Σε συζητήσεις βρίσκονται σύμφωνα με πληροφορίες η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υπό τον Χρίστο Δήμα και η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπό τον Πρόεδρο και CEO Γιώργο Περιστέρη για τη λήψη μέτρων ώστε να αποσυμφορηθεί κυκλοφοριακά η Αττική Οδός. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο κύριος μέτοχος στην παραχώρηση «Νέα Αττική Οδός».
Ο Γιώργος Περιστέρης ρωτήθηκε χθες 11 Ιουνίου στη διάρκεια της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την κυκλοφοριακή συμφόρηση σχολιάζοντας: «Διεθνώς ο κυκλοφοριακός φόρτος συναρτάται με την πορεία του ΑΕΠ. Στις παραχωρήσεις που διαχειριζόμαστε η κυκλοφορία εμφανίζει αυξητική τάση. Κατανοούμε ότι ο κυκλοφοριακός φόρτος δεν είναι ευχάριστος για τους χρήστες. Επεξεργαζόμαστε προτάσεις», σημείωσε και όταν ρωτήθηκε ποιες είναι αυτές απάντησε: «Αυτό που μπορούμε να κάνουμε ως παραχωρησιούχοι είναι βελτιώσεις στην ζώνη κατάληψης της Αττικής Οδού», διευκρίνισε.
Η πυροσβεστική λύση με μία νέα είσοδο – έξοδο
Σύμφωνα με πληροφορίες, μία από τις λύσεις που εξετάζεται είναι η δημιουργία μίας νέας εεξόδου στον αυτοκινητόδρομο, ώστε να επιταχυνθεί η ροή των οχημάτων από και προς την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
Το σημείο αυτό είναι στον κόμβο της Μεταμόρφωσης όπου σήμερα τα οχήματα στον κλειστό αυτοκινητόδρομο που κινούνται προς Ελευσίνα για να εξέλθουν προς Λαμία και Πειραιά χρησιμοποιούν μία έξοδο. Η λύση που εξετάζεται σε συνεργασία υπουργείου Υποδομών και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αναφέρουν πηγές είναι να δημιουργηθεί μία επιπλέον έξοδος με κατεύθυνση προς Πειραιά. Πάντως, το συγκεκριμένο μέτρο χαρακτηρίζεται ως πυροσβεστικό και όχι ως μόνιμο που θα αποσυμφορήσει την Αττική Οδό.

Η μόνιμη λύση με την επέκταση της Λ. Κύμης
Πηγές αναφέρουν ότι η λύση εκείνη που θα έδινε μόνιμα χαρακτηριστικά στην ταχύτερη ροή των οχημάτων στην Αττική Οδό και θα περιόριζε δραστικά τον κυκλοφοριακό φόρτο θα ήταν η δρομολόγηση του έργου της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης.
Σημειώνεται ότι ενώ για το συγκεκριμένο έργο που αφορά στην κατασκευή κλειστού αυτοκινητοδρόμου μήκους 3,8 χλμ. από το τμήμα της Λ. Κύμης στην Αττική Οδό μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Καλυφτάκη έχει ανακοινωθεί το ανάδοχο σχήμα ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ (πλέον ΤΕΡΝΑ – AKTOR), εντούτοις το κλείσιμο του διαγωνισμού, που τρέχει από το 2022, έχει παγώσει…
Το 2024 η ημερήσια διέλευση οχημάτων στην Αττική Οδό είχε φτάσει τις 274.000 από 259.000 το 2023 και 235.000 το 2022. Αξίζει να σημειωθεί πώς το ρεκόρ κυκλοφορίας οχημάτων ήταν το 2009 με τα 307.000 οχήματα ημερησίως και το 2024 απέμενε ένα μόλις 12% προκειμένου να καταρριφθεί το ρεκόρ εκείνο
Κατά του έργου είχε προσφύγει στο ΣτΕ η δημοτική αρχή Ηρακλείου ζητώντας την υπογειοποίηση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών υποστήριζε και την αδυναμία χρηματοδότησης της επέκτασης της Λ. Κύμης.
Η κυκλοφορία στην Αττική Οδό
Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία που έχει δημοσιεύσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η κυκλοφορία στην Αττική Οδό βαίνει διαρκώς ανοδικά μετά το lockdown της πανδημίας της Covid 19.
Ο Πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναφέρθηκε στην πρόταση για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας – Οινόης, λέγοντας πώς δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη εξέλιξη και γενικώς εξέφρασε την ελπίδα η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να δει με μία πιο αναπτυξιακή ματιά τις προτάσεις και να τις εξετάσει
Το 2024 η ημερήσια διέλευση οχημάτων στην Αττική Οδό είχε φτάσει τις 274.000 από 259.000 το 2023 και 235.000 το 2022. Αξίζει να σημειωθεί πώς το ρεκόρ κυκλοφορίας οχημάτων ήταν το 2009 με τα 307.000 οχήματα ημερησίως και το 2024 απέμενε ένα μόλις 12% προκειμένου να καταρριφθεί το ρεκόρ εκείνο.
Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Οινόη
Στο μεταξύ, ο κ. Περιστέρης στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων ρωτήθηκε αναφορικά με τις πρότυπες προτάσεις που έχει υποβάλλει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και αφορούν σε έργα που συνολικά μειώνουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο Λεκανοπέδιο Αττικής.
Ο Πρόεδρος και CEO της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναφέρθηκε στην πρόταση για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας – Οινόης, λέγοντας πώς δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη εξέλιξη και γενικώς εξέφρασε την ελπίδα η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να δει με μία πιο αναπτυξιακή ματιά τις προτάσεις και να τις εξετάσει.