Λιανεμπόριο: Το γαλλικό κλειδί για τα… ελλιποβαρή προϊόντα

Το σχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για τα προϊόντα μειωμένου βάρους - Πώς αντιδρά η αγορά 

Λιανεμπόριο: Το γαλλικό κλειδί για τα… ελλιποβαρή προϊόντα

Μετά από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, το Φεβρουάριο του 2022, προκλήθηκε μεγάλη αναστάτωση σ΄ όλες τις ευρωπαϊκές αγορές. Η βιομηχανία και το λιανεμπόριο, βρέθηκαν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση.

Όμως η περίπτωση της Γαλλίας ξεχώρισε. Εκεί ο «ηγεμόνας» του γαλλικού λιανεμπορίου, η Carrefour, επιχείρησε να επιβάλλει τους δικούς της κανόνες στις σχέσεις της με τους προμηθευτές της. Οι συγκρούσεις μεταξύ του «γίγαντα» του γαλλικού λιανεμπορίου και των προμηθευτών της, δεν περιορίστηκαν μόνο στη διάρκεια του 2022, αλλά συνεχίστηκαν και στα επόμενα χρόνια.

Μία από τις προσπάθειες «διασυρμού» των προμηθευτών της, ήταν η αναγραφή με συγκεκριμένο «ταμπελάκι» στα ράφια των καταστημάτων της, που αφορούσε στα προϊόντα, οι βιομηχανίες των οποίων είχαν μειώσει το βάρος τους, αλλά άφησαν αμετάβλητη την τιμή τους. Ετσι ενημερώνονταν οι καταναλωτές για την εμπορική πρακτική συγκεκριμένων βιομηχανιών. Ότι δηλαδή είχαν προκαλέσει μία έμμεση ανατίμηση!

Η σήμανση για το μέγεθος της συσκευασίας

Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, είναι προφανές ότι ενημερώθηκε για την πρακτική αυτή της γαλλικής Carrefour, ενσωμάτωσε την εν λόγω πρόταση – δηλαδή την ιδιαίτερη σήμανση των … «ελλιποβαρών» προϊόντων, με την οποία θα ενημερώνονται οι καταναλωτές – στην εισήγηση του προς τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και χθες εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο.

Μάλιστα ο κ. Μητσοτάκης την περιέλαβε την εισήγηση του. Βέβαια αντίστοιχες εμπορικές πρακτικές παρατηρήθηκαν ευρέως και στην ελληνική αγορά. Μάλιστα υπάρχουν περιπτώσεις που το μέγεθος της συσκευασίας των προιόντων παρέμεινε άθικτο – ακόμη και σήμερα – ενώ το περιεχόμενο έχει συρρικνωθεί. Όχι προσφάτως, αλλά από το 2022!

Αμηχανία σε προμηθευτές και λιανεμπόριο

Ωστόσο είναι προφανές, ότι η συγκεκριμένη αναφορά έχει προκαλέσει αμηχανία στην αγορά, τόσο στους βιομηχανικούς κύκλους, όσο και στο λιανεμπόριο. Πηγές της αγοράς μιλώντας προς τον ΟΤ έλεγαν πως δεν είναι δυνατόν να ανατίθεται στη βιομηχανία – «αυτοβούλως» – η ευθύνη για την συγκεκριμένη σήμανση. Διότι αγγίζει τα όρια του «αυτοδιασυρμού»! Από την άλλη πλευρά δεν είναι δυνατόν – και πάλι «αυτοβούλως – να ανατίθεται στο λιανεμπόριο αυτή η ευθύνη.

Διότι εμφανίζεται το λιανεμπόριο να επιχειρεί τον «διασυρμό» των συγκεκριμένων προϊόντων στους καταναλωτές τους – «διασύρει» δηλαδή τους προμηθευτές του! Οι ίδιες πηγές τόνιζαν χαρακτηριστικά αυτό πρέπει να νομοθετηθεί και να ορίσει ο νομοθέτης σε ποιον ανήκει η ευθύνη.

Έρχεται νομοθετική διάταξη

Από την άλλη πλευρά πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης έλεγαν προς τον ΟΤ ότι «είναι προφανές ότι θα διαμορφωθεί συγκεκριμένη νομοθετική διάταξη, αφού προηγουμένως γίνουν συζητήσεις και με τους δύο τομείς της αγοράς. Και με το λιανεμπόριο και με τη βιομηχανία».

Δεν αποκλείεται όμως, έλεγαν, τελικά η βιομηχανία να είναι αυτή που θα αναλάβει και την ευθύνη του καταναλωτή. Το συγκεκριμένο μέτρο ήταν ένα από τα «όπλα» μιας σύγκρουσης και σε καμία περίπτωση, έλεγαν πηγές της αγοράς, δεν είναι συμβατό σε μία «ειρηνική περίοδο». Ωστόσο όμως κατ΄ αυτό τον τρόπο αφαιρείται η δυνατότητα – υπό τον κίνδυνο του «διασυρμού» – από τις βιομηχανικές επιχειρήσεις, να χρησιμοποιήσουν την συγκεκριμένη εμπορική πρακτική. Είναι ο φόβος….

OT Originals

Περισσότερα από Τρόφιμα – ποτά

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο