Σούπερ μάρκετ: Το καταναλωτικό σοκ και οι ανατροπές που φέρνει ο Κώδικας στα ράφια

Πώς αντιδρούν προμηθευτές και λιανέμποροι στις αλλαγές που έρχονται με την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας

Σούπερ μάρκετ: Το καταναλωτικό σοκ και οι ανατροπές που φέρνει ο Κώδικας στα ράφια

Εμφανής ήταν η διάσταση απόψεων μεταξύ λιανεμπόρων και προμηθευτών στο θέμα του Κώδικα Δεοντολογίας που αφορά στο νέο καθεστώς των προσφορών, στο βασικό πάνελ του 16 συνεδρίου του ECR, που πραγματοποιήθηκε χθες στο Ιδρυμα του Ελληνικού Κόσμου.

Η πλευρά των λιανεμπόρων, που εκφράστηκε με την παρουσία των κκ Νίκου Λαβίδα, επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος και της κυρίας Χριστίνας Χαλκιαδάκη, διευθύνουσας συμβούλου της Χαλκιαδάκης ΑΕ – που ανήκει στον όμιλο Σκλαβενίτη – υποστήριξε, επί της ουσίας ότι καλώς εφαρμόστηκε το νέο καθεστώς των προσφορών. Δεδομένου ότι ήδη οι προσφορές μειώνονται – από το 50% σε επίπεδα κάτω του 30%, είπε ο κ. Λαβίδας – η αγορά πλέον οδηγείται σε χαμηλές τιμές και συγκρίσιμες με αυτές που ισχύουν πχ. στη Γερμανία.

Η εφαρμογή του Κώδικα

Από την άλλη πλευρά, τις προμηθευτικές εταιρείες εκπροσώπησαν στο πάνελ ο Γιάννης Αρτινός, πρόεδρος της Μπαρμπα Στάθης και γενικός διευθυντής της Αμβυξ ΑΕ και η κυρία Ρενέτα Παπακαμμένου, γενική διευθύντρια της Colgate Palmolive Hellas.

Και τα δύο κορυφαία στελέχη της αγοράς, υποστήριξαν – και μάλιστα με ένταση ο κ. Αρτινός – πως την ακριβώς αντίθετη άποψη. Εκαναν λόγο συγκεκριμένα για «αρνητικές επιπτώσεις» για «ασάφεια», για «βάρος που προσθέτει στις επιχειρήσεις», «έγινε βιαστικά» και «δεν εφαρμόστηκε με το καλύτερο τρόπο». Κι επίσης πως «θα μπορούσε να γίνει πιο ήπια η εφαρμογή».

Όμως και τα δύο μέρη κατέληξαν πως μεσοπρόθεσμα θα έχει θετική επίπτωση στη λειτουργία της αγοράς η εφαρμογή του Κώδικα. Αυτή ήταν και η πιο ζωηρή συζήτηση στη διάρκεια του συνεδρίου. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το κλίμα αυτό επικρατεί στην αγορά. Οι μεν λιανέμποροι θεωρούν πως με την άμεση εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας, «αίρεται» η κατηγορία σε βάρος τους για παραπλάνηση των καταναλωτών, ενώ οι προμηθευτές ανησυχούν σφόδρα από τις επιπτώσεις του «καταναλωτικού σοκ» στα μερίδια αγοράς των προϊόντων τους.

Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος

Ηδη, όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά υπάρχουν κατηγορίες προϊόντων που εμφανίζουν μείωση του όγκου πωλήσεων. Από την άλλη πλευρά ο κ. Λαβίδας επεσήμανε ότι στην αγορά υπήρξαν «σοβαρά φαινόμενα ακρίβειας και το διαθέσιμο εισόδημα έχει μειωθεί». Κι ως ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ, είπε, αυτό το οποίο κάνει είναι κατ’ αρχήν να μειώσει το «κόστος κτήσης των προϊόντων» και να εντείνει τις προωθητικές ενέργειες η ίδια η αλυσίδα – διαθέτοντας πάνω από 250 εκατ. ευρώ τον χρόνο σε προσφορές.

Παράλληλα αναπτύσσει την κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – που σήμερα ανέρχονται στους 3.000 κωδικούς σε σύνολο 12.000 κωδικών και στα επόμενα δύο χρόνια πρόκειται να ενταχθούν άλλοι 2.000 κωδικοί. Πλέον συμπεριλαμβανομένων των φρέσκων προϊόντων, οι πωλήσεις της ιδιωτικής ετικέτας στην Βασιλόπουλος ΑΕ υπερβαίνει το 30% των συνολικών πωλήσεων της αλυσίδας. Επίσης έμφαση δίνει στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, που σήμερα αντιστοιχεί στο 4% των πωλήσεων, διότι όπως είπε ο κ. Λαβίδας «ο καταναλωτής θέλει γρήγορες και εύκολες αγορές».

Η ανάγκη της καινοτομίας

Ακόμη ανέφερε πως είναι στρατηγική επιλογή της εταιρείας η ανάπτυξη του δικτύου των μικρών καταστημάτων με την μέθοδο του franchise και σημείωσε ότι στην επόμενη τριετία θα διαθέτει 700 τέτοια καταστήματα. Από την πλευρά της η κυρία Παπακαμμένου ανέφερε πως η προσφορά του όγκου προιόντος αντικαταστάθηκε από την προσφορά επί της τιμής. Και πάντα υπάρχει η ανάγκη της καινοτομίας. Σε κάθε περίπτωση είναι η επιλογή της Colgate Palmolive «η επένδυση στις μπράντες με όλους του τρόπους».

Η κυρία Χαλκιαδάκη επεσήμανε πως αυτό που έχει σημασία για την εταιρεία στην παρούσα φάση είναι η επένδυση στις υποδομές – πράγματι ο όμιλος Σκλαβενίτη βρίσκεται σε μία τέτοια φάση – και στη σχέση της με τους προμηθευτές της. Ενώ ο κ. Αρτινός έκανε λόγο για την ανάγκη ύπαρξης προϊόντων που θα αφορά όλη την γκάμα του διαθέσιμου εισοδήματος.

OT Originals

Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο