Δημήτρης Κυπαρίσσης (Optima bank): «Η αγορά διψά για δανειακά κεφάλαια»

Ο Δημήτρης Κυπαρίσσης CEO της Optima bank τονίζει στον Οικονομικό Ταχυδρόμο τη ζήτηση της αγοράς για δανειακά κεφάλαια – Μιλά για τις αποδόσεις της τράπεζας

Δημήτρης Κυπαρίσσης (Optima bank): «Η αγορά διψά για δανειακά κεφάλαια»

Τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ όλων των εισηγμένων τραπεζών στην Ευρώπη πετυχαίνει για 5η συνεχόμενη χρονιά η Optima bank, ενώ για το 2024 είχε τον υψηλότερο δείκτη απόδοσης ιδίων κεφαλαίων στην Ελλάδα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Optima bank, κ. Δημήτρης Κυπαρίσσης, μιλά στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα της Κυριακής για τους παράγοντες επιτυχίας της τράπεζας, την πορεία της στο Χρηματιστήριο και τη θέση της σήμερα στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Παράλληλα, παρουσιάζει τον σχεδιασμό της επόμενης μέρας, δίνοντας έμφαση στον στόχο να παραμείνει «τράπεζα αναφοράς», με όχημα τη διαφορετική φιλοσοφία της Optima bank.

ΕΡ.: Η τράπεζα κατέγραψε καθαρά κέρδη 39 εκατ. ευρώ για το Α’ τρίμηνο, αυξημένα κατά 19% σε ετήσια βάση και με πρόβλεψη στα 160 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2025. Ποιοι είναι οι βασικοί παράγοντες που συνέβαλαν σε αυτή την επίδοση;

ΑΠ.: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που για μία ακόμη φορά πετυχαίνουμε τους στόχους μας αναφορικά με την ανάπτυξη μεγεθών και την κερδοφορία της Optima bank. Η επίδοση αυτή είναι η απόδειξη ότι το επιχειρηματικό μας μοντέλο λειτουργεί, μας δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και το έχουν αγκαλιάσει οι πελάτες. Η αποδοχή μάλιστα είναι τέτοια, που η τράπεζά μας έχει τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ όλων των εισηγμένων τραπεζών στην Ευρώπη για 5η συνεχή χρονιά. Επιπλέον, παρά τη σταδιακή υποχώρηση των επιτοκίων, που μοιραία μειώνει τα έσοδα από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο, η αύξηση των μεγεθών μας παραμένει αναλογικά μεγαλύτερη, με αποτέλεσμα τα έσοδά μας, συνολικά, να αυξάνονται. Παράλληλα, με στοχευμένες επενδύσεις στην τεχνολογία, έχουμε καταφέρει τα έξοδά μας να αυξάνονται, αναλογικά, με ρυθμό πολύ μικρότερο της αύξησης των εσόδων και αυτό μας οδηγεί σε αυξημένη κερδοφορία».

ΕΡ.: Τα δάνεια αυξήθηκαν κατά 42%, οι καταθέσεις κατά 43%, ενώ το ποσοστό Μη Εξυπηρετούμενων Ανοιγμάτων (NPE) παραμένει εξαιρετικά χαμηλό στο 0,90%. Ποια είναι η στρατηγική διαχείρισης κινδύνου που επιτρέπει τέτοια πιστωτική επέκταση χωρίς να επιβαρύνεται η ποιότητα του χαρτοφυλακίου;

ΑΠ.: «Η αγορά πραγματικά “διψά” για δανειακά κεφάλαια και το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, έχοντας πλήρως εξυγιανθεί, έχει τη ρευστότητα να ανταποκριθεί. Οφείλουμε ωστόσο, ως τράπεζες, να κινούμαστε με σύνεση. Η στρατηγική που ακολουθούμε στην Optima bank σχετικά με τη διαχείριση του κινδύνου είναι απόρροια της φιλοσοφίας εξυπηρέτησης των πελατών μας. Αφιερώνουμε ουσιαστικό χρόνο στην κατανόηση των αναγκών του κάθε πελάτη και δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στον σκοπό της χρηματοδότησης, ώστε να προτείνουμε λύσεις και χρηματοδοτικές επιλογές που λειτουργούν ως εφόδιο για την επιχείρηση και όχι ως βάρος. Στόχος μας είναι η χορήγηση “υγιούς” ρευστότητας, δηλαδή κεφαλαίων που ενισχύουν την ανθεκτικότητα και την προοπτική του πελάτη μας».

ΕΡ.: Η Optima bank μεγαλώνει με ρυθμούς που πλέον καθιστούν δύσκολο να διατηρήσει την ευελιξία που είχε τα προηγούμενα χρόνια. Ασπάζεστε την άποψη αυτή;

ΑΠ.: «Η διατήρηση της ευελιξίας είναι πράγματι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για έναν οργανισμό που αναπτύσσεται με τόσο γρήγορους ρυθμούς όσο η Optima bank. Δεν είναι κάτι που θεωρούμε δεδομένο. Το επιδιώκουμε ενεργά, μέσα από τον τρόπο που σχεδιάζουμε την ίδια μας τη λειτουργία. Η φιλοσοφία μας βασίζεται στην υιοθέτηση απλών δομών και διαδικασιών, σε συνδυασμό με τη συστηματική επένδυση στην τεχνολογία, πάντα με απόλυτη έμφαση στο αποτέλεσμα για τον πελάτη. Η ευελιξία είναι για εμάς στοιχείο της ταυτότητάς μας. Και παραμένει εκεί, παρά την ταχύτητα της ανάπτυξής μας. Μάλιστα, ο απόλυτος δείκτης, που κατά τη γνώμη μου δείχνει αν η τράπεζά μας έχει “φθορές”, συνέπεια της αλματώδους ανάπτυξης, είναι ο δείκτης ικανοποίησης πελατών (NPS), ο οποίος παραμένει πάνω από 80, δηλαδή σε συγκλονιστικά υψηλά επίπεδα, ειδικά για την τραπεζική αγορά. Ξέρετε, δεν είμαστε η μεγαλύτερη, ούτε έχουμε όραμα να είμαστε η φθηνότερη τράπεζα. Θέλουμε όμως να είμαστε η τράπεζα που προσφέρει την καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών στην αγορά».

ΕΡ.: Η τιμή της μετοχής έχει σχεδόν τριπλασιαστεί από την περίοδο εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Ποια θεωρείτε πως είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της τράπεζας, που εμπιστεύονται οι επενδυτές;

ΑΠ.: «Οι επενδυτές, κατά κανόνα, αναζητούν αποδοτικότητα, διαφάνεια και αξιοπιστία. Η Optima bank συνδυάζει αυτά τα στοιχεία με έναν τρόπο που είναι μετρήσιμος και απολύτως ελκυστικός για την επενδυτική κοινότητα. Σήμερα, η τιμή της μετοχής σε σχέση με τα κέρδη μας (δείκτης P/E), άρα και η απόδοση των επενδυτών, κυμαίνεται στον μέσο όρο του κλάδου. Έχουμε όμως με διαφορά τον υψηλότερο δείκτη απόδοσης ιδίων κεφαλαίων στην Ελλάδα (25,3% για το 2024), που σημαίνει ότι καταφέρνουμε να αξιοποιούμε με τον πιο αποδοτικό τρόπο τα κεφάλαια των μετόχων μας, δημιουργώντας αξία με συνέπεια και προοπτική».

ΕΡ.: Γιατί κάποιος να επιλέξει την Optima bank;

ΑΠ.: «Πάντα μας αρέσει στο ερώτημα αυτό να δίνουμε τον λόγο στους πελάτες μας. Κάνουμε λοιπόν την ίδια ερώτηση στις έρευνες ικανοποίησης πελατών, όπου οι ίδιοι οι πελάτες μας απαντούν στην πλειονότητά τους πως η εμπειρία που αποκόμισαν από τη συνεργασία με την Optima bank υπερισχύει ακόμη και οποιουδήποτε οικονομικού σκέλους. Φροντίζουμε να είμαστε γρήγοροι, ευέλικτοι και αποτελεσματικοί για τους πελάτες μας. Να βρίσκουμε τις κατάλληλες λύσεις, είτε πρόκειται για τις ανάγκες της επιχείρησής τους είτε για τη διαχείριση των οικονομιών τους, αφιερώνοντάς τους ουσιαστικό χρόνο, οπουδήποτε και οποτεδήποτε μας χρειαστούν. Θα σας έλεγα μάλιστα πως μία επίσκεψη σε ένα κατάστημα της Optima bank, αρκεί για να καταλάβει ο πελάτης τη διαφορετική φιλοσοφία εξυπηρέτησης που προσφέρουμε. Επειδή όμως αναγνωρίζουμε πως οι πελάτες χρειάζονται και οικονομικά κίνητρα, φροντίζουμε πάντα να τους προσφέρουμε και τις πιο ανταγωνιστικές αποδόσεις».

ΕΡ.: Ποιο το προσωπικό σας όραμα ως CEO για την Optima bank;

ΑΠ.: «Το προσωπικό μου όραμα για την Optima bank δεν διαχωρίζεται από το όραμα που έχουμε όλοι όσοι την απαρτίζουμε. Να είμαστε μια τράπεζα πιο ανθρώπινη, πιο άμεση, πιο ξεκάθαρη. Να είμαστε τράπεζα αναφοράς και η πρώτη επιλογή για κάθε επιχειρηματία, επαγγελματία και ιδιώτη, που αναζητά ευελιξία, ταχύτητα και στήριξη για να αναπτύξει τα επενδυτικά του σχέδια. Πυρήνας του οράματός μας παραμένει ο ίδιος: Η βέλτιστη εξυπηρέτηση του πελάτη. Παράλληλα, θέλουμε να συνεχίσουμε την ανάπτυξή μας με την ίδια δυναμική, παραμένοντας κορυφαία τράπεζα όσον αφορά στην κερδοφορία και την αποδοτικότητα».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ (ΟΤ) – ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

OT Originals

Περισσότερα από Συνεντεύξεις

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο