Δασμοί Τραμπ: – Τι κάνουν οι εταιρείες για να μην πληρώσουν

Πώς η Converse «περνάει» τα παπούτσια ως παντόφλες - Η έναρξη της «δασμολογικής μηχανικής» το μακρινό 1882

Δασμοί Τραμπ: – Τι κάνουν οι εταιρείες για να μην πληρώσουν

Η «δασμολογική μηχανική» (Tariff engineering) επιστρέφει, καθώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν δημιουργικούς τρόπους για να παρακάμψουν τους υψηλότερους δασμούς.

Θα σας ενοχλούσε αν το παλτό σας χαρακτηριζόταν επισήμως ως αντιανεμικό ή αδιάβροχο ή τα παπούτσια σας ως παντόφλες; Οι επιχειρήσεις όμως ενδιαφέρονται, καθώς η ταξινόμηση σε μια προτιμώμενη κατηγορία μπορεί να τις βοηθήσει να πληρώσουν χαμηλότερους δασμολογικούς συντελεστές.

Καθώς ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ επιβάλλει δασμούς σε φίλους και εχθρούς, οι εταιρείες παραγωγής επανεξετάζουν όλο και περισσότερο την ταξινόμηση των προϊόντων τους και καταφεύγουν στη «δασμολογική μηχανική» για να επιβαρυνθούν με χαμηλότερους δασμούς, δήλωσαν στο CNBC αρκετοί δικηγόροι, ειδικοί σε θέματα εφοδιαστικής αλυσίδας και ναυτιλίας.

Η αλλαγή των υλικών

Η δασμολογική μηχανική -μια πρακτική που προϋπήρχε του Τραμπ- περιλαμβάνει την αλλαγή των υλικών ενός αντικειμένου, την αλλαγή των διαστάσεων ή των συνθέσεών του, ώστε να αιτιολογείται ότι τα τελικά προϊόντα μπορούν να ενταχθούν σε έναν διαφορετικό «εναρμονισμένο κωδικό συστήματος», δήλωσαν οι νομικοί εμπειρογνώμονες.

Αν και οι περισσότεροι νέοι δασμοί που προστέθηκαν κατά τη δεύτερη θητεία του Τραμπ και είναι ευρείας κλίμακας, η αμερικανική κυβέρνηση έχει προβλέψει εξαιρέσεις για ορισμένα προϊόντα, αφήνοντας ανοιχτές πόρτες για τις εταιρείες να επωφεληθούν μέσω της δασμολογικής μηχανικής, επισήμαναν οι ίδιοι δικηγόροι.

Αφού ο Τραμπ παρουσίασε σαρωτικούς «αμοιβαίους» δασμούς τον Απρίλιο, αρκετοί παρασκευαστές στο εξωτερικό κινήθηκαν για να συνδυάσουν στοιχεία χάλυβα και αλουμινίου στα τελικά τους προϊόντα για να τύχουν χαμηλότερου δασμού 25% βάσει του τμήματος 232, δήλωσε ο David Forgue, εταίρος της δικηγορικής εταιρείας Barnes, Richardson & Colburn του Σικάγο.

Τα πράγματα, ωστόσο, άλλαξαν γρήγορα τον Ιούνιο, καθώς ο Τραμπ αύξησε τους δασμούς σε όλους τους χάλυβες, τα προϊόντα αλουμινίου και τα παράγωγά τους στο 50%, εκτός από εκείνα που προέρχονται από το Ηνωμένο Βασίλειο. «Τώρα που οι δασμοί αντιστράφηκαν, βλέπουμε τώρα τις εταιρείες να αφαιρούν αυτά τα στοιχεία και να τα στέλνουν και πάλι ξεχωριστά», δήλωσε ο Forgue.

Υπάρχουν πάνω από 5.000 διαφορετικοί κωδικοί ταξινόμησης προϊόντων

Η ισορροπία μεταξύ νόμιμου και παράνομου

«Δεν υπάρχει »τίποτα εγγενώς παράνομο ή ακόμη και ανάρμοστο σχετικά με την αξιοποίηση στρατηγικών επιλογών σχεδιασμού που έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία διαφορετικών προϊόντων που υπόκεινται σε διαφορετική δασμολογική κατάταξη και δασμολογικούς συντελεστές«, δήλωσε ο John Foote, δικηγόρος τελωνειακών θεμάτων στην Kelley Drye & Warren στην Ουάσινγκτον, προσθέτοντας: «Η δασμολογική μηχανική είναι ένα από τα λίγα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να προσπαθήσετε να το κάνετε σωστά και να μειώσετε την υποχρέωση καταβολής δασμών».

Υπάρχουν πάνω από 5.000 διαφορετικοί κωδικοί ταξινόμησης προϊόντων που χρησιμοποιούν οι τελωνειακές αρχές των ΗΠΑ κατά την εκτίμηση των δασμών. Αυτές οι δασμολογικές ταξινομήσεις καθορίστηκαν μέσω δεκαετιών διαπραγματεύσεων μεταξύ κυβερνήσεων και βιομηχανικών φορέων, οι οποίες συχνά διαφέρουν ανά κατηγορία προϊόντος.

Η Winnebago Industries, ένας αμερικανός κατασκευαστής αυτοκινούμενων τροχόσπιτων ή οχημάτων αναψυχής, ανακοί νωσε στην τριμηνιαία ανακοίνωση των κερδών της τον Μάρτιο ότι σχεδιάζει να «συνεργαστεί με εξωτερικούς εμπειρογνώμονες για την ανάπτυξη και εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών μετριασμού των [δασμών], συμπεριλαμβανομένης της μηχανικής δασμολογίου και της αναβολής».

Ο Aneel Salman, πρόεδρος οικονομικής ασφάλειας στο Islamabad Policy Research Institute, περιέγραψε την πράξη ως «έξυπνη τέχνη του να ξεγελάς τα τελωνεία», καθώς οι εισαγωγείς και οι κατασκευαστές τροποποιούν τα προϊόντα «αρκετά» ώστε να δικαιούνται χαμηλότερους δασμούς.

Οι εταιρείες, μεγάλες και μικρές, συνέχισαν να παίζουν σκάκι με το σύστημα δασμολογικής ταξινόμησης των ΗΠΑ

Ξεκίνησε το μακρινό 1882

Η πρακτική της δασμολογικής μηχανικής ανάγεται στο 1882, όταν ένας εισαγωγέας επικάλυψε τη ζάχαρη με μελάσα για να αποφύγει τους υψηλότερους δασμούς που επιβάλλονταν στην πιο ανοιχτόχρωμη ζάχαρη. Σε μια απόφαση-ορόσημο, το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε την πράξη απολύτως νόμιμη: «εφόσον τα εμπορεύματα τιμολογούνται αληθινά και εκτίθενται ελεύθερα και έντιμα στους τελωνειακούς υπαλλήλους για την εξέτασή τους, δεν διαπράττεται απάτη».

Έκτοτε, οι εταιρείες, μεγάλες και μικρές, συνέχισαν να παίζουν σκάκι με το σύστημα δασμολογικής ταξινόμησης των ΗΠΑ, με αρκετές γνωστές εταιρείες να εφαρμόζουν με επιτυχία στρατηγικές προσαρμογές προϊόντων για να εξοικονομήσουν δασμολογικό κόστος.

Οι αλλαγές που εφαρμόζουν γνωστές εταιρείες

Για παράδειγμα, η Columbia Sportswear δεν ήταν ποτέ συνεσταλμένη όσον αφορά τη χρήση της δασμολογικής μηχανικής. «Έχω μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων που συνεργάζονται με τους σχεδιαστές και τους προγραμματιστές και τους εμπόρους και με τα τελωνεία, και για να διασφαλίσουν ότι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδιασμού λαμβάνουμε υπόψη τις επιπτώσεις των δασμών», δήλωσε ο Jeff Tooze, αντιπρόεδρος της εταιρείας για τα παγκόσμια τελωνεία και το εμπόριο, στο Marketplace κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του Τραμπ.

Μεταξύ των αλλαγών της, η εταιρεία πρόσθεσε μικρές τσέπες με φερμουάρ κάτω από τη μέση στα γυναικεία πουκάμισα, επιτρέποντάς τους να απαλλαγούν από υψηλότερους δασμούς σύμφωνα με τους τελωνειακούς κανόνες των ΗΠΑ.

