήτων blue-chip. Στις 22 Μαΐου, ένα κομμάτι αυτής της γενεαλογίας θα βρει έναν νέο ιδιοκτήτη όταν αυτή η Alfa Romeo 8C 2300 Lungo Cabriolet του 1932 περάσει από τη δημοπρασία μέσω του RM Sotheby’s στο Μιλάνο.

sotheby's

Ένα μοντέλο ορόσημο

«Η Alfa Romeo 8C 2300 είναι ένα μοντέλο-ορόσημο και ένα πραγματικό supercar της εποχής, οπότε είναι πάντα ξεχωριστό όταν ένα από αυτά τα σπάνια αυτοκίνητα βγαίνει σε δημοπρασία», είπε στον ιστότοπο Robb Report ο Γκρεγκ ΜακΛέμαν, διευθυντής περιεχομένου της RM Sotheby’s στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία.

Μέχρι το 1933, κατασκευάστηκαν μόνο 188 αντίτυπα της 8C 2300. Η ονοματολογία του μοντέλου προέρχεται από τον αριθμό των κυλίνδρων του κινητήρα και τον όγκο του – στην προκειμένη περίπτωση, ένας οκτακύλινδρος σε σειρά με κυβισμό λίγο πάνω από 2.300 cc (2.336 cc για την ακρίβεια). Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αναπτύχθηκε από τον διάσημο μηχανικό Βιτόριο Τζάνο και ώθησε το μοντέλο στη νίκη στο Targa Florio του 1931 με τον οδηγό αγώνων Τάζιο Νουβολάρι στο βολάν. Ο Νουβολάρι και ο συναθλητής του Τζιουσέπε Καμπάρι αργότερα οδήγησαν μια 8C 2300 στην πρώτη θέση στο Ιταλικό Grand Prix εκείνης της χρονιάς.

Το αυτοκίνητο που προσφέρεται, με αριθμό πλαισίου 2211075, είναι ένα Lungo Cabriolet. Το προσωνύμιο «Lungo» αναφέρεται στο γεγονός ότι πρόκειται για μια παραλλαγή με μακρύ πλαίσιο, σε αντίθεση με την έκδοση Corto με κοντό πλαίσιο, και αυτό συνεχίζει να φοράει το αρχικό του αμάξωμα από την Pinin Farina (ο διάσημος κατασκευαστής αμαξωμάτων αργότερα ενοποίησε το όνομά σε Pininfarina). Σύμφωνα με την περιγραφή του οίκου δημοπρασιών, «σχεδόν τίποτα από την πρώιμη ιστορία αυτού του αυτοκινήτου δεν ήταν γνωστό μέχρι την πρόσφατη έρευνα του Archivio Targhe» – το τελευταίο αποτελείται από μια μικρή ομάδα ειδικών που βρίσκονται στη διαδικασία δημιουργίας μιας βάσης δεδομένων με κλασικά ιταλικά αυτοκίνητα από τη δεκαετία του 1920 έως τη δεκαετία του ’50.

Αυτό που είναι πλέον γνωστό είναι ότι το όχημα αποκτήθηκε καινούργιο από τον Πρίγκιπα Φιλιμπέρτο, τον τότε Δούκα της Πιστόια και της Γένοβας, ο οποίος συμμετείχε στο Monte Carlo Concours d’Elegance του 1933, όπου κατέλαβε τη δεύτερη θέση για την κορυφαία διάκριση. Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο οδηγός αγώνων Βιτόριο Μπελμόντο αγόρασε το αυτοκίνητο από τον δούκα και έκανε τροποποιήσεις που φέρεται να περιελάμβαναν μια νέα μάσκα και φτερά. Αυτή η 8C 2300 αντάλλαξε χέρια μερικές φορές ξανά μέχρι που βρήκε το σπίτι του γνώστη της αυτοκινητοβιομηχανίας Μπράιαν Εκερσλέι για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες.

Ανακατασκευή βίδα-βίδα

Αποκτώντας το αυτοκίνητο λίγο μετά τον θάνατο του Εκερσλέι το 1999, ο νυν ιδιοκτήτης ανέθεσε μια ολοκληρωμένη αποκατάσταση που περιελάμβανε την αποσυναρμολόγηση της Alfa κομμάτι-κομμάτι – μια πενταετή εργασία που πραγματοποιήθηκε από την Cremoni Classics με έδρα τη Μόντενα. Όπως αναφέρεται στις σημειώσεις της δημοπρασίας, τα εξαρτήματα είτε αποκαταστάθηκαν, είτε κατασκευάστηκαν εκ νέου σύμφωνα με τις αρχικές προδιαγραφές, είτε αντικαταστάθηκαν με αντίστοιχα της εποχής.

Η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια και την αυθεντικότητα επέτρεψαν στο μεγαλοπρεπές κάμπριο να παρουσιαστεί στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este και στο Pebble Beach Concours d’Elegance, καθώς και να συμμετάσχει στο ράλι δρόμου Coppa della Perugina. Και παραμένει υποψήφιο για όλα αυτά και ακόμα περισσότερα. «Με τόσο άψογη προέλευση και φρέσκια ιστορία από το 1932 έως το 1949 που ήρθε πρόσφατα στο φως, το πλαίσιο 2211075 φαίνεται απόλυτα έτοιμο για μια ακόμη μεγάλη εμφάνιση σε διαγωνισμό», λέει ο ΜακΛέμαν.

Όσο για το κλίμα στην αγορά όσον αφορά το μοντέλο γενικά, ένα αντίγραφο μιας Alfa Romeo 8C 2300 Cabriolet του 1933—με αμάξωμα από την Castegna—πουλήθηκε για 4,515 εκατομμύρια δολάρια στις δημοπρασίες Pebble Beach της Gooding & Company το 2023. Στη συνέχεια, μια 8C 2300 Lungo Spider—με αμάξωμα από την Eagle Coach Works με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο—πουλήθηκε για 4,075 εκατομμύρια δολάρια μέσω του RM Sotheby’s στο Μοντερέι πέρυσι. Στην περίπτωση αυτής της καλλονής με αμάξωμα Pinin Farina, η τιμή της εκτιμάται μεταξύ 3,9 εκατομμυρίων και 5 εκατομμυρίων δολαρίων.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο