Το παράδειγμα της Nike αναμένεται να ακολουθήσουν η Adidas και η Puma αυξάνοντας τις τιμές των παπουτσιών τρεξίματος και των αθλητικών ειδών στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς οι δασμοί των ΗΠΑ στις εισαγωγές αυξάνουν το κόστος για τους λιανοπωλητές.
Η συγκεκριμένη εκτίμηση των αναλυτων έρχεται μια ημέρα μετα την ανακοίνωση της Nike, η οποία δήλωσε την Τετάρτη ότι θα αυξήσει τις τιμές την επόμενη εβδομάδα, χρεώνοντας έως και 10 δολάρια περισσότερο για παπούτσια που σήμερα κοστίζουν πάνω από 150 δολάρια, ενώ θα διατηρήσει σταθερές τις τιμές για προϊόντα κάτω των 100 δολαρίων.
Η Nike, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία αθλητικών ειδών με βάση τις πωλήσεις και την κεφαλαιοποίηση της αγοράς, αναφέρει το Reuters.
Ευκαιρία
«Αυτή ήταν η στιγμή που περίμεναν η Adidas και η Puma”, δήλωσε ο Ρόμπερτ Κρανκόφσκι, αναλυτής αθλητικών ειδών της UBS.
Και οι δύο γερμανικές μάρκες αθλητικών ειδών δήλωσαν πρόσφατα ότι δεν θα είναι οι πρώτοι που θα αυξήσουν τις τιμές, περιμένοντας αντίθετα να δουν τι θα κάνουν οι ανταγωνιστές τους.
«Θα πρέπει μάλλον να περιμένουμε μια παρόμοια απόφαση τόσο από την Adidas όσο και από την Puma, διότι … αυτό δεν είναι ένα θέμα που αφορά τη Nike, είναι ένα θέμα του κλάδου. Όλοι θα επηρεαστούν από τους δασμούς», πρόσθεσε ο Κρανκόφσκι.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έχει επιβάλει έναν γενικό δασμό 10% σε όλες τις εισαγωγές και χτύπησε την Κίνα με έναν υψηλότερο δασμό 30%. Πιο ανησυχητικό για τις μάρκες αθλητικών ειδών, ότι το Βιετνάμ που είναι το βασικό κέντρο κατασκευής υποδημάτων και ενδυμάτων, αντιμετωπίζει την απειλή ενός απότομου δασμού 46% που θα επιστρέψει τον Ιούλιο.
Η Nike περιέγραψε τις αυξήσεις τιμών που ανακοίνωσε ως μέρος του κανονικού εποχιακού της προγραμματισμού, χωρίς να αναφέρει τους δασμούς.
Η Puma δήλωσε την Πέμπτη ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με τους αμερικανούς εταίρους της, αλλά δεν έχει αποφασίσει εάν ή πώς θα προσαρμόσει τις τιμές. Η Adidas δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό σχετικά με τα τιμολογιακά της σχέδια.
Το παράδειγμα
“Ιστορικά, όταν η κορυφαία μάρκα προσαρμόζει τις τιμές της, οι ανταγωνιστές τείνουν να ακολουθούν το παράδειγμά της αμέσως μετά”, δήλωσε ο Φεντερίκο Μπορίν, αναλυτής της Janus Henderson.
Το πόσο ψηλά θα ανεβάσουν τις τιμές άλλες μάρκες θα εξαρτηθεί από τις εκτιμήσεις τους για την προθυμία των Αμερικανών αγοραστών να πληρώσουν, η οποία ποικίλλει ανάλογα με το πόσο περιζήτητα είναι τα αθλητικά ή τα παπούτσια για τρέξιμο.
Η Adidas, η οποία έχει κερδίσει μια άνοδο στις πωλήσεις χάρη στα μοντέρνα vintage παπούτσια, όπως τα Samba των 100 δολαρίων και τα Gazelle των 120 δολαρίων, θα μπορούσε εύκολα να αυξήσει τις τιμές, δήλωσε ο Σάϊμον Τζεγκερ , διαχειριστής χαρτοφυλακίου της Flossbach von Storch στην Κολωνία της Γερμανίας, η οποία κατέχει μετοχές της Adidas και της Nike.