Ψηφιακό πελατολόγιο: Τι είναι ποιες επιχειρήσεις πρέπει να το εφαρμόσουν (Γ’ μέρος)

Η διαδικασία τήρησης και το περιεχόμενο σε επιχειρήσεις ενοικίαση Οχημάτων

Ψηφιακό πελατολόγιο: Τι είναι ποιες επιχειρήσεις πρέπει να το εφαρμόσουν (Γ’ μέρος)

Είδαμε στο προηγούμενοι σημείωμά μας την διαδικασία τήρησης και το περιεχόμενο του σε Συνεργεία επισκευής, συντήρησης οχημάτων, φανοποιείας οχημάτων και τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα και στα Πλυντήρια οχημάτων ή στάθμευσης αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών.

Σήμερα θα δούμε την διαδικασία τήρησης και το περιεχόμενο του σε επιχειρήσεις ενοικίαση Οχημάτων, το πως καταχωρούνται τα στοιχεία όταν υπάρχει απώλεια διασύνδεσης καθώς και ειδικά θέματα που αφορούν το ψηφιακό πελατολόγιο .

III. Ενοικίαση Οχημάτων

Στην περίπτωση των οντοτήτων ενοικίασης οχημάτων, η καταχώριση στην εφαρμογή Ψηφιακό Πελατολόγιο λαμβάνει χώρα με την έναρξη της ενοικίασης.

Τι καταγράφουμε

Κατά την εξαγωγή του οχήματος

Ο χρήστης κατά την εισαγωγή της εγγραφής επιλέγει τύπο υπηρεσίας (άπαξ, επαναλαμβανόμενη, διαρκή) και καλείται να συμπληρώσει τα εξής πεδία:

α) Εγκατάσταση οντότητας.

β) Αριθμός Κυκλοφορίας Οχήματος.

γ) Κατηγορία οχήματος (αντλείται μέσω διαλειτουργικότητας πλην οχήματος που φέρει πινακίδες αλλοδαπής).

δ) Εργοστάσιο κατασκευής (αντλείται μέσω διαλειτουργικότητας πλην οχήματος που φέρει πινακίδες αλλοδαπής).

ε) Ημερομηνία και ώρα αναχώρησης του οχήματος (από προεπιλογή θα λαμβάνεται ως τιμή η ημέρα και ώρα καταχώρησης, Σε περίπτωση απώλειας διασύνδεσης καταχωρούνται αμελλητί με την αποκατάσταση αυτής).

στ) Τόπος παραλαβής (σε περίπτωση που είναι διαφορετικός από τον τόπο εγκατάστασης της οντότητας).

ζ) ΑΦΜ λήπτη υπηρεσίας (υποχρεωτικά σε περίπτωση
επαναλαμβανόμενης συναλλαγής).

Κατά την έναρξη και την διάρκεια της υπηρεσία

Εν συνεχεία και κατά την έναρξή της παρεχόμενης υπηρεσίας επιλέγεται μια από τις ακόλουθες τιμές από την αναπτυσσόμενη λίστα του πεδίου «Σκοπός κίνησης οχήματος»:

α) Ενοικίαση.

β) Ιδιόχρηση.

γ) Δωρεάν υπηρεσία.

Σε περίπτωση που οποιοδήποτε όχημα που διαθέτει η οντότητα προς ενοικίαση, έχει μετακινηθεί από την εγκατάσταση για λόγους διάφορους της λίστας «Σκοπός κίνησης οχήματος», τότε δεν απαιτείται οποιαδήποτε συμπλήρωση, ωστόσο η οντότητα θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξει τον λόγο μετακίνησης του οχήματος που επικαλείται με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο εφόσον ζητηθεί από τον έλεγχο.

Στον ίδιο ως ανωτέρω χρόνο, ο χρήστης δύναται να συμπληρώσει το πεδίο «συμφωνηθέν ποσό». Στην περίπτωση διαρκούς μίσθωσης/υπηρεσίας, το εν λόγω πεδίο συμπληρώνεται υποχρεωτικά με το περιοδικώς καταβαλλόμενο μίσθωμα.

Διαρκή μίσθωσης /υπηρεσία

Ειδικά στην περίπτωση της διαρκούς μίσθωσης/υπηρεσίας ή κατόπιν λήψης σχετικού δικαιώματος, καταχωρούνται στην ενότητα «Διαρκής Παροχή Υπηρεσίας», τα κάτωθι ανά περίπτωση πεδία:

α) Περιοδικότητα (συμπληρώνεται σε περίπτωση διαρκούς μίσθωσης/υπηρεσίας).

β) Ημερομηνία έναρξης παρεχόμενης υπηρεσίας (συμπληρώνεται σε περίπτωση διαρκούς μίσθωσης/υπηρεσίας ή λήψης σχετικού δικαιώματος).

γ) Ημερομηνία λήξης παρεχόμενης υπηρεσίας (συμπληρώνεται σε περίπτωση διαρκούς μίσθωσης/υπηρεσίας ή λήψης σχετικού δικαιώματος).

4. Με κάθε επιτυχή καταχώριση των σχετικών δεδομένων και πριν την έναρξη των παρεχόμενων υπηρεσιών για τις σχετικές συναλλαγές χονδρικής και λιανικής, χορηγείται από την εφαρμογή σχετικός Μοναδικός Αριθμός Εγγραφής Ψηφιακού Πελατολογίου.

5. Κατά την ολοκλήρωση της παρεχόμενης υπηρεσίας και την αναχώρηση του οχήματος από την εγκατάσταση ή την παράδοση του οχήματος σε περίπτωση ενοικίασης συμπληρώνεται το πεδίο «Ημερομηνία και ώρα Αναχώρησης ή το πεδίο «Ημερομηνία και ώρα επιστροφής» αντίστοιχα. Επίσης, στην περίπτωση ενοικίασης οχήματος συμπληρώνεται το πεδίο «Τόπος επιστροφής» (εφόσον είναι διαφορετικός από τον τόπο εγκατάστασης της οντότητας). Εν συνεχεία ακολουθεί η συμπλήρωση του πεδίου «Είδος παραστατικού» όπου επιλέγεται ΑΛΠ/ ΑΠΥ, Τιμολόγιο ή ΑΛΠ/ΑΠΥ-ΦΗΜ σύμφωνα με το είδος του παραστατικού που έχει εκδοθεί (περίπτωση λήψης δικαιώματος) ή που θα εκδοθεί (λοιπές περιπτώσεις). Σε περίπτωση παροχής της υπηρεσίας ως δωρεάν ή ιδιόχρηση ή αποζημίωση παροχής εγγύησης, το πεδίο «είδος παραστατικού» δεν συμπληρώνεται.

6. Τέλος, κατόπιν έκδοσης του προσήκοντος παραστατικού καταχωρείται ή αντλείται μέσω διαλειτουργικότητας ή άλλης εφαρμογής κατά περίπτωση είτε ο Μοναδικός Αριθμός Καταχώρισης (ΜΑΡΚ) που έλαβε το εκδοθέν παραστατικό αξίας κατά την διαβίβαση του στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA είτε στην περίπτωση έκδοσης παραστατικού εσόδου από ΦΗΜ, ο σειριακός αριθμός εκάστοτε ΦΗΜ καθώς και ο ημερήσιος αριθμός απόδειξης εσόδων και η ημερομηνία και ώρα αυτής. Κατόπιν συμπλήρωσης του ανωτέρω πεδίου αντλούνται μέσω διαλειτουργικότητας ή συμπληρώνονται εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό, τα ακόλουθα πεδία:

α) Αριθμός Παραστατικού.

β) Σειρά παραστατικού (εφόσον υφίσταται).

γ) Ημερομηνία Έκδοσης Παραστατικού.

δ) Ώρα έκδοσης Παραστατικού (εφόσον έχει εκδοθεί με χρήση ΦΗΜ και έχει συμπληρωθεί ο ημερήσιος αριθμός απόδειξης εσόδων).

ε) Αξία Παραστατικού.

στ) Τρόπος πληρωμής. Το πεδίο αυτό λαμβάνει υποχρεωτικά μία από τις ακόλουθες τιμές: Επαγγελματικός Λογαριασμός Πληρωμών Ημεδαπής, Επαγγελματικός Λογαριασμός Πληρωμών Αλλοδαπής, Μετρητά, Επιταγή, Επί πιστώσει, Web Banking, POS/e-POS, Άμεσες πληρωμές/IRIS

Πότε καταχωρείται

Η καταχώριση του παραστατικού στο Ψηφιακό Πελατολόγιο λαμβάνει χώρα με την έκδοσή του.

Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο απαιτείται η ακύρωση εγγραφής, τότε τα ορθά στοιχεία καταχωρούνται εκ νέου και η νεότερη εγγραφή αφενός λαμβάνει διαφορετικό Μοναδικό Αριθμό

Εγγραφής και αφετέρου συσχετίζεται με την ακυρωθείσα. Σε κάθε περίπτωση διατηρείται η ιστορικότητα των εγγραφών.

Χρόνος καταχώρισης σε περίπτωση Απώλειας Διασύνδεσης

Σε περίπτωση απώλειας διασύνδεσης με την εφαρμογή, τα δεδομένα καταχωρούνται αμελλητί με την αποκατάσταση της διασύνδεσης.

Ειδικότερα Θέματα

Εταιρίες Μίσθωσης

Οι οντότητες ενοικίασης οχημάτων καταγράφουν στην εφαρμογή κάθε μίσθωση στην οποία προβαίνουν ανεξάρτητα αν τα οχήματα είναι ιδιόκτητα ή μισθωμένα.

Κάθε εγγραφή συνιστά υποβολή πληροφοριακής δήλωσης. Κάθε εκπρόθεσμη εγγραφή θεωρείται ως εκπρόθεσμη υποβολή πληροφοριακής δήλωσης, κάθε ελλιπής εγγραφή ως ελλιπής υποβολή πληροφοριακής δήλωσης και κάθε μη εγγραφή ως παράλειψη υποβολής πληροφοριακής δήλωσης. Οι παραβάσεις του δεύτερου εδαφίου επισύρουν τις κυρώσεις των διατάξεων της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 53 του ν. 5104/2024 «ΚΦΔ».

Σε περίπτωση που για οποιαδήποτε λόγο η οντότητα εκδίδει περισσότερα του ενός παραστατικά για παροχή υπηρεσίας, χωρίς να πραγματοποιείται έξοδος του οχήματος από την αρχική εγκατάσταση, ο αριθμός των εγγραφών στην εφαρμογή θα πρέπει να αντιστοιχεί με τον αριθμό των εκδιδόμενων παραστατικών.

Τεχνικές προδιαγραφές (τεκμηρίωση)

Η επιχειρησιακή ανάλυση και η τεχνική τεκμηρίωση της εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου, αναρτώνται στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ στην διεύθυνση https://www.aade.gr/mydata-ilektronika-biblia-aade/dokimastiko-periballon/psifiako-pelatologio-dokimastiko-periballon

Έναρξη Ισχύος

1. Η απόφαση αυτή ισχύει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β’ 1828/14-04-2025).

2. Από τη δημοσίευση της παρούσας έως και την 30.6.2025, οι υπόχρεες σύμφωνα με το άρθρο 2 οντότητες, συμμορφώνονται προαιρετικά με τις διατάξεις του άρθρου 4. Από την 1.7.2025 και εφεξής, η συμμόρφωση καθίσταται υποχρεωτική.

Πρόστιμα

Οι παραβάσεις επισύρουν τις κυρώσεις των διατάξεων της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 53 του ν. 5104/2024 «ΚΦΔ» , δηλαδή 100 ευρώ για κάθε παράβαση.
«Άρθρο 53. Κυρώσεις για παράλειψη υποβολής ή εκπρόθεσμη υποβολή φορολογικών δηλώσεων και δηλώσεων πληροφοριακού χαρακτήρα και παράλειψη χορήγησης στοιχείων που ζητούνται από τη Φορολογική Διοίκηση

1. Με την επιφύλαξη του οίκοθεν προσδιορισμού της παρ. 4 του άρθρου 36, σε φορολογούμενους που παραλείπουν να υποβάλουν ή υποβάλλουν εκπρόθεσμα φορολογικές δηλώσεις και δηλώσεις πληροφοριακού χαρακτήρα από τις οποίες δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου ή δεν ανταποκρίνονται σε αίτημα της Φορολογικής Διοίκησης για παροχή πληροφοριών ή στοιχείων, επιβάλλεται πρόστιμο εκατό (100) ευρώ για κάθε παράβαση.

Παράβαση του πρώτου εδαφίου συνιστούν ιδίως: η μη υποβολή ή η ελλιπής υποβολή ή η εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης πληροφοριακού χαρακτήρα ή φορολογικής δήλωσης, συμπεριλαμβανομένων των δηλώσεων που υποβάλλονται στη φορολογία κεφαλαίου, από την οποία δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου, και των δηλώσεων παρακράτησης φόρου,…»

Βέβαια το σημαντικότερο δεν είναι το διοικητικό πρόστιμο , είναι ότι συνεχείς παραλήψεις και λάθη καταχωρίσεις, ανεβάζουν την επιχείρηση στην λίστα του ελέγχου.

Ποιοι άλλοι θα ακολουθήσουν

Από το καλοκαίρι, το ψηφιακό Πελατολόγιο της εφορίας θα εστιάσει σε χώρους δεξιώσεων και κοινωνικές εκδηλώσεις, όπως εταιρικά πάρτι και βαφτίσεις. Μέχρι το τέλος του έτους, στο «στόχαστρο» θα μπουν περισσότεροι κλάδοι, όπως γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής , σχολές χορού, ξενοδοχεία και οργανωμένα καταλύματα.

Αυτό προκύπτει από την ιστορία των πρόσθετων βιβλίων του άρθρου 10 του Κώδικα Βιβλίων και στοιχεία (ΚΒΣ) μιας και το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη μετεξέλιξη του βιβλίου πελατών, το οποίο τηρούσαν παλαιότερα πολλές επαγγελματικές ομάδες. Αυτά, όπως αναφέρουν στελέχη του φοροελεγκτικού μηχανισμού, απαιτούσαν πολλές ελεγκτικές επαληθεύσεις για την αποκάλυψη πιθανής φοροδιαφυγής.

Αλωνιάτης Απόστολος
Οικονομολόγος – φοροτεχνικός, Α’ Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Σύμβουλος Διοίκησης της PROSVASIS AEBE και συγγραφέας.

OT Originals

Περισσότερα από Experts

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο