Καταναλωτικά προϊόντα: Μόλις 75 νέα προϊόντα το 2024 στην Ισπανία

Στην Ισπανία τα λανσαρίσματα στα καταναλωτικά προϊόντα για το 2024 είναι τόσο λίγα που η αγορά εκπέμπει σήμα κινδύνου

Καταναλωτικά προϊόντα: Μόλις 75 νέα προϊόντα το 2024 στην Ισπανία

Η καινοτομία στην αγορά των καταναλωτικών προϊόντων, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τα νέα προϊόντα, έφθασε σε ιστορικό χαμηλό στην Ισπανία, με μείωση  48% τα τελευταία 15 χρόνια.

Οι ειδικοί προειδοποιούν για σοβαρές επιπτώσεις στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα.

Κάνουν μάλιστα λόγο για «εξαφάνιση της καινοτομίας» μέσα στην επόμενη δεκαετία, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το περιοδικό ESM.

Καταναλωτικά προϊόντα: Μόνο 75 λανσαρίσματα στην αγορά της Ισπανίας

Η αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) στην Ισπανία καταγράφει ανησυχητική κάμψη στην καινοτομία, σύμφωνα με τη νέα έκθεση Innovation Radar της Kantar.

Το 2024 λανσαρίστηκαν μόλις 75 νέα προϊόντα στους τομείς τροφίμων, ποτών, προσωπικής φροντίδας και καθαριστικών — ο χαμηλότερος αριθμός των τελευταίων ετών.

Η χαμηλή διανομή από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ εντείνει το πρόβλημα, καθώς μόνο 25% των νέων προϊόντων φτάνουν τελικά στα ράφια.

Η απροθυμία μεγάλων αλυσίδων όπως η Mercadona και η Lidl να υποστηρίξουν νέες προτάσεις αποδυναμώνει την αγορά, ενώ αντίθετα οι Carrefour, Alcampo και DIA δείχνουν μεγαλύτερη διάθεση.

Το πιο ανησυχητικό στοιχείο είναι ότι μόνο 1 στα 5 νέα προϊόντα σημείωσε επιτυχία το 2024, με την Kantar να προβλέπει απώλειες έως και €20 δισ. μέσα στην επόμενη δεκαετία αν συνεχιστεί η τάση.

Καινοτομία από εταιρείες λικέρ, μπισκότου και καραμέλας

Οι πιο καινοτόμες προτάσεις προήλθαν κυρίως από ισπανικές επιχειρήσεις, όπως το λικέρ μπισκότου και καραμέλας Royal Swan (αποκλειστικά στη Mercadona) και το παγωτό Pink Lemonade της Magnum.

Μεγάλοι «παίκτες» στην καινοτομία παραμένουν οι Unilever, Mahou San Miguel και L’Oréal.

Για να αντιμετωπίσει αυτήν την κρίσιμη κατάσταση, η πορτογαλική ένωση επωνυμιών Promarca υποστηρίζει ένα φόρουμ συνεργασίας με την κυβέρνηση, τους κατασκευαστές και τους λιανοπωλητές για τον εντοπισμό και την υπέρβαση των εμποδίων στην καινοτομία, προωθώντας τελικά μια πιο δυναμική και επικεντρωμένη στον καταναλωτή αγορά FMCG.

Όπως τονίζει ο César Valencoso της Kantar, χωρίς ισορροπία μεταξύ βιομηχανίας και διανομής, η καινοτομία κινδυνεύει να εξαφανιστεί.

«Βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όπου, με αυτόν τον ρυθμό, ο οποίος θα συνεχίσει να μειώνεται, σε 10 χρόνια, η καινοτομία και η πρωτοτυπία θα είναι ασήμαντες, επειδή οδεύουν προς εξαφάνιση και θα έχουν ωμές επιπτώσεις. Οι αγορές που λειτουργούν καλύτερα είναι εκείνες που έχουν ισορροπία μεταξύ της επωνυμίας του κατασκευαστή και της διανομής».

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι «αν δεν αλλάξει κάτι, η καινοτομία στα FMCG στην Ισπανία θα είναι σύντομα παρελθόν».

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο