Σημαντικός αριθμός ιδιωτικών σχολείων, τα οποία προσφέρουν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αυξάνοντας σταδιακά το πλήθος των μαθητών τους, δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά, όπως προκύπτει από κλαδική έρευνα της ICAP.
Ο συνολικός αριθμός των μαθητών που επιλέγουν να φοιτήσουν σε ιδιωτικούς φορείς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρουσιάζει συνεχώς αύξηση από το σχολικό έτος 2015/16 και μετά, επισημαίνει η Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF.
Η ανοδική πορεία της εγχώριας οικονομίας, η οποία διατηρήθηκε και το 2024, καθώς η αύξηση του ΑΕΠ ήταν της τάξεως του 2,3%, σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών και την ολοκληρωμένη εκπαίδευση που παρέχουν αυτά τα σχολεία, συνέβαλαν στην ανάκαμψη του εξεταζόμενου κλάδου.
Το πλεονέκτημα
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των ιδιωτικών σχολείων αποτελεί και το γεγονός ότι προσφέρουν πλούσιο πρόγραμμα εξωσχολικών δραστηριοτήτων, καθώς και προσωπική ψυχολογική υποστήριξη στους μαθητές οι οποίοι αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Οι συνθήκες που διαμορφώθηκαν τα τελευταία έτη (λόγω της πανδημίας) οδήγησαν αρκετούς μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να στραφούν σε ιδιωτικούς φορείς, προκειμένου να αποφύγουν τυχόν “κενά” στη διδακτική ύλη.
Στη βαθμίδα αυτή, οι μαθητές είναι έντονα προσανατολισμένοι στην επίδοσή τους στις πανελλήνιες εξετάσεις προκειμένου να εισέλθουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, γεγονός που εντείνει την ανάγκη ολοκληρωμένης παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με δηλώσεις παραγόντων του κλάδου, στο πλαίσιο της πρωτογενούς έρευνας που διενεργήθηκε σε πλήθος ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, οι συνθήκες αυτές συντέλεσαν σε περαιτέρω αύξηση του αριθμού των μαθητών που φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία τα έτη 2022/23 και 2023/24. Συγκεκριμένα, το 2022/23 υπολογίζεται ότι ο αριθμός των μαθητών αυξήθηκε 4,8%, ενώ το τελευταίο σχολικό έτος (2023/24) εκτιμάται περαιτέρω άνοδος 2,8%.
Η άνοδος των τιμών της ενέργειας την διετία 2022-2023 ώθησε τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια σε αναπροσαρμογή των διδάκτρων τους, καθώς ήρθαν αντιμέτωπα με αυξημένο λειτουργικό κόστος λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρικού ρεύματος και των καυσίμων (για τη μεταφορά των μαθητών).