Αερομεταφορές: Αψηφούν τις παγκόσμιες οικονομικές αντιξοότητες

Η IATA δήλωσε ότι τα έσοδα, τα λειτουργικά κέρδη και τα καθαρά κέρδη στις αερομεταφορές αναμένεται να αυξηθούν.

Αερομεταφορές: Αψηφούν τις παγκόσμιες οικονομικές αντιξοότητες

Η παγκόσμια οικονομία μπορεί να αντιμετωπίζει ένα αβέβαιο 2025 υπό το φως των εμπορικών εντάσεων και των γεωπολιτικών συγκρούσεων, αλλά υπάρχει ένα φωτεινό σημείο στο οποίο οι επενδυτές μπορούν να βρουν παρηγοριά: οι αερομεταφορές.

Η κερδοφορία της αεροπορικής βιομηχανίας αναμένεται να βελτιωθεί το 2025, παρά το γεγονός ότι η παγκόσμια αύξηση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος προβλέπεται να μειωθεί στο 2,5% το 2025 από 3,3% το 2024, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών.

Σε έκθεση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα, η IATA ανέφερε ότι τα έσοδα, τα λειτουργικά κέρδη και τα καθαρά κέρδη της βιομηχανίας αναμένεται να αυξηθούν από το 2024, αν και ορισμένα από αυτά ήταν χαμηλότερα από τις προβλέψεις του Δεκεμβρίου.

Για παράδειγμα, τα καθαρά κέρδη για τη βιομηχανία προβλέπονται στα 36 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2025, αυξημένα από τα 32,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, αλλά ελαφρώς χαμηλότερα από την πρόβλεψη 36,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Δεκεμβρίου.

Το περιθώριο καθαρού κέρδους της αεροπορικής βιομηχανίας προβλέπεται επίσης να αυξηθεί στο 3,7% το 2025, από 3,4% το 2024.

Τα συνολικά έσοδα προβλέπεται να φτάσουν στο ιστορικό υψηλό των 979 δισεκατομμυρίων δολαρίων, 1,3% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος, αλλά μειωμένα από το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια στην τελευταία της πρόβλεψη.

Φτηνά καύσιμα, μεγαλύτερη αποδοτικότητα

Η IATA απέδωσε τα καλύτερα αποτελέσματα κυρίως σε δύο παράγοντες: το χαμηλότερο κόστος καυσίμων και τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

Αναμένει ότι οι συντελεστές πληρότητας επιβατών θα φτάσουν σε ιστορικό υψηλό το 2025 με μέσο όρο 84% για ολόκληρο το έτος, «καθώς η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του στόλου παραμένουν απαιτητικοί εν μέσω αποτυχιών στην αλυσίδα εφοδιασμού στον αεροδιαστημικό τομέα». Το PLF δείχνει πόσο αποτελεσματικά μια αεροπορική εταιρεία γεμίζει τις θέσεις της.

Το κόστος των καυσίμων αεροσκαφών αναμένεται να κυμανθεί κατά μέσο όρο στα 86 δολάρια ανά βαρέλι το 2025, από 99 δολάρια το 2024, σημείωσε η IATA, λέγοντας ότι αυτό θα μεταφραστεί σε συνολικό κόστος καυσίμων 236 δισεκατομμυρίων δολαρίων, 25 δισεκατομμύρια δολάρια χαμηλότερα από τα 261 δισεκατομμύρια δολάρια που πραγματοποιήθηκαν το 2024.

«Πρόσφατα οικονομικά στοιχεία δείχνουν ελάχιστη δραστηριότητα αντιστάθμισης κινδύνου καυσίμων κατά το τελευταίο έτος, υποδεικνύοντας ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα επωφεληθούν γενικά από το μειωμένο κόστος καυσίμων. Δεν αναμένεται ότι τα καύσιμα θα επηρεαστούν από τις εμπορικές εντάσεις», δήλωσε η IATA.

περιβάλλον

Αισιοδοξία CEO

Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι αεροπορικών εταιρειών δήλωσαν στο CNBC ότι οι αεροπορικές εταιρείες αντέχουν παρά την αβεβαιότητα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Air India, Κάμπελ Ουίλσον, δήλωσε στη Μόνικα Πιτρέλι του CNBC στη Σύνοδο Κορυφής για τις Αεροπορικές Μεταφορές το Σαββατοκύριακο ότι το 2025 ήταν «μια χρονιά εκπλήξεων» για την αεροπορική εταιρεία, «είτε πρόκειται για πολιτική, δασμούς, γεωπολιτική, [ή] πιο κοντά στην πατρίδα, ορισμένα ζητήματα σύρραξης».

Η Ινδία και το Πακιστάν έκλεισαν πρόσφατα τον εναέριο χώρο τους για τα αεροσκάφη των άλλων μετά από στρατιωτικές επιθέσεις που πραγματοποιήθηκαν και από τις δύο πλευρές τον Μάιο. Απαγορεύεται η είσοδος αεροσκαφών του Πακιστάν στον εναέριο χώρο της Ινδίας μέχρι τις 23 Ιουνίου και αεροσκαφών της Ινδίας από το Πακιστάν μέχρι τις 24 Ιουνίου.

«Η αβεβαιότητα δεν είναι χρήσιμη για τις επιχειρήσεις, αλλά τα υποκείμενα θεμελιώδη στοιχεία αυτής της αγοράς… και η ανοδική πορεία που βλέπουμε στο μέλλον για την Air India μας ωθούν μπροστά, επειδή πιστεύουμε ότι υπάρχει τεράστια ευκαιρία που πρέπει να υλοποιηθεί», πρόσθεσε ο Ουίλσον.

Είπε ότι η Ινδία είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά αεροπορικών ταξιδιών στον κόσμο και εκτίμησε ότι αναπτύσσεται με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8% έως 10%. «Έτσι, αν οι Ινδοί αρχίσουν να ταξιδεύουν… με την ένταση της Κίνας, ο όγκος του θα εκραγεί διεθνώς», είπε.

Ο Έιντριαν Νουεχάουσερ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της κολομβιανής αεροπορικής εταιρείας Avianca, δήλωσε σε συνέντευξή του στο CNBC την Κυριακή «Όταν ο κόσμος φτερνίζεται με οποιονδήποτε τρόπο… οι αεροπορικές εταιρείες απλώς αρρωσταίνουν πολύ γρήγορα».

Ωστόσο, είπε, οι συντελεστές πληρότητας επιβατών της Avianca εξακολουθούν να διατηρούνται και τα έσοδα έχουν βελτιωθεί. «Επομένως, η ανησυχία υπάρχει, αλλά μέχρι σήμερα, εξακολουθούμε να βλέπουμε τους αριθμούς να είναι σταθεροί».

αερομεταφορές

Ασία η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή

Η Βόρεια Αμερική αναμένεται να δημιουργήσει το υψηλότερο απόλυτο κέρδος μεταξύ όλων των περιοχών το 2025 και η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να δει μεγάλη εκτιμώμενη αύξηση ζήτησης το 2025, με τα έσοδα ανά χιλιόμετρο επιβάτη να προβλέπεται να αυξηθούν κατά 9% σε ετήσια βάση, ανέφερε η IATA.

Τα έσοδα ανά χιλιόμετρο επιβάτη, ή RPK, είναι ένα μέτρο του όγκου των επιβατών που μεταφέρονται από μια αεροπορική εταιρεία.

Η IATA δήλωσε ότι «εάν μια αεροπορική εταιρεία δει μια συνεπή αύξηση των RPK σε μια συγκεκριμένη διαδρομή για αρκετούς μήνες, αυτό μπορεί να ωθήσει τον αερομεταφορέα να αυξήσει τη συχνότητα των πτήσεων ή να αναπτύξει μεγαλύτερα αεροσκάφη για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση — ενδεχομένως ενισχύοντας τα έσοδα και το μερίδιο αγοράς».

Αποδόθηκε την ισχυρή ζήτηση επιβατών στην Ασία-Ειρηνικό στη χαλάρωση των απαιτήσεων βίζας σε αρκετές ασιατικές χώρες, ιδίως στην Κίνα, το Βιετνάμ, τη Μαλαισία και την Ταϊλάνδη.

Η IATA σημείωσε, ωστόσο, ότι το οικονομικό τοπίο θέτει ορισμένες προκλήσεις, καθώς η πρόβλεψη για το ΑΕΠ για την περιοχή, ιδίως την Κίνα, έχει μειωθεί.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο