Σε μια περίοδο αναταράξεων στο ισπανικό λιανεμπόριο τροφίμων, η Carrefour επενδύει στην ανάπτυξη, σχεδιάζοντας την προσθήκη 100 νέων καταστημάτων μέσα στο 2025.
Η επέκταση αυτή αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 700 νέες θέσεις εργασίας, σε μια αγορά όπου ορισμένοι ανταγωνιστές, όπως η Alcampo, κινούνται σε αντίθετη πορεία, προχωρώντας σε περικοπές προσωπικού που αγγίζουν τους 580 εργαζομένους, σύμφωνα με το περιοδικό ESM.
Από το 2019, η Carrefour έχει ήδη προσθέσει 691 νέα καταστήματα στο δίκτυό της στην Ισπανία, με το συνολικό αριθμό να ξεπερνά πλέον τα 1.600 σημεία.
Το επενδυτικό πλάνο αντιστοιχεί σε κεφάλαια ύψους 150 εκατ. ευρώ, καθιστώντας την Carrefour πρωτοπόρο στις νέες ανοίξεις καταστημάτων.
Carrefour: Στρατηγική για αντιμετώπιση του ανταγωνισμού
Η στρατηγική αυτή είναι άμεση απάντηση στην αυξανόμενη πίεση από τις τοπικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ και την κυριαρχία της Mercadona, η οποία έκλεισε το 2024 με 1.614 καταστήματα και μερίδιο αγοράς 26,6%. Αντίθετα, η Carrefour διατηρεί μερίδιο αγοράς 9,8%, παρά τις επενδύσεις της, ενώ Lidl και Eroski ακολουθούν με 6,5% και 4,3%, αντίστοιχα.
Η προτίμηση των Ισπανών προς τις περιφερειακές αλυσίδες με τοπικά προϊόντα ενισχύεται, με αυτές να κατέχουν ήδη μερίδιο αγοράς 18%. Σύμφωνα με την ASEDAS, ο αριθμός των τοπικών καταστημάτων αυξήθηκε από 3.750 το 2021 σε 4.130 το 2025.
Έμφαση στα μικρότερα καταστήματα
Για τον λόγο αυτό, η Carrefour επικεντρώνει την επέκτασή της σε μικρότερα καταστήματα τύπου Carrefour Express, φέρνοντας τα προϊόντα πιο κοντά στις γειτονιές, με πιο ανταγωνιστικές τιμές. Μόνο στο πρώτο μισό του 2025, έχουν ήδη ανοίξει 46 νέα σημεία πώλησης.
Παράλληλα, η Carrefour συνεχίζει να ενισχύει τις δραστηριότητές της διεθνώς. Σημαντική είναι η αύξηση στις εξαγωγές ιταλικών προϊόντων διατροφής, με το 2024 να κλείνει στα 1,15 δισεκατομμύρια ευρώ – αύξηση 42,5% σε τρία χρόνια. Ηγέτης των εξαγωγών είναι το ιταλικό κρασί, το οποίο σημείωσε άνοδο 128%, φτάνοντας τα 70 εκατ. ευρώ, με τη Γαλλία να απορροφά σχεδόν το 60% των εξαγωγών.
Η Carrefour Italia έχει πλέον αναλάβει τη διαμόρφωση της συνολικής γκάμας κρασιών για το παγκόσμιο δίκτυο του ομίλου, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση πωλήσεων, φτάνοντας τα 234 εκατ. ευρώ – αύξηση 45% σε σύγκριση με το 2018.
Παρά την ενίσχυση σε πωλήσεις τροφίμων και κρεάτων, το καταναλωτικό κλίμα στην Ιταλία παραμένει επιφυλακτικό, με την αντίληψη του καταναλωτικού κοινού για τον πληθωρισμό να ξεπερνά κατά πολύ την πραγματικότητα, σύμφωνα με τον CEO της Carrefour Italia, Christophe Rabatel.
Η Carrefour, ωστόσο, συνεχίζει να επενδύει τόσο στην ισπανική όσο και στην ιταλική αγορά, με στρατηγικό στόχο να αυξήσει την επιρροή της σε δύο από τις πιο απαιτητικές αγορές τροφίμων της Ευρώπης.