Κίνα: Τα σαρώνει όλα ο αποπληθωρισμός – Η αλλαγή του καταναλωτή

Ο αποπληθωρισμός βαθαίνει στην Κίνα, καθώς οι αμερικανικοί δασμοί επιδεινώνουν την ζοφερή οικονομική κατάσταση

Κίνα: Τα σαρώνει όλα ο αποπληθωρισμός – Η αλλαγή του καταναλωτή

Στα μεταχειρισμένα είδη στρέφονται όλο και περισσότερο ι καταναλωτές ειδών πολυτελείας στην Κίνα, καθώς ο αποπληθωρισμός εντείνει την αβεβαιότητα, με την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και την αύξηση της προσφοράς να ξεπερνά τη ζήτηση, οδηγώντας σε μεγαλύτερες εκπτώσεις.

Η οικονομία στην Κίνα βρίσκεται σίγουρα σε ύφεση, με την αξία των ακινήτων να έχει μειωθεί κατακόρυφα από το 2021 και έναν μη βιώσιμο πόλεμο τιμών που δυσχεραίνει τη βιωσιμότητα του λιανεμπορίου.

Η επίμονη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα θα κρατήσει την Κίνα σε αποπληθωρισμό τόσο φέτος όσο και του χρόνου

Η αλλαγή στην Κίνα

Καθώς οι αποπληθωριστικές πιέσεις αυξάνονται στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, η καταναλωτική συμπεριφορά αλλάζει με τρόπους που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περαιτέρω καθοδική πίεση στις τιμές, εγείροντας ανησυχίες ότι ο αποπληθωρισμός θα μπορούσε να εδραιωθεί, δημιουργώντας περισσότερους πονοκεφάλους για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της Κίνας.

Σύμφωνα με το Reuters, τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα έδειξαν ότι οι τιμές καταναλωτή μειώθηκαν κατά 0,1% τον Μάιο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, με τον πόλεμο τιμών να μαίνεται σε διάφορους τομείς, από τα αυτοκίνητα μέχρι το ηλεκτρονικό εμπόριο και τον καφέ, εν μέσω ανησυχιών για υπερπροσφορά και υποτονική ζήτηση από τα νοικοκυριά.

«Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η επίμονη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα θα κρατήσει την Κίνα σε αποπληθωρισμό τόσο φέτος όσο και του χρόνου», ανέφερε η Capital Economics σε ερευνητικό σημείωμα.

Κίνα

Πόλεμος τιμών και μεταχειρισμένα

Νέες επιχειρήσεις επιδιώκουν την επιτυχία στοχεύοντας σε όσους έχουν περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, από εστιατόρια που πωλούν μενού πρωινού αξίας 3 γιουάν (0,40 δολάρια) μέχρι σούπερ μάρκετ που προσφέρουν flash sales τέσσερις φορές την ημέρα. Ωστόσο, αυτή η τάση ανησυχεί τους οικονομολόγους που θεωρούν τους «πολέμους τιμών» ως μη βιώσιμους εν τέλει, καθώς οι ζημιογόνες εταιρείες μπορεί να αναγκαστούν να κλείσουν και οι άνθρωποι μπορεί να χάσουν τις δουλειές τους, τροφοδοτώντας περαιτέρω αποπληθωρισμό.

Οι ευαισθησίες στις τιμές καταναλωτή έχουν επιταχύνει την ανάπτυξη στην κινεζική αγορά μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας από την πανδημία, με ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης που ξεπέρασαν το 20% το 2023, σύμφωνα με έκθεση του κλάδου της Zhiyan Consulting από πέρυσι.

Αλλά αυτή η ανάπτυξη έχει οδηγήσει επίσης σε μια απότομη αύξηση του όγκου των διαθέσιμων προς πώληση τέτοιων ειδών – κάτι που είναι αισθητό στο επίπεδο των προσφερόμενων εκπτώσεων.

Ορισμένα νέα καταστήματα, συμπεριλαμβανομένου του Super Zhuanzhuan, προσφέρουν είδη με εκπτώσεις έως και 90% της αρχικής τους τιμής, σε σύγκριση με τα πρότυπα του κλάδου που ήταν 30-40% τα τελευταία χρόνια. Εκπτώσεις 70% ή και περισσότερο είναι πλέον συνηθισμένες σε μεγάλες πλατφόρμες μεταχειρισμένων ειδών, όπως οι Xianyu, Feiyu, Ponhu και Plum.

«Στο τρέχον οικονομικό περιβάλλον, βλέπουμε περισσότερους καταναλωτές ειδών πολυτελείας να στρέφονται στην αγορά μεταχειρισμένων ειδών», επισήμανε η Λίζα Ζανγκ, ειδικός στην Daxue Consulting, μια εταιρεία έρευνας αγοράς και στρατηγικής που επικεντρώνεται στην Κίνα.

Η περίπτωση της Coach

Αλλά οι πωλητές «έχουν περισσότερες εκπτώσεις και αυτό οφείλεται στον μεγαλύτερο ανταγωνισμό», όπως αναφέρει.  Ενδεικτικά, στο Super Zhuanzhuan, ένα πράσινο μοντέλο τσάντας Christie από την Coach, το οποίο ο πρώτος ιδιοκτήτης του αγόρασε για 3.260 γιουάν (454 δολάρια), μπορεί να αγοραστεί ξανά για 219 γιουάν (30 δολάρια). Ένα κολιέ Givenchy G Cube αξίας 2.200 γιουάν μπορεί να αγοραστεί για 187 γιουάν.

«Από έτος σε έτος, ο αριθμός των πωλητών αυξάνεται κατά 20%, με τον αριθμό των αγοραστών όμως να παραμένει σταθερός», υπογράμμισε. «Το πρόβλημα εντοπίζεται στη μεσαία τάξη, της οποίας το εισόδημα έχει συρρικνωθεί. Παρόλα αυτά, μεγάλες πόλεις όπως η Σαγκάη και το Πεκίνο έχουν αρκετούς αγοραστές για να φιλοξενήσουν νέους αγοραστές, αλλά αλλού στην Κίνα δεν υπάρχει χώρος για περισσότερους».

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο