Tον 58 Ιταλό διευθύνοντα σύμβουλο της Renault φέρεται να χρίζει ως τον επόμενο διευθύνοντα σύμβουλό της η Kering, καθώς η ιδιοκτήτρια της Gucci αναζητά τρόπους να ανεβάσει και πάλι τη μετοχή της.
Η υποψηφιότητα του Λούκα ντε Μέο, την οποία ανέφερε η Le Figaro Sunday ακολουθεί δημοσιεύματα της προηγούμενης εββδομάδας ότι η Kering εξέταζε τον διαχωρισμό των ρόλων του CEO και του προέδρου που ασκεί επί του παρόντος ο Francois-Henri Pinault.
Εκπρόσωπος της Kering αρνήθηκε να σχολιάσει το σχετικό δημοσίευμα, ωστόσο, η Renault ανακοίνωσε την Κυριακή ότι ο ντε Μέο υπέβαλε την παραίτησή του.
Ο διορισμός σηματοδοτεί μια μεγάλη αλλαγή στην Kering, ιδιοκτήτρια των σημάτων Gucci και Saint Laurent, όπου ο Φρανσουά-Ανρί Πινό, μέλος της οικογένειας που ελέγχει τον όμιλο, είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος εδώ και 20 χρόνια.
Η κακή απόδοση της Kering τα τελευταία χρόνια έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη διοίκηση και τη στρατηγική της.
Ο Πινό, 63 ετών, αποφάσισε να χωρίσει τους ρόλους του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου στην Kering, δήλωσαν οι πηγές των FT. Δεν ήταν σαφές εάν ο Πινό θα παραμείνει πρόεδρος.
Η προγραμματισμένη αποχώρηση του Ντε Μέο από τη Renault για να ηγηθεί της Kering αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τη γαλλική εφημερίδα Le Figaro.
Οι μετοχές της Kering έχουν χάσει περίπου το 70% της αξίας τους τα τελευταία τρία χρόνια, με αποτέλεσμα η κεφαλαιοποίηση της αγοράς να φτάσει τα 21 δισεκατομμύρια ευρώ, καθώς δεν επιτεύχθηκε η ανάκαμψη της Gucci, της μεγαλύτερης πηγής εσόδων και κερδών της εταιρείας.

Ο σωτήρας της Renault θα προσπαθήσει να σώσει την Kering
Μια σειρά από ακριβές εξαγορές και συμφωνίες ακινήτων από την Kering επίσης αναστάτωσαν τους επενδυτές, όπως και ο διορισμός φέτος του αμφιλεγόμενου πρώην σχεδιαστή της Balenciaga, Ντέμνα, στη θέση του δημιουργικού διευθυντή της Gucci.
Σε ανακοίνωσή της την Κυριακή, η Renault δήλωσε ότι ο Ντε Μέο θα «επιδιώξει νέες προκλήσεις εκτός του αυτοκινητοβιομηχανικού τομέα», αλλά θα παραμείνει στη θέση της στην εταιρεία μέχρι τις 15 Ιουλίου.
Από τότε που ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος της Renault το 2020, ο de Meo έχει ενισχύσει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο προϊόντων και τη δομή κόστους της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μετατρέποντάς την σε μία από τις εταιρείες με τις καλύτερες επιδόσεις στον κλάδο, παρά το περιορισμένο μέγεθός της.
Το γεωγραφικό της αποτύπωμα, που επικεντρώνεται στην Ευρώπη, την έχει επίσης αφήσει σχετικά αλώβητη από τους σαρωτικούς δασμούς του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, καθώς και από τον αυξημένο ανταγωνισμό από την Κίνα, σε σύγκριση με μεγαλύτερους ανταγωνιστές όπως η Stellantis και η Volkswagen.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει βιώσει μια σειρά από αλλαγές στην ηγεσία της κατά το τελευταίο έτος, με τις Stellantis, Nissan και Volvo Cars να διορίζουν νέους διευθύνοντες συμβούλους, ενώ ο τομέας παλεύει με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την άνοδο των Κινέζων ανταγωνιστών.
Το διοικητικό συμβούλιο της Renault ξεκίνησε τη διαδικασία διορισμού νέου διευθύνοντος συμβούλου, ανέφερε η εταιρεία.
«Το διοικητικό συμβούλιο εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στην ποιότητα και την εμπειρία της ομάδας διοίκησης για να συνεχίσει και να επιταχύνει τη στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου Renault σε αυτή τη νέα φάση», πρόσθεσε.