Τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση επένδυσης στην Bazaar ανέλυσε ο διευθύνοντας σύμβουλος της AVE, Θωμάς Ρούμπας στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων, παρουσιάζοντας παράλληλα τα σχέδια ανάπτυξης της εισηγμένης και στους υπόλοιπους τομείς δραστηριότητας.
«Στο Bazaar δεν μπαίνουμε μόνο για τη λιανική», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ρούμπας, επισημαίνοντας πως εφόσον προχωρήσει και πέσουν οι τελικές υπογραφές θα είναι μια αμοιβαία επωφελής συμφωνία. Πέρα από την λιανική, όπως είπε, ο Γιώργος Βερούκας (ιδιοκτήτης του Bazaar) κάνει εισαγωγές και έχει παρουσία στον κανάλι της Horeca (ξενοδοχεία, εστιατόρια και catering).
Η συμφωνία με την Yalco
Κάτι που ενδιαφέρει την AVE, η οποία σύμφωνα με τον κ. Ρούμπα επιδιώκει να δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο κανάλι χονδρικής για επαγγελματίες της εστίασης και της φιλοξενίας – από τον εξοπλισμό και τα καταναλωτικά είδη, έως τα τρόφιμα και τα αναλώσιμα.
H AVE συνεχίζει να ενδιαφέρεται και για άλλες εξαγορές και σε άλλες χώρες όπως η Σερβία και η Βουλγαρία, σημείωσε ο κ. Ρούμπας
Όπως είπε ο κ. Ρούμπας η AVE φιλοδοξεί να οικοδομήσει ένα χαρτοφυλάκιο, το οποίο θα καλύπτει τις ανάγκες ενός ξενοδοχείου ή ενός καταστήματος εστίασης τόσο στη φάση της κατασκευής ή ανακαίνισης όσο και στη φάση της καθημερινής λειτουργίας. Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται και η συμφωνία του Family office του Νίκου Βαρδινογιάννη, βασικού μετόχου της AVE με τον όμιλο Yalco της οικογένειας Κωνσταντίνου, ο οποίος διατηρεί τις πορσελάνες ΙΩΝΙΑ και τα σκεύη FEST.
Πότε κλείνει το deal με τον Βερούκα
Ο κ. Ρούμπας ξεκαθάρισε πως η συμφωνία με τον Βερούκα είναι μη δεσμευτικού χαρακτήρα, προσθέτοντας πως ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του deal έχει τοποθετηθεί μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς. Η αίσθηση πάντως που μεταφέρεται είναι πως όλα θα έχουν κλείσει μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου.
Και αυτό γιατί θα προηγηθεί εκτεταμένος οικονομικός έλεγχος (due dilligence), προκειμένου να σχηματίσει συνολική εικόνα της οικονομικής κατάστασης της Bazaar και να καταλήξει στο τίμημα που είναι διατεθειμένος να καταβάλλει. Όπως είπε ο κ. Ρούμπας, το προσύμφωνο που έχει υπογραφεί δεν έχει καμία πρόβλεψη για το ύψους του τιμήματος. Έσπευσε μάλιστα να πει ότι ο Βερούκας δεν πουλάει πλειοψηφία, προσθέτοντας «συναποφασίσουμε ποια είναι τα βήματα για το μέλλον της εταιρείας».
Όσον αφορά στο μέλλον των καταστημάτων λιανικής και ποιο σήμα θα επιλεγεί να φέρουν, σε περίπτωση που προχωρήσει η εξαγορά, ο κ. Ρούμπας απάντησε πως θα γίνει ανάλυση, ωστόσο βασικό κριτήριο θα αποτελέσει η προσέλκυση καταναλωτών. Σημειωτέον πως η AVE έχει μέσω της Retail More τα δικαιώματα του σήματος Carrefour για την ελληνική αγορά και Βαλκάνια και έχει αναπτύξει ήδη δίκτυο 42 καταστημάτων. Στο σημείο αυτό, υπογράμμισε πως η AVE συνεχίζει να ενδιαφέρεται και για άλλες εξαγορές και σε άλλες χώρες όπως η Σερβία και η Βουλγαρία.
Νέες εξαγορές χωρίς υποχρέωση πλειοψηφίας
Στην ίδια κατεύθυνση, η AVE διερευνά συνέργειες και με παραγωγούς τροφίμων και ποτών, ώστε στήσει μια πλατφόρμα διανομής από δικά της σήματα, αποκλειστικές συνεργασίες και προϊόντα τρίτων, χωρίς την ανάγκη για πλήρη μετοχικό έλεγχο σε όλες τις περιπτώσεις.
Ο κ. Ρούμπας τέλος δίνοντας το στίγμα της φιλοσοφίας και της στρατηγικής που θέλει να ακολουθήσει ο όμιλος AVE, σημείωσε πως η AVE συνιστά ένα υβριδικό μοντέλο, αποτελώντας μια κατηγορία από μόνη της. Διευκρίνισε πως δεν θέλει να μετατραπεί σε holding παρότι διαθέτει αρκετές δραστηριότητας αλλά βασικός της στόχος είναι η παραγωγή υψηλών αποδόσεων, επενδύοντας σε τομείς που γνωρίζουν και δένουν με τον υπόλοιπο όμιλο.
Τέλος στην υπερχρέωση
Όσον αφορά στα οικονομικά μεγέθη του ομίλου AVE, o διευθύνων σύμβουλος του ανέφερε ότι η εποχή της υπερχρέωσης ανήκει στο παρελθόν και πλέον από μια εταιρεία με παθητικό 190 εκατ. ευρώ το 2013 – εκ των οποίων τα 123 εκατ. αφορούσαν δανειακές υποχρεώσεις – έχει μετασχηματιστεί σε έναν υγιή επιχειρηματικό οργανισμό με παθητικό μόλις 28 εκατ. ευρώ και τραπεζικό δανεισμό ύψους 13 εκατ. ευρώ το 2024.
Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις στο πεντάμηνο του 2025 τρέχουν με ανάπτυξη της τάξης του 18%.