SPAR: Γιατί στρέφεται στην πώληση καταστημάτων

Η SPAR Group ολοκλήρωσε την πώληση των πολωνικών δραστηριοτήτων του τον Ιανουάριο - Σειρά έχει η Ελβετία;

SPAR: Γιατί στρέφεται στην πώληση καταστημάτων

Oριακή μείωση του κύκλου εργασιών, στα 3,26 δισεκατομμύρια ευρώ, είδε ο όμιλος SPAR για το εξάμηνο του οικονομικού έτους που έληξε στις 28 Μαρτίου 2025, καθώς τα λειτουργικά κέρδη φαίνεται πως αυξάνονται.

Τα συστήματα αποθήκευσης και διανομής της SPAR Group προμηθεύουν περισσότερα από 4. 500 καταστήματα σε Νότια Αφρική, Ιρλανδία και νοτιοδυτική Αγγλία, Ελβετία, και Σρι Λάνκα, που είναι κατά βάση ανεξάρτητα και εμπορεύονται με το εμπορικό σήμα του ομίλου.

Σε διεθνές επίπεδο, η εταιρεία που λειτούργησε το πρώτο της κατάστημα στην Ολλανδία το 1932, με την ονομασία «DE SPAR», σήμερα μετρά πάνω από 13.900 καταστήματα με την επωνυμία SPAR σε περισσότερες από 48 χώρες σε τέσσερις ηπείρους, καλύπτοντας καθημερινά τις ανάγκες πάνω από 14,7 εκατομμυρίων καταναλωτών.

Επιδόσεις ανά χώρα

Όπως σημειώνει το ESM Magazine, το μικτό κέρδος για την περίοδο αυξήθηκε στα 350 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,6%, στα 74 εκατομμύρια ευρώ, σημείωσε η εταιρεία.

Τα EBITDA του ομίλου ανήλθαν σε €84 εκατομμύρια – αυξημένα κατά 1,7%, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Στη νότια Αφρική, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 1,7%, παρά το γεγονός ότι επηρεάστηκε αρνητικά από τις δύσκολες εμπορικές συνθήκες στις εσωτερικές περιοχές, το κλείσιμο καταστημάτων στο Νότιο Ραντ, τις ταραχές στη Μοζαμβίκη, τις υποτονικές επιδόσεις της Black Friday και την ασθενέστερη εορταστική περίοδο.

Τα συνδυασμένα έσοδα χονδρικής πώλησης ειδών παντοπωλείου και ποτών αυξήθηκαν κατά 1,1%, ενώ τα έσοδα λιανικής αυξήθηκαν κατά 1,9%.

Ο λιανοπωλητής σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη στα τμήματα πελατών με χαμηλότερο εισόδημα, ενώ οι επιδόσεις των μεσαίων και ανώτερων τμημάτων παρέσυραν.

Η εφαρμογή αγορών κατά παραγγελία του ομίλου, SPAR2U, σημείωσε σημαντική πρόοδο, με αύξηση 174% στον όγκο των παραδόσεων λόγω της ευρείας κάλυψης του δικτύου.

SPAR

Η εταιρεία επέκτεινε τη συνεργασία της με την Uber Eats – που ξεκίνησε το πρώτο τρίμηνο του 2025 – σε 130 καταστήματα, για να επιτύχει νέους πελάτες χωρίς επέκταση του φυσικού της αποτυπώματος.

Σε άλλο σημείο, η SPAR Health ανέφερε αύξηση 13,7% στα έσοδα, κυρίως λόγω των ισχυρών κερδών στο χονδρικό εμπόριο και το Scriptwise.

Στροφή στην πώληση και το κλείσιμο

Ο retailer ολοκλήρωσε την πώληση των πολωνικών δραστηριοτήτων του τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, στο πλαίσιο της στρατηγικής βελτιστοποίησης του ισολογισμού του.

Ο όμιλος SPAR εξετάζει την πώληση περίπου 363 ελβετικών καταστημάτων και επανεξετάζει τις δραστηριότητές του στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο πλαίσιο της στρατηγικής του για τη μείωση του χρέους.

Η Aliyah Siddika, αναλύτρια λιανικής της GlobalData, εξήγησ πως «ενώ τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου δεν ήταν εντυπωσιακά, καθώς δεν κατάφερε να επιτύχει αύξηση των εσόδων, η SPAR έκανε βήματα για να εδραιώσει την πρότασή της και να βελτιώσει την κερδοφορία της. Η απόφασή του να διακόψει τις δραστηριότητές του στην Πολωνία και αργότερα στην Ελβετία και το Ηνωμένο Βασίλειο, θα του επιτρέψει να επικεντρωθεί στην πιο επιτυχημένη αγορά του: τη νότια Αφρική».

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο