Tesco: Ξανά στην κορυφή της βρετανικής αγοράς – Το επίτευγμα του Ken Murphy

Με επενδύσεις στην ψηφιοποίηση και «ακολουθώντας» την τακτική της Asda, η Tesco σημειώνει ξανά ρεκό μετά το 2016

Tesco: Ξανά στην κορυφή της βρετανικής αγοράς – Το επίτευγμα του Ken Murphy
Ο επικεφαλής της Tesco, Ken Murphy

Με θετικό πρόσημο ξεκίνησε το οικονομικό έτος η βρετανική Tesco, καθώς οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου σε ολόκληρο τον όμιλο αυξήθηκαν κατά 4,6% σε ετήσια βάση σε 16,4 δισεκατομμύρια λίρες (19,27 εκατομμύρια ευρώ).

Όλα τα τμήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, καθώς και στην Κεντρική Ευρώπη, σημείωσαν αύξηση των ομοειδών πωλήσεων κατά τη διάρκεια του τριμήνου, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς από τους ανταγωνιστές τους, καθώς η διοίκηση υποστήριξε πως οι βελτιώσεις στην αξία, την ποιότητα των προϊόντων και την εξυπηρέτηση, βρίσκουν ανταπόκριση στους καταναλωτές.

Ρεκόρ από το 2016 για την Tesco

Ο όμιλος, του οποίου το μερίδιο στην αγορά τροφίμων της Βρετανίας αυξήθηκε φέτος στο 28%, επίπεδο που έχει να δει από το 2016, άφησε ωστόσο αμετάβλητες τις προβλέψεις του για τα κέρδη του για το σύνολο του έτους την Πέμπτη, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Ken Purphy να λέει ότι η αγορά «παραμένει έντονα ανταγωνιστική».

Ο λιανοπωλητής ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις του στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 5,1% στις 13 εβδομάδες έως τις 24 Μαΐου, έχοντας αυξηθεί κατά 4,3% το προηγούμενο τρίμηνο.

Οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 16,4 δισ. στερλίνες (19,2 δισ. ευρώ), αυξημένες κατά 4,6% σε συγκρίσιμη βάση.

Όπως αναφέρει το ESM, ο Murphy υπογράμμισε πως το αποτέλεσμα στο Ηνωμένο Βασίλειο αντανακλά «την ισχυρή πρόταση αξίας μας, την ισχυρή διαθεσιμότητα και την εστίαση στην ποιότητα των προϊόντων και την καινοτομία».

Και όλα αυτά ενώ τα ευρύτερα στοιχεία του κλάδου που δημοσιεύθηκαν λίγες ημέρες νωρίτερα, έδειξαν ότι οι βρετανικές καταναλωτικές δαπάνες για μη επισιτιστικά είδη έχασαν δυναμική τον Μάιο, καθώς η εμπιστοσύνη των νοικοκυριών στα προσωπικά τους οικονομικά μειώθηκε.

Tesco

Έρχεται ελαφριά πτώση;

Η Tesco τόνισε, ωστόσο, πως εξακολουθεί να αναμένει να παρουσιάσει προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 2,7 δισ. στερλινών (3,2 δισ. ευρώ) και 3,0 δισ. στερλινών (3,5 δισ. ευρώ) για το έτος που λήγει τον Φεβρουάριο του 2026, από τα 3,13 δισ. στερλίνες (3,7 δισ. ευρώ) που πέτυχε το 2024/25.

Ο όμιλος είχε δηλώσει ήδη τον Απρίλιο ότι ανέμενε πτώση των κερδών του στο έτος 2025/26, καθώς έβαζε στην άκρη μετρητά για να αντιμετωπίσει την εντατικοποίηση της «ανταγωνιστικής έντασης» της βρετανικής αγοράς τροφίμων – μια αναφορά στην υπόσχεση για συνεχείς μειώσεις τιμών από την Asda, τον νούμερο τρία παίκτη, η οποία χάνει μερίδιο αγοράς.

«Σίγουρα βλέπουμε μια εντατικοποίηση του ανταγωνισμού, νομίζω ότι σε γενικές γραμμές όμως είναι μια ορθολογική εντατικοποίηση, με την έννοια ότι όλοι παραμένουν κατά κάποιο τρόπο σε επαφή μεταξύ τους», δήλωσε ο Murphy στους δημοσιογράφους.

«Έτσι, δεν βλέπουμε απαραίτητα μαζικές κινήσεις στη σχετική ανταγωνιστικότητα, αλλά όλοι έχουν, νομίζω, ανεβάσει το επίπεδό τους».

Ανέφερε, δε, ότι ο πληθωρισμός στην Tesco κυμαίνεται κάτω από τον ρυθμό του κλάδου, ο οποίος εκτινάχθηκε στο 4,1% τον Μάιο, σύμφωνα με την Kantar.

Τα «κόλπα» της Tesco

Οι περισσότεροι αναλυτές πιστεύουν ότι η στρατηγική της Tesco να συμβαδίζει με τις τιμές του discounter Aldi σε εκατοντάδες βασικά είδη, σε συνδυασμό με την έντονη προώθηση του προγράμματος επιβράβευσης Clubcard, το οποίο παρέχει χαμηλότερες τιμές για τα μέλη, λειτουργεί καλά.

Η Tesco γίνεται επίσης όλο και περισσότερο ψηφιακή, ενισχύοντας την εξατομικευμένη δέσμευση με τους πελάτες και αναπτύσσοντας δρόμους ανάπτυξης, όπως η ηλεκτρονική πλατφόρμα Marketplace και τα μέσα λιανικής πώλησης.

«Χάρη σε όλα αυτά, η Tesco φαίνεται να βρίσκεται σε καλύτερη θέση από πολλούς από τους ανταγωνιστές της», πρόσθεσε ο John Moore, wealth manager της RBC Brewin Dolphin.

Επιδόσεις τμημάτων

Στην Κεντρική Ευρώπη, ο λιανοπωλητής σημείωσε αύξηση σε όλες τις περιοχές, χάρη στην αύξηση κατά 4,4% στην κατηγορία των τροφίμων.

Οι πωλήσεις φρέσκων τροφίμων αυξήθηκαν κατά 7,3%, καθώς οι κατηγορίες προϊόντων, γαλακτοκομικών και αρτοποιίας σημείωσαν ισχυρές επιδόσεις. Οι πωλήσεις των συσκευασμένων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 1,6%.

Η Booker, η μονάδα χονδρικής διανομής της εταιρείας, ανέφερε αύξηση 7,3% στον τομέα της εστίασης, η οποία ενισχύθηκε από τον θερμότερο καιρό και τις ισχυρές επιδόσεις το Πάσχα.

Ο τομέας λιανικής της ανέφερε ανάπτυξη 5,4% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, χάρη στις επιδόσεις των εμπορικών σημάτων-συμβόλων της.

Συνολικά, η Booker ανέφερε ανάπτυξη 2%, επηρεασμένη από τη συνεχιζόμενη πτώση στον τομέα του καπνού και της Best Food Logistics

Στην Ιρλανδία, η εταιρεία αύξησε το μερίδιο αγοράς της στο 23,3%, μετά από 40 συνεχείς τετραετείς περιόδους αύξησης του μεριδίου της.

Οι πωλήσεις τροφίμων αυξήθηκαν κατά 5,8% σε ετήσια βάση, με την αύξηση του όγκου να υποστηρίζεται από τις συνεχείς επενδύσεις στην πρόταση για τα φρέσκα προϊόντα.

Ο λιανοπωλητής σημείωσε ανάπτυξη σε όλα τα κανάλια, με αιχμή τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 19,8%, καθώς επωφελήθηκε από το λανσάρισμα των υπηρεσιών click-and-collect την ίδια ημέρα και της παράδοσης κατ’ οίκον.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο