Κατά 1,2% μειώθηκαν οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ από τον Ιανουάριο μέχρι τον Απρίλιο, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Παρόλα αυτά, οι ταξινομήσεις τον Απρίλιο αυξήθηκαν με ρυθμό 1,3% σε ετήσια βάση, δείχνοντας σημάδια ανάκαμψης παρά το συνεχιζόμενο απρόβλεπτο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον.
Η ισχυρότερη αύξηση πωλήσεων προέρχεται από ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Καταβραρθώνεται η Tesla
Οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 49% τον Απρίλιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ακόμη και όταν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 27,8%, καθώς η αναβάθμιση του Model Y από τον αμερικανικό κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων δείχνει ελάχιστα σημάδια βελτίωσης της αμαυρωμένης εικόνας της μάρκας στην ΕΕ.

Οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη συνεχίζουν να μειώνονται, αντανακλώντας μια μετατόπιση από τη μάρκα καθώς ενισχύεται ο ανταγωνισμός από την Κίνα, ενώ ορισμένοι αγοραστές εκφράζουν την εναντίωή τους στις πολιτικές απόψεις του Ίλον Μασκ.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να μειώσουν το εγχώριο κόστος και να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό εν μέσω των αμερικανικών δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων και της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας, με την αβεβαιότητα να επισκιάζει τις προοπτικές του κλάδου παρά την χαλάρωση των εμπορικών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Οι πωλήσεις του Απριλίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στη Βρετανία και στην Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (EFTA) μειώθηκαν στα 1,07 εκατομμύρια αυτοκίνητα, μετά από αύξηση 2,8% έναν μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.
Οι εγγραφές για την κινεζική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC Motor και την Mitsubishi αυξήθηκαν κατά 24,5% και 22,1% αντίστοιχα, ενώ μειώθηκαν κατά 24,5% στη Mazda.
Μείωση για τέταρτο συνεχόμενο μήνα
Οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, σημειώνοντας μείωση 49% σε ετήσια βάση, και το μερίδιό της στη συνολική αγορά σχεδόν μειώθηκε στο 0,7% από 1,3% πριν από ένα χρόνο.
Μόνο στην ΕΕ – χωρίς τη Βρετανία και την EFTA – οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 1,2% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας πτώση για τέταρτο συνεχόμενο μήνα, καθώς οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV), plug-in υβριδικών (PHEV) και υβριδικών ηλεκτρικών (HEV) αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 26,4%, 7,8% και 20,8% αντίστοιχα.
Τα ηλεκτρικά οχήματα – είτε BEV, HEV είτε PHEV – που πωλήθηκαν στην περιοχή αντιπροσώπευαν το 59,2% των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων τον Απρίλιο, από 47,7% το προηγούμενο έτος.
Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ισπανία και την Ιταλία αυξήθηκαν κατά 7,1% και 2,7% αντίστοιχα, ενώ στη Γαλλία και τη Γερμανία μειώθηκαν κατά 5,6% και 0,2%. Ταυτόχρονα, στη Βρετανία, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 10,4%.
Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης, λόγω των στόχων για τις εκπομπές ρύπων και των φθηνότερων μοντέλων, έρχεται σε αντίθεση με τις παγκόσμιες πολιτικές που ενθαρρύνουν τα ηλεκτρικά οχήματα εν μέσω εμπορικών εντάσεων, επιβράδυνσης των αγορών και πιθανών κλεισιμάτων εργοστασίων και απωλειών θέσεων εργασίας.