Μάλλον αθόρυβα και χωρίς τυμπανοκρουσίες η ΔΕΗ έκανε την… κίνηση που ουσιαστικά άπαντες ανέμεναν στην τηλεπικοινωνιακή αγορά. Στην αρχή με μια ενημέρωση της ιστοσελίδας της και στη συνέχεια με την επίσημη ανακοίνωση, η ΔΕΗ ξεκίνησε τη διάθεση του ΔΕΗ Fiber, δηλαδή την παροχή υπηρεσιών σταθερού ίντερνετ, αποκλειστικά μέσω οπτικής ίνας, για ιδιώτες και επαγγελματίες.
Το ενδιαφέρον σημείο της κίνησης της ΔΕΗ είναι ότι μπαίνει στην αγορά με μία εξόχως επιθετική τιμολογιακή πολιτική. Το βασικό της πακέτο ΔΕΗ Fiber 500Mbps έρχεται στην τιμή των 17,90 ευρώ, αντίστοιχα το πακέτο ΔΕΗ Fiber 1Gbps στα 19,90 ευρώ και τέλος το κορυφαίο της πακέτο ΔΕΗ Fiber 2.5Gbps έρχεται στα 52,90 ευρώ. Δηλαδή, φαίνεται να επιχειρεί με το… καλημέρα να κερδίσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς εκματελλευόμενη τις χαμηλότερες τιμές της.
Σημειώνεται πάντως ότι το δίκτυο οπτικών ινών είναι κάτι που συνεχίζει να αναπτύσσεται στην Ελλάδα και στόχος είναι όλο και περισσότερα νοικοκυριά και επιχειρήσεις να «προσέλθουν» στο νέο ευρυζωνικό δίκτυο, ουσιαστικά εγκατελείποντας το παλιό τηλεφωνικό δίκτυο που βασίζεται σε καλωδιώσεις χαλκού. Είναι δηλαδή μία «πίτα» που μεγαλώνει και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και τα επόμενα χρόνια.

O διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης
Παράλληλα, η ΔΕΗ προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το δίκτυό της το οποίο αναμένεται να είναι διαθέσιμο σε 1,7 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις μέχρι το τέλος του 2025. Ήδη η ΔΕΗ έχει φτάσει με υποδομή οπτικής ίνας σε 1 εκατομμύριο σημεία, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Στάσσης, κατά την πρόσφατη ενημέρωση αναλυτών. Επιπλέον, ο ίδιος αποκάλυψε ότι ο Όμιλος ΔΕΗ στοχεύει αποκλειστικά και μόνο στο κομμάτι της οπτικής ίνας της τηλεπικοινωνιακής αγοράς και δεν υπάρχει πρόθεση εισόδου στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας.
Επιπρόσθετα, ο Γιώργος Στάσσης είχε αποκαλύψει ότι η ΔΕΗ δεν θα προχωρήσει σε bundling υπηρεσιών, δηλαδή προσφορά συνδυαστικών πακέτων ενέργειας και ευρυζωνικότητας, ενώ απέρριψε και σχόλια αναλυτών για πώληση των υπηρεσιών κάτω του κόστους. «Έχουμε τη δυνατότητα να πουλάμε, όμως, σε ανταγωνιστικές και χαμηλές τιμές», είχε τονίσει χαρακτηριστικά. Προφανώς αυτό αποδεικνύεται με την ανακοίνωση των πακέτων ΔΕΗ Fiber.
Κώστας Νεμπής: «Ο ΟΤΕ είναι στρατηγικά τοποθετημένος στην αγορά»
Πλέον, από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η διάθεση των πακέτων ΔΕΗ Fiber και επίσημα η ΔΕΗ πέρασε τον Ρουβίκωνα και στην… απέναντι πλευρά συναντά παλιούς και δοκιμασμένους παρόχους που έχουν από την μεριά τους εδραιωμένη παρουσία στην αγορά και τρέχουν σημαντικές επενδύσεις.
Ο Όμιλος ΟΤΕ, ο μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός πάροχος της χώρας, έκανε και αυτός ένα σημαντικό βήμα στα τέλη Απριλίου με την υιοθέτηση της εμπορικής ονομασίας Cosmote Telekom, κάτι που όπως υποστηρίζουν από την πρώτη στιγμή τα στελέχη του «θα οδηγήσει σε συνεχείς ανακοινώσεις νέων προϊόντων».
Ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, κατά τη δική του ενημέρωση αναλυτών δεσμεύτηκε εκ νέου ότι θα συνεχιστούν οι επενδύσεις στο δίκτυο οπτικών ινών αλλά και στα δίκτυα κινητής 5G και 5G+. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2025 2,1 εκατομμύρια σπίτια και επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση στο δίκτυο οπτικής ίνας (βρίσκονται στις 1,8 εκατ. το α’ τρίμηνο του έτους), ενώ ο απώτερος στόχος είναι να φτάσουν τα 3 εκατομμύρια έως το τέλος του 2027.

Ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ
Και επειδή η είσοδος της ΔΕΗ στην αγορά των ευρυζωνικών υπηρεσιών δημιουργεί μοιραία σενάρια περί νέων ανταγωνισμών, κατά το τελευταίο conference call του ΟΤΕ ο Κώστας Νεμπής ξεκαθάρισε τη θέση του Ομίλου λέγοντας ότι «έχουμε πολύ μεγαλύτερο πακέτο συνδυαστικών προσφορών προς τον καταναλωτή και επιπλέον έχουμε ό,τι χρειάζεται για να αντιμετωπίσουμε τον ανταγωνισμό», σημειώνοντας παράλληλα ότι «ο ΟΤΕ είναι στρατηγικά τοποθετημένος στην αγορά γεγονός που δύσκολα μπορεί να ανταγωνιστεί κάποιος».
Αυτή η «καλύτερη τοποθέτηση στην αγορά» είναι προφανές ότι επιχειρείται να ισχυροποιηθεί περαιτέρω μέσω της συνεργασίας με την Telekom, της τεχνογνωσίας της αλλά και των διεθνών συνεργασιών της.
Σημαντικό σημείο της στρατηγικής του ΟΤΕ παραμένει και η ηγετική θέση στην κάλυψη του δικτύου κινητής, που αυτή τη στιγμή είναι στο 99% για το δίκτυο 5G και 70% στο 5G+. Το δίκτυο 5G+ παραμένει κομβικής σημασίας για τον ΟΤΕ αφού ουσιαστικά πάνω σε αυτό στήνεται το δίκτυο 5G Stand-Alone, ενώ ήδη από τις αρχές του 2025 ξεκίνησε και το λανσάρισμα των πρώτων υπηρεσιών FWA (Fixed Wireless Access) μέσω της μεθόδου του 5G+ slicing.
Επενδύσεων συνέχεια από την Vodafone
Μένει να φανεί πώς θα αντιδράσει σε όλες αυτές τις κινήσεις η Vodafone, που εμφάνισε έσοδα άνω του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ για το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου, λαμβάνοντας ώθηση από την ανάληψη έργων του ευρύτερου Δημόσιου τομέα αλλά και λόγω της αύξησης της πελατειακής βάσης συμβολαίων σε επίπεδο κινητής τηλεφωνίας, σύμφωνα με την εκτίμηση του βρετανικού μητρικού Ομίλου που έδωσε τα στοιχεία στη δημοσιότητα.
Σημειώνεται ότι η Vodafone «τρέχει» στην Ελλάδα ένα επενδυτικό πλάνο συνολικού ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2029, που πέρα από τη συνέχιση της ανάπτυξης του δικτύου 5G περιλαμβάνει και τη γεωγραφική επέκταση της υποδομής οπτικών ινών.

O Αχιλλέας Κανάρης, διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος
Σύμφωνα με τον εταιρικό απολογισμό της Vodafone Ελλάδος για το 2024 επιταχύνθηκε η ανάπτυξη του δικτύου σταθερής τηλεφωνίας, έχοντας υλοποιήσει περισσότερες από 300.000 γραμμές οπτικής ίνας απευθείας στο σπίτι (FTTH). Εντός του 2025, το δίκτυο οπτικών ινών της Vodafone θα καταστεί εμπορικά διαθέσιμο σε 500.000 σπίτια, ενώ στόχος είναι η επέκταση της διαθεσιμότητας σε 850.000 σπίτια έως το 2028.
Αναμιγνύοντας τις αγορές
Πάντως, γεγονός είναι ότι μέσα σε ελάχιστα χρόνια η ΔΕΗ μετεξελίχθηκε σε κάτι που πολύ απλά… δεν ήταν. Από την εποχή που κυβερνήσεις έψαχναν σχέδια σωτηρίας για μία επιχείρηση που χαρακτηριζόταν «προβληματική» φτάσαμε σε έναν εταιρικό Όμιλο που έχει αποκτήσει σημαντικές δραστηριότητες όχι μόνο στον κλάδο της Ενέργειας, αλλά και στους κλάδους της Λιανικής, της Τεχνολογίας και πλέον και των Τηλεπικοινωνιών.
Ας θυμίσουμε ότι η ΔΕΗ έχει αποκτήσει την αλυσίδα καταστημάτων Κωτσόβολος, έχει προχωρήσει σε συμπράξεις δημιουργίας κέντρων δεδομένων στην Αττική και έχει εξαγγείλει ένα εξαιρετικά φιλόδοξο σχέδιο για τη μετατροπή της Δυτικής Μακεδονίας σε… «κοιλάδα των data centers».
«Θεωρούμε ότι οι πρώην λιγνιτικές περιοχές είναι το καλύτερο σημείο στην Ευρώπη για την κατασκευή data centers», αφού εκεί συγκεντρώνονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τη φιλοξενία υποδομών τεχνολογίας σε μεγάλη κλίμακα, είπε ο Γιώργος Στάσσης από το AI & Tech Summit 2025 που διοργάνωσε το περιοδικό Politico στις Βρυξέλλες.
«Θα μπορούσαμε να φανταστούμε ένα αντίστοιχο έργο στη Ρουμανία, στη Βουλγαρία, στην Ιταλία, και όλα αυτά τα σημεία διασυνδεδεμένα μεταξύ τους με οπτικές ίνες να συνεργάζονται ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες στην κάθε περιοχή», συμπλήρωσε ο Γιώργος Στάσσης και κάπως έτσι αποδεικνύεται ότι όταν υπάρχει όραμα, στρατηγική και συνέπεια όλα είναι εφικτά.
Ακόμα και να πάρεις ίντερνετ από τη ΔΕΗ…