Ομοίως, η εταιρεία κατασκευής υποδημάτων Converse προσθέτει ύφασμα με χνουδωτή τσόχα στις σόλες των υπογεγραμμένων αθλητικών παπουτσιών All Stars, αντί για το τυπικό πλήρως ελαστικό, ώστε να κατηγοριοποιηθεί ως παντόφλα και όχι ως αθλητικό παπούτσι, βοηθώντας την να μειώσει δραστικά τους δασμούς.

Η Snuggies, η χνουδωτή κουβέρτα με μανίκια που εισάγεται κυρίως από την Κίνα, μείωσε σχεδόν στο μισό το δασμολογικό της κόστος κερδίζοντας μια αγωγή το 2017 που την κατέταξε ως κουβέρτα και όχι ως είδος ένδυσης.

«Μπορεί να χρειαστεί να περάσουν άλλοι 12 έως 24 μήνες δοκιμών»

Τι γίνεται με αυτοκινητοβιομηχανία και αεροδιαστημική

Οι τομείς των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών και των ενδυμάτων, της ένδυσης και της υπόδησης μπορούν να βρουν σχετικά εύκολη την εφαρμογή της δασμολογικής μηχανικής, δήλωσε ο Andrew Wilson, στρατηγικός σύμβουλος εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας συμβούλων Supplino Inc.

Για τους πιο εξελιγμένους και «βαρέως ρυθμιζόμενους» τομείς, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η αεροδιαστημική, τα ηλεκτρονικά και τα ιατρικά μηχανήματα, «είναι ιδιαίτερα δύσκολο … επειδή ακόμη και μικρές αλλαγές μπορεί να απαιτούν εκτεταμένη επικύρωση και έγκριση», δήλωσε ο Wilson.

«Μπορεί να χρειαστεί να περάσουν άλλοι 12 έως 24 μήνες δοκιμών, πιστοποίησης και επικύρωσης για να γίνει αυτό», πρόσθεσε ο Wilson, καθώς απαιτείται εκτεταμένη συνεργασία μεταξύ των τμημάτων, συμπεριλαμβανομένων του σχεδιασμού, της μηχανικής και της νομικής ομάδας.

Μια χαρακτηριστική περίπτωση που καταδεικνύει τις προκλήσεις της δασμολογικής μηχανικής είναι η Ford

Κανόνες ερμηνείας και η δικαστική απόφαση για τη Ford

Οι εταιρείες πρέπει να ακροβατούν μεταξύ του επανασχεδιασμού των προϊόντων τους και της δόλιας παραποίησης της ταξινόμησης των προϊόντων.

Μια χαρακτηριστική περίπτωση που καταδεικνύει τις προκλήσεις της δασμολογικής μηχανικής είναι η Ford Motor. Η αυτοκινητοβιομηχανία εισήγαγε για χρόνια το φορτηγάκι Transit Connect ως επιβατικό φορτηγάκι και στη συνέχεια αφαίρεσε τα καθίσματα της δεύτερης σειράς για να τα πουλήσει ως φορτηγάκι. Με τον τρόπο αυτό, η Ford παρέκαμψε έναν βαρύ δασμό 25% και πλήρωσε μόνο 2,5% εισαγωγικό δασμό.

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ανέφερε στην απόφασή του πέρυσι ότι η Ford «ταξινομούσε λανθασμένα τα φορτηγά βαν» και ότι τα καθίσματα της πίσω σειράς «δεν προορίζονταν και δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ για τη μεταφορά επιβατών».

«Το αντικείμενο πρέπει να αποτελεί »εμπορική πραγματικότητα” κατά την εισαγωγή. Ο κίνδυνος είναι ότι το τελωνείο [μπορεί] να θεωρήσει ότι οι αλλαγές είναι «απάτη ή τέχνασμα», [οπότε] η δασμολογική μηχανική μπορεί να απορριφθεί» δήλωσε ο Forgue.

Η Υπηρεσία Τελωνείων και Συνοριακού Ελέγχου των ΗΠΑ έχει αναπτύξει ένα λεγόμενο σύστημα «δεσμευτικών αποφάσεων», όπου οι εταιρείες μπορούν να αποκτήσουν επίσημους προσδιορισμούς σχετικά με τις ταξινομήσεις των προϊόντων και τον κωδικό HTS πριν από την εισαγωγή.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο