Walmart vs Target: Διευρύνεται το χάσμα εξαιτίας των δασμών

Η Walmart θα αυξήσει τις τιμές για να αντισταθμίσει το κόστος των δασμών, η Target διστάζει να το πράξει...

Walmart vs Target: Διευρύνεται το χάσμα εξαιτίας των δασμών

Είναι γνωστό ότι στην αμερικανική αγορά των σούπερ μάρκετ, η Walmart θεωρείται «το βαρόμετρο της καταναλωτικής υγείας των Αμερικανών». Οι υπόλοιπες αλυσίδες εξετάζουν πάντα με προσοχή οτιδήποτε κάνει.

Το ίδιο συμβαίνει και με την Target.

Οι τελευταίες τριμηνιαίες οικονομικές εκθέσεις των δύο αλυσίδων φανερώνουν το ολοένα και διευρυνόμενο χάσμα μεταξύ των αμερικανικών λιανεμπόρων.

Walmart vs Target

Οι δασμοί του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ αποκαλούπτουν τα λάθη που κάνουν οι μικρότερες αλυσίδες – στην προκειμένη περίπτωση τα λάθη της Target.

Οι πωλήσεις των καταστημάτων της Walmart ξεπέρασαν τις πωλήσεις της Target τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ τα περιθώρια κέρδους της Target έχουν πληγεί από τα υψηλότερα ποσοστά συρρίκνωσης.

Η Walmart έχει διαφοροποιηθεί στη διαφήμιση και τις συνδρομές και το γεγονός αυτό βοηθά της κερδοφορία της. Παρόλ’ αυτά, την εβδομάδα που μας πέρασε, ο γίγαντας του λιανεμπορίου ανακοίνωσε ότι θα πρέπει να αυξήσει τις τιμές για να αντιμετωπήσει τους δασμούς, ακόμα κι αν οι προβλέψεις για το σύνολο του έτους μείνουν ως έχουν.

Η Target, αντίθετα, μείωσε τις ετήσιες προοπτικές της για να λάβει υπόψη «τον αναμενόμενο αντίκτυπο των δασμών και την αυξημένη αβεβαιότητα σχετικά με την οικονομία και τις καταναλωτικές δαπάνες». Η εταιρεία επέλεξε να μην αυξήσει τις τιμές, χαρακτηρίζοντάς το «την έσχατη λύση».

Οι ετήσιες πωλήσεις της Target, που μειώνονται εδώ και δύο χρόνια, αναμένεται να μειωθούν και φέτος.

«Εάν οι δασμοί παραμείνουν στα σημερινά επίπεδα, (η Target) θα έχει υψηλότερο κόστος φέτος. Ως επενδυτής είναι δύσκολο να δούμε πώς αυτό μπορεί να εξελιχθεί θετικά μέσα στο έτος, χωρίς να αυξηθούν οι τιμές», λέει ο Steven Shemesh, αναλυτής της RBC Capital Markets στο Reuters.

Μετοχές

Η Target δήλωσε ότι διαπραγματεύεται με τους προμηθευτές, επανεκτιμά τις αποφάσεις για το χαρτοφυλάκιο, αλλάζει τη χώρα παραγωγής όπου είναι δυνατόν, προσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των παραγγελιών και τις τιμές, μέτρα που πιστεύει ότι θα αντισταθμίσουν σε μεγάλο βαθμό την έκθεση στους δασμούς.

Η μετοχή της Walmart έχει σχεδόν διπλασιαστεί από το 2022, ξεπερνώντας κατά πολύ τα κέρδη του S&P 500, αυξάνοντας την αξία της αγοράς σε 772 δισ. δολάρια.

Την ίδια περίοδο, η μετοχή της Target έχει μειωθεί στο μισό κατά την ίδια περίοδο.

Πωλήσεις

Οι πωλήσεις των καταστημάτων Target, η οποία λειτουργεί σχεδόν 2.000 καταστήματα στις ΗΠΑ, υστερούν σταθερά σε σχέση με τις πωλήσεις της Walmart, η οποία λειτουργεί 4.600 καταστήματα. Η Target έχει επίσης αντιμετωπίσει μποϊκοτάζ και αγωγές που σχετίζονται με τις πρακτικές διαφορετικότητας και ενσωμάτωσης (DEI) .

Η Walmart ανακάλεσε πολλές πρωτοβουλίες DEI, αλλά απέφυγε τις έντονες αντιδράσεις που αντιμετώπισε η Target όταν έκανε το ίδιο.

Η Target απέδωσε μέρος της μείωσης των πωλήσεων και της κίνησης του πρώτου τριμήνου στις αντιδράσεις.

Κατά το τελευταίο τρίμηνο, η κίνηση των καταστημάτων της Target και το μέσο μέγεθος των συναλλαγών μειώθηκαν ενώ τα αντίστοιχα στοιχεία της Walmart αυξήθηκαν.

Ιστορικά, η Target πωλούσε περισσότερα εμπορεύματα με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, αλλά επρόκειτο για μη απαραίτητα αγαθά, όπως είδη ένδυσης και οικιακού εξοπλισμού, πολλά από τα οποία προέρχονταν από την Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες.

Τα τελευταία χρόνια έχει δώσει έμφαση στα τρόφιμα και τα είδη πρώτης ανάγκης για το νοικοκυριό, τα οποία έχουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους.

Τα υψηλότερα ποσοστά συρρίκνωσης – απώλειες από κλοπές και άλλα ζητήματα εντοπισμού αποθεμάτων – έχουν επίσης πλήξει το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Target. Επλήγη επίσης από τις μεγάλες υποτιμήσεις για την εκκαθάριση του πλεονάζοντος αποθέματος και το υψηλότερο κόστος που σχετίζεται με τις διαδικτυακές παραδόσεις.

Loyalty και retail media συμβάλλουν στη διαφοροποίηση

Η Walmart έχει διαφοροποιηθεί με τις επιχειρήσεις υψηλού περιθωρίου κέρδους: Πωλεί διαφημιστικό χώρο σε προμηθευτές μέσω του Walmart Connect και κερδίζει πιστότητα μέσω του προγράμματος μελών Walmart+ και των υπηρεσιών αγοράς τρίτων. Μόνο οι διαφημιστικές επιχειρήσεις και οι συνδρομές μελών της Walmart αποτέλεσαν το ένα τέταρτο των ετήσιων κερδών της πέρυσι.

Η διαφημιστική επιχείρηση Roundel της Target είναι πολύ μικρότερη και η ηλεκτρονική αγορά Target Plus έχει μόνο μερικές εκατοντάδες πωλητές σε σύγκριση με εκατοντάδες χιλιάδες στη Walmart. Αυτό περιορίζει τη δυνατότητα της Target να παράγει πρόσθετα έσοδα από πηγές.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο