Ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, πληροί τις προϋποθέσεις για δικαιώματα προαίρεσης μετοχών αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ, αφού οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας πέτυχαν έναν βασικό στόχο απόδοσης, ανοίγοντας τον δρόμο για μία από τις μεγαλύτερες πληρωμές στην ευρωπαϊκή εταιρική ιστορία.
Οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους έκλεισαν στα 23,74 ευρώ την Πέμπτη, που σημαίνει ότι έκλεισαν σε πάνω από 21 ευρώ για 28η συνεχόμενη ημέρα, πληρώντας έναν από τους δύο όρους που συνδέονται με την συμφωνία τεράστιας αμοιβής του Ο’Λίρι.
Ο 64χρονος θα πρέπει να παραμείνει στη Ryanair μέχρι τα τέλη Ιουλίου 2028 για να εισπράξει τα δικαιώματα προαίρεσης μετοχών – αξίας άνω των 111 εκατ. ευρώ – στο πλαίσιο ενός προγράμματος κινήτρων που συμφωνήθηκε το 2019.
Ο Ο΄Λίρι, γνωστός για το εριστικό του στυλ, υπερασπίστηκε το πιθανό απροσδόκητο κέρδος του νωρίτερα αυτόν τον μήνα, αφού η Ryanair ανέφερε πτώση στα κέρδη ολόκληρου του έτους.
«Νομίζω ότι προσφέρουμε εξαιρετική αξία στους μετόχους της Ryanair σε μια εποχή που οι ποδοσφαιριστές της Premier League ή οι προπονητές πληρώνονται 20 έως 25 εκατομμύρια ευρώ ετησίως», είπε.
Οι μέτοχοι της Ryanair, πρόσθεσε, «αποκτούν ιδιαίτερη αξία από τις μετοχικές μας επιλογές — τόσο τις δικές μου όσο και της υπόλοιπης ομάδας διοίκησης».
Ο Ο’Λίρι είπε ότι καθώς οι επιλογές δεν θα κατοχυρωθούν για άλλα τρία χρόνια, αυτός και «η υπόλοιπη ομάδα διοίκησης πρέπει να μείνουν εδώ μέχρι το 2028 και να συνεχίσουν να προσφέρουν προτού μπορέσουμε να αποκτήσουμε αυτές τις μετοχικές επιλογές».
«Έτσι, δεν θα δοθούν για άλλα τρία χρόνια και πολλά μπορούν να συμβούν από τώρα μέχρι τότε», πρόσθεσε.

Θα παραμείνει στο τιμόνι της Ryanair ο Μάικλ Ο’ Λίρι μετά το 2028;
Ο Ο’Λίρι άφησε επίσης να εννοηθεί ότι θα μπορούσε να παραμείνει στην αεροπορική εταιρεία όταν λήξει το τρέχον συμβόλαιό του το 2028.
«Το συμβόλαιό μου λήγει το 2028 και θα πρέπει να γίνει κάποια συζήτηση, υποθέτω, με το διοικητικό συμβούλιο σχετικά με το πώς θα καθοριστεί η αμοιβή μου από το 2028 και μετά, εάν θέλουν να παραμείνω μετά το 2028», είπε.
Η πιθανή συμφωνία αμοιβής του Ο’Λίρι συγκρίνεται με αυτή του Γιόζεφ Βαράντι, επικεφαλής της ανταγωνιστικής εταιρείας χαμηλού κόστους Wizz Air, ο οποίος αναμένεται να κερδίσει 100 εκατομμύρια λίρες εάν η τιμή της μετοχής της αεροπορικής εταιρείας φτάσει τις 120 λίρες έως το 2028. Ωστόσο, η Wizz Air έχει παραδεχτεί προηγουμένως ότι αυτό είναι απίθανο να επιτευχθεί, καθώς οι μετοχές διαπραγματεύονται πολύ κάτω από αυτό το επίπεδο.
Τα πακέτα υψηλότερων αμοιβών είναι πιο συνηθισμένα στις ΗΠΑ. Ο διευθύνων σύμβουλος της GE Aerospace, Λάρι Καλπ, έλαβε 89 εκατομμύρια δολάρια το 2024, καθιστώντας τον ένα από τα πιο ακριβοπληρωμένα στελέχη στις ΗΠΑ.
Ορισμένες ευρωπαϊκές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένου του London Stock Exchange Group, πιέζουν για υψηλότερες αμοιβές για τα στελέχη τους.
Από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του διευθύνοντος συμβούλου της Ryanair το 1994, ο Ο’Λίρι έχει καθοδηγήσει την ιλιγγιώδη ανάπτυξη της αεροπορικής εταιρείας, καθώς έχει εξελιχθεί από μια μικρή περιφερειακή αεροπορική εταιρεία σε μια δύναμη στην παγκόσμια αεροπορία.

Μάικλ Ο’ Λίρι έκανε την Ryanair κολοσσό
Η αεροπορική εταιρεία έχει εδραιώσει τη θέση της ως ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στην ευρωπαϊκή αεροπορία χαμηλού κόστους, αφού αξιοποίησε την αναστάτωση που προκλήθηκε από την πανδημία για να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της, καθώς οι ασθενέστεροι ανταγωνιστές αποσύρθηκαν.
Ο Ο’Λίρι λαμβάνει βασικό μισθό 1,2 εκατ. ευρώ ετησίως, αλλά κατέχει επίσης μερίδιο στην Ryanair αξίας περίπου 930 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα που συμφωνήθηκε το 2019, του παραχωρήθηκαν τα δικαιώματα προαίρεσης αγοράς 10 εκατομμυρίων μετοχών προς 11,12 ευρώ η καθεμία, εάν είτε η τιμή της μετοχής της αεροπορικής εταιρείας έφτανε τα 21 ευρώ για 28 συνεχόμενες ημέρες, είτε ανέφερε ετήσια κέρδη μετά φόρων ύψους 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2028.
Η Ryanair δήλωσε: «Εάν η τιμή της μετοχής παραμείνει πάνω από τα 21 ευρώ μέχρι το κλείσιμο της διαπραγμάτευσης την Πέμπτη 29 Μαΐου, τότε θα έχει εκπληρωθεί η προϋπόθεση της τιμής της μετοχής για 28 ημέρες. Ωστόσο, αυτή είναι μόνο μία από τις δύο προϋποθέσεις για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων προαίρεσης μετοχών».