Κάθε λόγο έχει ο Γιώργος Περιστέρης, Πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να είναι χαρούμενος και μάλιστα χθες 11 Ιουνίου στη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων δεν έκρυβε την ικανοποίηση του.
Οι οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου, αλλά και η πρόσφατη ψήφος επενδυτικής εμπιστοσύνης που έλαβε από διεθνή κεφάλαια στη διάρκεια του πρόσφατου placement ήταν οι κύριοι λόγοι που τροφοδότησαν με μεγαλύτερη αισιοδοξία τον κ. Περιστέρη.
Ο ίδιος έκανε και χιούμορ αναφερόμενος στην επένδυση του Latsco Family Office με 10% στη Νέα Αττική Οδό: «Θέλω να συγχαρώ το Latsco Family Office για την επένδυση που έκανε…» είπε με τους παρευρισκόμενους μετόχους να γελούν.

Ο Πρόεδρος και CEO, εξήρε αμέσως την επενδυτική εμπιστοσύνη του fund προς τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τονίζοντας τη μακρά και βαθιά συνεργασία τους
Το χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και οι αποτιμήσεις
Ο Γιώργος Περιστέρης δέχτηκε πολλές ερωτήσεις από τους μετόχους αλλά και τους δημοσιογράφους στο τέλος της γενικής συνέλευσης.
Μία εξ αυτών αφορούσε στο αν η διοίκηση εξετάζει την εισαγωγή μέρους του χαρτοφυλακίου ή οργανικής μονάδας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο Χρηματιστήριο Αθηνών: «Το χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων είναι ένα εργαλείο για το οποίο θα πρέπει να αποτυπωθεί καλύτερα η αξία του ή να αξιοποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να εφοδιάσει με πυρομαχικά… τον Όμιλο», απάντησε ο Πρόεδρος και CEO του Ομίλου για να σπεύσει μετά να σημειώσει: «Πάντως προσώρας δεν έχουν εξεταστεί και ληφθεί αποφάσεις ούτε για την εισαγωγή στο ΧΑ ούτε για άλλες εναλλακτικές επενδυτικές επιλογές…»
————-
Εύσημα… business class στον Βασιλάκη!
Δεν συνηθίζει ο Φωκίων Καραβίας να μοιράζει δημόσια επαίνους – και δη με τόση σαφήνεια.
Γι’ αυτό και η αναφορά του στον Ευτύχη Βασιλάκη, τον επικεφαλής της Aegean, δεν πέρασε απαρατήρητη.

Μιλώντας στο συνέδριο του ΣΕΤΕ για τις μεγάλες γεωπολιτικές αλλαγές που συντελούνται στην Ασία, και κυρίως για την ανάδυση της Ινδίας ως οικονομικής και τουριστικής υπερδύναμης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank έκανε ειδική μνεία στην Aegean – και στον ίδιο τον κ. Βασιλάκη – για την επιχειρηματική του ετοιμότητα.
Δεν είναι μικρό πράγμα να προγραμματίζει η ελληνική αεροπορική εταιρεία απευθείας πτήσεις προς την Ινδία, πριν καλά-καλά το ζητήσει η αγορά.
Όπως σημείωσε ο κ. Καραβίας, «δεν γίνονται επιχειρηματικές συμφωνίες χωρίς μετακινήσεις ανθρώπων και άμεση επαφή».
Τουρισμός
Αν προσθέσει κανείς και το παράδειγμα της Thomas Cook India, που έστησε το πρώτο της ευρωπαϊκό γραφείο στην Κύπρο με τη στήριξη της Eurobank, φαίνεται πως δημιουργείται ένα ισχυρό «τρίγωνο» μεταξύ Αθήνας, Λευκωσίας και Μουμπάι. Μάλιστα, ο κ. Καραβίας αποκάλυψε πως η τράπεζα του θα είναι σύντομα η πρώτη ελληνική με παρουσία στην Ινδία – κίνηση που δύσκολα θα έκανε χωρίς συμμάχους στο ταξίδι.
——————————-
Η Flexopack… πακετάρει για Δουνεδίν!
Μια άλλη εισηγμένη τώρα, η Flexopack προτιμά να διασχίσει και τον Ειρηνικό και έβαλε πλώρη για Νέα Ζηλανδία.

Ο όμιλος απέκτησε, μέσω της θυγατρικής του Flexopack NZ, το 34% της τοπικής Progressive Plastics Limited, η οποία παράγει υλικά συσκευασίας στο Δουνεδίν.
Το deal – αξίας 630.000 δολαρίων Νέας Ζηλανδίας – δεν είναι μεγάλο, αλλά όπως μου μεταφέρουν από την Κορωπί ενισχύει παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής.
———————————
Στα πιο εγχώρια…
Για να επιστρέψω όμως στον τουρισμό, μύρισε… rebranding στον καλοκαιρινό προορισμό Nikki Beach στο Πόρτο Χέλι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο χρονικό διάστημα το ξενοδοχειακό συγκρότημα αναμένεται να επεκταθεί με σπιτάκια και βίλες με δικές τους πισίνες.
Όλα αυτά θα βρουν τη θέση τους σε διπλανές από το ξενοδοχειακό συγκρότημα εκτάσεις που έχουν ήδη αγοραστεί, με στόχο να δοθεί έμφαση στο ξενοδοχείο ως οικογενειακός προορισμός.
Ο αέρας αλλαγής «πιάνει» και το όνομα της μονάδας, καθώς το Nikki Beach θα δώσει τη θέση του στην Accor.
—————————–
Ανεβαίνει ο ανταγωνισμός
Από καιρό περίμενε την επίσημη είσοδο στις τηλεπικοινωνίες η αγορά, με τη ΔΕΗ χτες να λανσάρει και τα πακέτα της, προκαλώντας μικρές αναταράξεις στη μετοχή της ναυαρχίδας του κλάδου, της Cosmote Telekom.
Αναμενόμενο λοιπόν, αφού η είσοδος της ΔΕΗ στη λιανική αγορά internet μόνο αδιάφορη δεν πέρασε.
Με το ΔΕΗ Fiber, η εισηγμένη φέρνει 100% οπτική ίνα μέχρι το σπίτι (FTTH), με τιμές που ξεκινούν από 17,90 ευρώ.
«Πράσινη» επιλογή
Δεν είναι τυχαίο που η Ambrosia Capital επαναβεβαίωσε τη θετική της στάση για τη μετοχή της ΔΕΗ, δίνοντας τιμή στόχο στα 18,40 ευρώ, με περιθώριο ανόδου 34%, το οποίο φτάνει στο 37% αν συνυπολογιστεί το μέρισμα.
Το σήμα είναι “αγορά”, καθώς η εισηγμένη επιταχύνει τη μετάβαση σε ΑΠΕ (με στόχο σχεδόν 12 GW ως το 2027), ενώ με την καθετοποίηση προστατεύεται από τη μεταβλητότητα στις τιμές ενέργειας.
Η Ambrosia περιμένει ετήσια αύξηση κερδών ανά μετοχή (EPS) κατά 30% την περίοδο 2024–2027 και μερισματική απόδοση 7,3% το 2027, θέτοντας τη ΔΕΗ όχι μόνο ως παίκτη στο broadband, αλλά και ως κορυφαία “πράσινη” επενδυτική επιλογή στο ταμπλό.
——————————
Θα σπάσει την παράδοση;
Τα παραπάνω είναι μόνο μερικές από τις ενδιαφέρουσες περιπτώσεις στο ελληνικό χρηματιστήριο, το οποίο το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου φαίνεται να έχει βαλθεί να διαψεύσει τα στατιστικά και τις παραδόσεις.
Γι’ αυτό άλλωστε είναι οι παραδόσεις, για να σπάνε. Είναι το αλατοπίπερο στις αγορές.
Και αν τα καταφέρει τον φετινό Ιούνιο, θα δούμε άλλα νούμερα στη Λ. Αθηνών.
Καλές οι «στάσεις»
Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι οι «στάσεις» σε μια bull market δεν είναι καλοδεχούμενες.
Εν προκειμένω οι «στάσεις» αυτές στο ΧΑ συντηρούνται για λίγες ώρες και στην τελευταία ώρα μας δείχνει ότι δεν θα χάσει εύκολα τον ανοδικό της βηματισμό.
Χρήμα μπαίνει, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στη στήλη χρηματιστηριακή πηγή, με μια μικρή «πικρία» ότι οι Έλληνες επενδυτές είναι ακόμη επιφυλακτικοί, ή κυνηγούν τίτλους που ίσως δεν θα έπρεπε να κάνουν τόσο μεγάλες κινήσεις.
Βάσει θεμελιωδών, δηλαδή.
Οι μεγάλοι περιμένουν…
Στο άλλο άκρο οι ξένοι δείχνουν να προτιμούν περισσότερο τις μεγάλες κεφαλαιοποιήσεις, αν αναμονή σαφώς της νύχτας της 24ης Ιουνίου.
Τότε, θα ανακοινωθεί και η ετήσια αναθεώρηση της ταξινόμησης αγορών από τον διεθνή οίκο MSCI.
Μια ημερομηνία που ενδέχεται να αποδειχθεί ένας ενδιάμεσος, αλλά κρίσιμος, σταθμός για την ελληνική κεφαλαιαγορά, καθώς δεν αποκλείεται να μπει σε λίστα παρακολούθησης για πιθανή αναβάθμιση.
———————-
Το κατσικίσιο ανεβαίνει, το αγελαδινό υποχωρεί
Μπορεί να μην φαίνεται ακόμη στο ράφι, αλλά το κατσικίσιο γάλα σκαρφαλώνει αθόρυβα.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο κ. Μιχάλης Σαράντης, στην εκδήλωση για τα 40 χρόνια ΤΥΡΑΣ στα Τρίκαλα, η συγκεκριμένη αγορά εξελίσσεται δυναμικά, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος έναντι του φρέσκου αγελαδινού, το οποίο –έστω και με μικρούς ρυθμούς– συρρικνώνεται.
Το κατσικίσιο έχει πλέον συνδεθεί με την υγιεινή διατροφή και φαίνεται να απευθύνεται σε πιο «συνειδητοποιημένο» κοινό, που αναζητά διαφορετικές εναλλακτικές.
Τα brands που ξεχωρίζουν
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο; Περίπου 80% αυτής της αναδυόμενης αγοράς ελέγχεται από δύο μόνο brands: Ροδόπη και Όλυμπος, που ανήκουν αμφότερα στον Όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία.
Το υπόλοιπο 20% μοιράζεται σε όλους τους άλλους παίκτες, δείγμα του πόσο ισχυρή είναι η θέση του Ομίλου σε μια κατηγορία που μόνο… τυχαία δεν εξελίσσεται.
Επένδυση στην… πηγή
Εκτός από το γάλα, ο Όμιλος επενδύει και στο νερό – και μάλιστα premium. Το φυσικό μεταλλικό νερό Δουμπιά, που πηγάζει στη Χαλκιδική, θεωρείται –σύμφωνα με στελέχη του Ομίλου– ένα από τα τρία καλύτερα νερά στην Ευρώπη, χάρη στη φυσική ανθρακική του σύσταση.
Μάλιστα, για να ενισχυθεί ο χαρακτήρας του ως ανθρακούχου, προστίθεται και μικρή ποσότητα διοξειδίου, ώστε να καλύπτει τα ποιοτικά standards της κατηγορίας.
Γι’ αυτό και ο Όμιλος δρομολογεί σημαντικές επενδύσεις στην περιοχή, μετατρέποντας την πηγή σε επισκέψιμο σημείο, με δυνατότητες ποσιθεραπείας – ενισχύοντας έτσι την εμπειρία γύρω από το brand.
Στόχος είναι να δημιουργηθεί προστιθέμενη αξία, όχι μόνο για το προϊόν, αλλά και για την τοπική οικονομία.