Με το συνολικό τίμημα να ανέρχεται σε € 77.246.650, ολοκληρώθηκε η συμφωνία μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Latsco Family Office για απόκτηση ποσοστού 10% στην Αττική Οδό.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εισηγμένης, «ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε συνέχεια της από 08.10.2024 ανακοίνωσης ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι κατόπιν της λήψης των απαραίτητων εγκρίσεων και την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών όπως προβλέπεται μεταξύ άλλων και από τη σύμβαση παραχώρησης, ολοκληρώθηκε η συναλλαγή της μεταβίβασης του 10% του μετοχικού κεφαλαίου της «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση Μ.Α.Ε.» στην εταιρεία Latsco Direct Investments Cyprus Limited, η οποία αποτελεί επενδυτικό σχήμα του Latsco Family Office, συμφερόντων κ. Μαριάννας Λάτση».
Το τίμημα αντιστοιχεί σε ένα premium 15% επί της αρχικής δεσμευτικής επένδυσης που κατέβαλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το ενδιαφέρον για την Αττική Οδό
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον νόμο που ψηφίστηκε και κύρωσε την παραχώρηση της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τη «Νέα Αττική Οδός», προβλέπεται η διάθεση ποσοστού της εταιρείας αλλά ακόμη και η είσοδος στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον γιγαντώθηκε από τον περασμένο Οκτώβριο, μετά και την προσφορά – μαμούθ που υπέβαλλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα 3,27 δισ. ευρώ, για την ανάληψη της χρηματοδότησης, λειτουργίας και διαχείρισης, καθώς η αγορά αντιλήφθηκε τις υπεραξίες που μπορεί να κρύβει μία τέτοια υποδομή.
Για 25 χρόνια είναι εξασφαλισμένα μερίσματα, παρέχοντας σε όποιον επενδύσει ασφαλή διασπορά του χαρτοφυλακίου του.
Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων για την Αττική Οδό, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο και με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία.
Συγκεκριμένα, η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ πλέον η μέση ημερήσια κυκλοφορία κινείται στα 270.000 οχήματα.
Η μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση
Η παραχώρηση της Αττικής Οδού είναι η μεγαλύτερη σε αξία αποκρατικοποίηση που έχει γίνει στην Ελλάδα.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ πρόσφερε 3,27 δισ. ευρώ για την διεκδίκηση της, πετυχαίνοντας να ανακηρυχτεί ανάδοχος της παραχώρησης.
Το τίμημα είναι το υψηλότερο που έχει σημειωθεί στην αγορά και μάλιστα μειώνει κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα το δημόσιο χρέος.
Η παραχώρηση είναι για 25 χρόνια και οι υποχρεωτικές επενδύσεις που αναλαμβάνει η «Νέα Αττική Οδός» ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ.
Τα οφέλη δε, για τους χρήστες της Αττικής Οδού και το δημόσιο έχουν επισημανθεί αρμοδίως ως ιδιαίτερα σημαντικά.
Η μεταβίβαση μετοχών
Η Αττική Οδός, σύμφωνα με τη σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή, ορίζει ότι ο αρχικός μέτοχος, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα πρώτα πέντε χρόνια της παραχώρησης μπορεί να μεταβιβάσει το 49% των μετοχών του στον παραχωρησιούχο.
Έως και τον πέμπτο χρόνο της παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποχρεούται να κατέχει μετοχές τουλάχιστον 34% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου στη «Νέα Αττική Οδός».