Με ένα ισχυρό ταμείο έκλεισε το πρώτο οικονομικό τρίμηνο του έτους για τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν κοντά στα 1,5 δισ. ευρώ.
Η επίδοση αυτή από τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έρχεται να επιβεβαιώσει την επενδυτική στρατηγική της διοίκησης υπό τον πρόεδρο και CEO Γιώργο Περιστέρη. Επιλογές που έφεραν στον Όμιλο έργα με ισχυρές αποδόσεις στους τομείς των παραχωρήσεων και των κατασκευών.
Η χρηματική διανομή στο πλαίσιο της παραχώρησης της Νέας Αττικής Οδού, τα έσοδα από την είσοδο της Latsco στο 10% του αυτοκινητοδρόμου και το πιθανόν deal ΗΡΩΝ – NRG θα ενισχύσουν περαιτέρω το ταμείο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Το ισχυρό ταμείο και οι νέες πηγές εσόδων
Το ταμείο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω εντός του 2025.
Σύμφωνα με αναλυτές περί τα 60 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από τη χρηματική διανομή στο πλαίσιο της παραχώρησης της Νέας Αττικής Οδού. Πέραν αυτών, άλλα 80 εκατ. ευρώ θα ενισχύσουν το ταμείο του Ομίλου έσοδα τα οποία θα προέλθουν από το τίμημα που θα καταβάλει η Latsco για την είσοδο της στο 10% του αυτοκινητοδρόμου.
Ο τομέας των Παραχωρήσεων εξελίσσεται σε μηχανή εσόδων και ρευστότητας για τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και μάλιστα πριν καλά, καλά ολοκληρωθούν σημαντικά έργα που έχει αναλάβει
Επιπρόσθετη ρευστότητα θα αντλήσει ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με πηγές της αγορέας από την πιθανολογούμενη στρατηγική συνεργασία μεταξύ ΗΡΩΝ και NRG (Motor Oil).
Σημαντική συμβολή στα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου αναμένεται επίσης από τον τομέα της κατασκευής, ο οποίος προβλέπεται να εμφανίσει ισχυρή κερδοφορία την τρέχουσα χρήση.
Η λειτουργική κερδοφορία που καταγράφηκε στο πρώτο τρίμηνο αναμένεται να είναι διατηρήσιμη, καθώς προέρχεται κατά κύριο λόγο από τον τομέα των παραχωρήσεων. Περαιτέρω ενίσχυση της αναμένεται με την λειτουργία των επόμενων έργων παραχωρήσεων, όπως η Εγνατία Οδός και το αεροδρόμιο Καστελίου
«Μηχανή» σταθερών εσόδων οι Παραχωρήσεις
Ο τομέας των Παραχωρήσεων εξελίσσεται σε μηχανή εσόδων και ρευστότητας για τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και μάλιστα πριν καλά, καλά ολοκληρωθούν σημαντικά έργα που έχει αναλάβει.
Η απόδοση του είναι αξιοσημείωτη καθώς το πρώτο τρίμηνο τα έσοδα και την λειτουργική κερδοφορία κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα (αύξηση κατά 94% και 96% αντίστοιχα). Παράλληλα, ο τομέας Κατασκευής παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 16,7% και λειτουργικής κερδοφορίας κατά 41,3%. Τέλος, στον τομέα Ενέργειας η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε κατά 10%, παρά τις ανταγωνιστικές πιέσεις και την μεταβλητότητα της αγοράς.
Η επίδοση στα έσοδα και τη λειτουργική κερδοφορία οφείλεται, αφενός, στην αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε ολόκληρο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου και αφετέρου στη συμβολή του έργου παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού, το οποίο συνεισέφερε για το πρώτο τρίμηνο 41,5 εκατ. ευρώ σε επίπεδο adj. EBITDA
Σημειώνεται ότι η λειτουργική κερδοφορία που καταγράφηκε στο πρώτο τρίμηνο αναμένεται να είναι διατηρήσιμη, καθώς προέρχεται κατά κύριο λόγο από τον τομέα των παραχωρήσεων. Περαιτέρω ενίσχυση της αναμένεται με την λειτουργία των επόμενων έργων παραχωρήσεων, όπως η Εγνατία Οδός και το αεροδρόμιο Καστελίου.
Η επίδοση στα έσοδα και τη λειτουργική κερδοφορία οφείλεται, αφενός, στην αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε ολόκληρο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου και αφετέρου στη συμβολή του έργου παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού, το οποίο συνεισέφερε για το πρώτο τρίμηνο 41,5 εκατ. ευρώ σε επίπεδο adj. EBITDA.
Η κυκλοφορία των οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμου
Όσον αφορά την κυκλοφορία οχημάτων, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, αυξήθηκε κατά 5,1% στην Αττική Οδό, κατά 9,0% στη Νέα και Κεντρική Οδό (λόγω και της παράδοσης νέων τμημάτων στην Κεντρική Οδό), και κατά 4,1% στην Ολυμπία Οδό.
Πλέον, οι παραχωρήσεις, με το σταθερό και επαναλαμβανόμενο προφίλ εσόδων τους, αποτελούν τον βασικό τομέα της συνολικής κερδοφορίας του Ομίλου – συμμετοχή που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω με την έναρξη και των νέων έργων.