Ο πρόεδρος και ιδρυτής της Geely, Λι Σουφού, ανακοίνωσε σήμερα ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα προχωρήσει στην κατασκευή νέων μονάδων παραγωγής, καθώς και την επέκταση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, εξαιτίας της «σοβαρής υπερπαραγωγικής ικανότητας» που αντιμετωπίζει ο κλάδος παγκοσμίως, όπως αναφέρει το Reuters.
Ο Λι προέβη σε αυτές τις δηλώσεις κατά τη διάρκεια φόρουμ στην πόλη Τσονγκτσίνγκ, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας. Η Geely Holding έχει κάτω από την ομπρέλα της αρκετές μάρκες αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων οι Geely Auto, Zeekr και Volvo.
Η απόφαση αυτή λαμβάνεται σε μια περίοδο κατά την οποία η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, η μεγαλύτερη στον κόσμο, βρίσκεται αντιμέτωπη με έντονο ανταγωνισμό τιμών. Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες να στραφούν στις εξαγωγές, ενώ οι κινεζικές αρχές έχουν ζητήσει να περιοριστούν τέτοιες κινήσεις.
Η στρατηγική της Geely
Ήδη αρκετοί Κινέζοι κατασκευαστές έχουν επενδύσει εκτός συνόρων. Μεταξύ αυτών, η BYD, η Chery Auto και η Great Wall Motor έχουν καατσκευάσει εργοστάσια στο εξωτερικό.
Η Geely, ωστόσο, ακολουθεί διαφορετική στρατηγική. Σχεδιάζει να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις της Renault στη Βραζιλία και να αποκτήσει μειοψηφικό μερίδιο στις δραστηριότητες της γαλλικής εταιρείας στη λατινοαμερικανική χώρα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Φεβρουαρίου.
Παρ’ όλα αυτά, το Reuters ανέφερε τον Απρίλιο, επικαλούμενο πηγές του, ότι οι κινεζικές αρχές είχαν καθυστερήσει την έγκριση της συγκεκριμένης συμφωνίας. Η Geely απάντησε τότε πως η συνεργασία της με τη Renault στη Βραζιλία είχε ολοκληρωθεί επιτυχώς.