Καθώς η Dubai chocolate έχει προκαλέσει φρενίτιδα, οι αμερικανικές εταιρείες σπεύδουν να εκμεταλλευτούν το momentum και τη δημοφίλία της.
Κάποια brands , όπως η Shake Shack και η Crumbl έχουν δημιουργήσει τη δική τους εκδοχή, σε περιορισμένο αριθμό, ενώ άλλα έχουν φτιάξει τις δικές τους αντιγραφές, που πωλούνται στην Target, στην Costco, στην Amazon και τώρα τελευταία στο Trader Joe’s.
H «γέννηση» της Dubai chocolate
Η ιδέα για την Dubai chocolate ανήκει στη Σάρα Χαμούντα, ιδρύτριας και διευθύνουσας συμβούλου της Fix Dessert Chocolatier το 2021. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της, η Σάρα είχε καούρες. «Το μόνο που ήξερα ήταν ότι ήθελα να δημιουργήσω αυτή τη σοκολάτα που είναι ουσιαστικά ένα επιδόρπιο τυλιγμένο σε σοκολάτα, αλλά μοιάζει και το αισθάνεσαι σαν σοκολάτα», λέει η Χαμούντα στο CNBC.
Η αρχική σοκολάτα ήταν γεμιστή, ένα μείγμα κρέμας φιστικιού, κανταΐφιού και ταχίνι.
Τον Δεκέμβριο του 2023, οι μπάρες έγιναν viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Αντί να λαμβάνουμε μία παραγγελία κάθε εβδομάδα, αρχίσαμε να λαμβάνουμε 10, 15 παραγγελίες», εξηγεί η Σάρα. «Ήταν συναρπαστικό, αλλά ήταν επίσης ‘Θεέ μου, πώς γίνεται αυτό’».
Η Σάρα και ο σύντροφός της ξεκίνησαν την παραγωγή ένα χρόνο αργότερα, ενώ παράλληλα διατηρούσαν τις εταιρικές του δουλειές.
«Εγώ και η Σάρα μεγαλώσαμε στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά μετακομίσαμε στο Ντουμπάι πριν από δέκα χρόνια, οπότε έχουμε ρίζες και από τη Δύση και από τον αραβικό κόσμο. Θέλαμε να φτιάξουμε κάτι που να το αποτυπώνει αυτό», εξηγεί ο σύντροφος της Σάρα, Γεζέν Αλάνι.
Οι μπάρες Fix διατίθενται μόνο στο Ντουμπάι και παραδίδονται δύο φορές την ημέρα μέσω της τοπικής υπηρεσίας παράδοσης Deliveroo. Διατίθενται περιοδικά και στο κατάστημα Duty-Free του Διεθνούς Αεροδρομίου του Ντουμπάι, το οποίο ανέφερε ότι πουλήθηκαν πάνω από 1,2 εκατομμύρια μπάρες τον Απρίλιο, δημιουργώντας πωλήσεις 22 εκατομμυρίων δολαρίων.
Είναι εύκολο να δημιουργηθούν απομιμήσεις
Ωστόσο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεν αποτελούν μέρος της διεθνούς συνθήκης εμπορικού σήματος που θα εξασφάλιζε προστασία για το όνομα της σοκολάτας του Ντουμπάι, γεγονός που διευκολύνει οποιαδήποτε εταιρεία να δημιουργήσει μια απομίμηση της μπάρας.
Ο κατασκευαστής σοκολάτας Lindt, ο οποίος ανακοίνωσε 6,2 δις. δολάρια στα πλήρη κέρδη του οικονομικού έτους 2024, πούλησε μια μπάρα περιορισμένης έκδοσης τον Δεκέμβριο του 2024 και δήλωσε ότι αναπτύσσει μια νέα μόνιμη συνταγή σοκολάτας του Ντουμπάι, «σε απάντηση στη συντριπτική ζήτηση».
Πώς ανταποκρίνονται στη ζήτηση τα αμερικανικά brands
Η Shake Shack λάνσαρε ένα μιλκσέικ περιορισμένης έκδοσης τον Απρίλιο με τις γεύσεις.
Η Crumbl εργάζεται πάνω σε ένα spinoff brownie.
Η Starbucks δεν δημιούργησε επίσημο προϊόν, αλλά προώθησε την ιδέα ενός πελάτη, για ένα ποτό εμπνευσμένο από τη σοκολάτα του Ντουμπάι, το οποίο αργότερα είπε ότι αύξησε τις πωλήσεις μεταξύ των καταναλωτών της Γενιάς Ζ.
Οι Baskin-Robbins και Dunkin’, οι οποίες ανήκουν στην Inspire Brands, έχουν λανσάρει επιδόρπια εμπνευσμένα από τη σοκολάτα του Ντουμπάι σε άλλες χώρες όπως η Μαλαισία και η Ολλανδία, αλλά δεν επιβεβαίωσαν εάν τα φέρνουν στις αγορές των ΗΠΑ.
Η Nuts Factory, ένα κατάστημα αποξηραμένων φρούτων και ξηρών καρπών με έδρα τη Νέα Υόρκη, λέει ότι ήταν η πρώτη εταιρεία που έφτιαξε ένα αντίγραφο της σοκολάτας στην πόλη. Την λάνσαρετον Ιούλιο, αφού δοκίμασε διαφορετικές εκδοχές σε μόλις λίγες ημέρες, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Din Allall. Οι μπάρες κατασκευάζονται στο χέρι και έπρεπε να επιβάλει ένα όριο μίας μπάρας ανά πελάτη στα καταστήματα εκείνο το καλοκαίρι.
«Ο κόσμος άρχισε να τηλεφωνεί ασταμάτητα. Δεν μπορούσαμε να καλύψουμε τη ζήτηση και φέραμε τον κόσμο πάνω-κάτω προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι θα καλυφθεί. Και νομίζω ότι τώρα είμαστε σε καλή κατάσταση», είπε.
Ο Allall είπε ότι η εταιρεία παλιά έφτιαχνε «μερικές εκατοντάδες» μπάρες την ημέρα. Τώρα φτιάχνει «μερικές χιλιάδες» ημερησίως, καθώς τα καταστήματα έχουν προσθέσει περισσότερες γεύσεις, έχουν προσλάβει επιπλέον εργαζόμενους και έχουν αγοράσει περισσότερα μηχανήματα για να καλύψουν τη ζήτηση. Η Nuts Factory έχει επίσης δημιουργήσει και άλλα επιδόρπια εμπνευσμένα από τη σοκολάτα του Ντουμπάι.
Μέχρι στιγμής η τάση διαρκεί 18 μήνες και οι εταιρείες εξακολουθούν να συμμετέχουν.
Η Trader Joe’s μόλις λάνσαρε αναμφισβήτητα το φθηνότερο αντίγραφο σοκολάτας του Ντουμπάι στα 3,99 δολάρια ανά μπάρα.
Είναι πολύ νωρίς για να παρακολουθήσουμε τους συνδυασμούς γεύσεων «σοκολάτα του Ντουμπάι» στα μενού εστιατορίων, αναφέρει η εταιρεία συμβούλων υπηρεσιών εστίασης Technomic, αλλά οι συνδυασμοί γεύσεων σοκολάτας-φιστικιού στα μενού εστιατορίων αυξήθηκαν κατά 22,3% μεταξύ του τέταρτου τριμήνου του 2023 και της ίδιας περιόδου του 2024 και αυξήθηκαν κατά 5,9% το προηγούμενο έτος