Εξαγωγές: Η Νότια Κορέα, ένας ανεξερεύνητος εξαγωγικός θησαυρός για την Ελλάδα

Για πολλές ελληνικές εταιρείες η Νότια Κορέα παραμένει ένας άγνωστος προορισμός για τις εξαγωγές τους, ενώ για άλλες αποτελεί χώρα-στόχο για περισσότερα από 10 χρόνια

Εξαγωγές: Η Νότια Κορέα, ένας ανεξερεύνητος εξαγωγικός θησαυρός για την Ελλάδα

Η Νότια Κορέα αποτελεί τη δέκατη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου και την τέταρτη στην Ασία, με ισχυρή αγοραστική δύναμη και αυξανόμενη ζήτηση για ποιοτικά, εισαγόμενα προϊόντα.

Ωστόσο, η ελληνική εξαγωγική δραστηριότητα στη συγκεκριμένη αγορά υπολείπεται σημαντικά των ευρωπαϊκών της εταίρων, είπε ο κ. Κωνσταντίνος Δασκαλόπουλος, σύμβουλος Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) στο Γραφείο ΟΕΥ στη Σεούλ, κατά τη διάρκεια του επετειακού συνεδρίου του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων.

Οι ελληνικές εξαγωγές

«Οι ελληνικές εξαγωγές στην Νότια Κορέα σημειώνουν μόλις 4% ετήσια αύξηση, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. κυμαίνεται μεταξύ 16% και 28%, εξηγεί ο κ. Δασκαλόπουλος.

Η Ε.Ε. έχει συνάψει συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών με την Νότια Κορέα εδώ και μία δεκαετία, προσφέροντας σημαντικά οφέλη, ιδιαίτερα στον αγροδιατροφικό τομέα.

Παρά την πρόοδο σε συγκεκριμένα προϊόντα, όπως το ακτινίδιο και το ελαιόλαδο, η Νότια Κορέα ως αγορά παραμένει αναξιοποίητη, παρόλο που προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες, τις οποίες η ελληνική εξαγωγική προσπάθεια δεν έχει εντοπίσει, είπε ο κ. Δασκαλόπουλος.

Η Νότια Κορέα ως αγορά προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες, τις οποίες η ελληνική εξαγωγική προσπάθεια δεν έχει εντοπίσει

Όμως δύο επιχειρηματίες είδαν τις ευκαιρίες από νωρίς και τόλμησαν.

Πέτυχαν και τώρα δείχνουν το δρόμο στις άλλες εταιρίες.

Μέλι Attiki: Το μέλι που αγαπούν οι Νοτιοκορεάτες

Η κ. Αλεξάνδρα Χαζάπη- Πίττα, διευθύνουσα σύμβουλος της μελισσοκομικής εταιρείας Attiki, ήταν από τις πρώτες επιχειρηματίες που είδαν τη δυναμική της Νότιας Κορέας. Σήμερα, η επιχείρησή της αποτελεί τον κύριο προμηθευτή ελληνικού μελιού στην Κορέα, ενώ η Ελλάδα καλύπτει το 90% της ποσόστωσης εισαγωγής μελιού της Ε.Ε. προς τη χώρα.

Η κ. Πίττα, περιέγραψε τα γραφειοκρατικά εμπόδια που αντιμετώπισε στην προσπάθειά της να αξιοποιήσει την ποσόστωση της Ε.Ε. για το ελληνικό μέλι αλλά και τις σημερινές προκλήσεις. Η μετάβαση δεν ήταν εύκολη: «Έπρεπε να γίνουμε εγκεκριμένος εξαγωγέας. Αυτό πήρε 10 μέρες, αντί για 3 μήνες, μόνο χάρη στην παρέμβαση του τότε εμπορικού ακολούθου στην πρεσβεία», τονίζει.

Σήμερα, μεγάλη πρόκληση για την εταιρεία είναι τα logisitics. Με δεδομένη την γεωπολιτική κρίση που ακόμα εξελίσσεται στη Διώρυγα του Σουέζ, τα εμπορεύματα της Attiki φθάνουν στη Νότια Κορέα μετά από 3 μήνες και όχι 40-45 μέρες, όπως συνηθιζόταν πριν την κρίση.

Η κ. Πίττα εξήγησε ακόμα ότι το προϊόν της πωλείται σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες telemarketing και είναι γνωστό και αγαπητό στη Νότια Κορέα. Οι Νοτιοκορεάτες είναι άνθρωποι που τους αρέσει το φαγητό, προσέχουν την υγεία τους και προτιμούν την καλή διατροφή, είπε η κ. Πίττα. «Δεν τους ενδιαφέρει τόσο η τιμή του προϊόντος όσο η ποιότητά του. «Η χώρα είναι πεδίον δόξης λαμπρόν για τις ελληνικές εξαγωγές».

Λουξ: Από την Πάτρα στη Σεούλ

Ο κ. Πλάτων Μαρλαφέκας, αντιπρόεδρος της ιστορικής πατρινής εταιρείας αναψυκτικών Λουξ, αφηγείται ένα «τετραετές ταξίδι» παρουσίας σε διεθνείς εκθέσεις, ώσπου να κλείσει συμφωνία με Κορεάτη εισαγωγέα.

Μιλάει για μια αγορά που είναι ώριμη και εκτιμά τα ελληνικά προϊόντα. «Και αυτό πρέπει να το εκμεταλλευτούμε», επισήμανε.

Ο κ. Μαρλαφέκας συμβούλεψε τις ελληνικές εταιρείες που βρίσκονταν στο κοινό, να είναι προσεκτικές γιατί η νοτιοκορεάτικη αγορά δίνει σημασία στη λεπτομέρεια, προσθέτοντας ότι «δημιουργήθηκαν κάποια θέματα που δεν έχουν προκύψει σε άλλες χώρες – και εξάγουμε σε 27 χώρες», χωρίς όμως να δώσει περαιτέρω εξηγήσεις.

«Είναι πάντως μια αγορά που την πιστεύω. Δεν θέλουν φθηνά προϊόντα αλλά καλά προϊόντα».

Ο ναυπηγικός τομέας και οι ευκαιρίες

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιλέγουν σταθερά εδώ και 50 έτη να κτίζουν τα πλοία τους στα κορεατικά  ναυπηγεία.

Μονάχα τα έτη 2000-2022 τα κορεατικά ναυπηγεία κατασκεύασαν πλοία αξίας 28,6 δισ. δολάρίων για Έλληνες πλοιοκτήτες.

Όπως εξηγεί ο κ. Δασκαλόπουλος, ο ναυπηγικός τομέας αποτελεί μια ακόμα «γέφυρα», καθώς περίπου το 15% του κορεατικού ΑΕΠ σχετίζεται με τα ναυπηγεία, και το 20% των παραγγελιών σε κορεατικά ναυπηγεία προέρχεται από Έλληνες εφοπλιστές.

Ωστόσο, επισήμανε ότι αυτή η σχέση δεν έχει μεταφραστεί σε εμπορική ή θεσμική συνεργασία για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων.

OT Originals

Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο