Εστίαση: Γιατί οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες μπορεί να γυρίσουν μπούμερανγκ 

Τι αναφέρει στον ΟΤ ο επανεκλεγείς πρόεδρος της ΠΟΕΣΕ, Γιώργος Καββαθάς, για την κατάσταση που επικρατεί στην εστίαση 

Εστίαση: Γιατί οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες μπορεί να γυρίσουν μπούμερανγκ 

«Ο μεγάλος κίνδυνος για την εστίαση είναι οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες» επισημαίνει μιλώντας προς τον ΟΤ ο επανεκλεγείς πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επισιτιστικών και Συναφών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΣΕ) κ. Γιώργος Καββαθάς. Και προσθέτει ότι η προμήθεια ανά παραγγελία – εφόσον η πλατφόρμα διαθέτει «δικό της μηχανάκι» – κυμαίνεται από 25% ως και 30%! Ο κ. Καββαθάς περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο της εστίασης, εξηγεί ότι αν και τα τελευταία χρόνια ο τουρισμός στη χώρας σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, ωστόσο η μέση κατανάλωση έχει μειωθεί. Και μάλιστα σημαντικά.

Μείωση της κατανάλωσης παρά την έκρηξη του τουρισμού

Επικαλούμενος τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σημειώνει ότι στη διάρκεια των τριών τελευταίων χρόνων η μέση κατανάλωση μειώθηκε κατά 20%, ενώ παράλληλα στο διάστημα το κόστος λειτουργίας της εστίασης αυξήθηκε κατά 42%! Υπολογίζοντας σ΄ αυτή την επιβάρυνση την αύξηση του κόστους της ενέργειας και του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους.

Ωστόσο σε μείζον πρόβλημα έχει αναδειχθεί το κόστος των ενοικίων, όπου όπως λέει ο κ. Καββαθάς «είναι συχνό φαινόμενο οι απαιτήσεις των ιδιοκτητών για μαύρα χρήματα», την ίδια στιγμή που το 70% με 80% των εισπράξεων των καταστημάτων της εστίασης γίνεται ηλεκτρονικά.

Αλλάζει το τοπίο και ο χαρακτήρας της εστίασης

Γενικότερα πάντως αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΕΣΕ αλλάζει το τοπίο και ο χαρακτήρας της εστίασης, με ενδεικτικό στοιχείο το γεγονός της προσθήκης του καφέ ως σερβιριζόμενο ή μη σερβιριζόμενο είδος. Μάλιστα σημείωσε χαρακτηριστικά ότι τα καταστήματα πχ στο κέντρο της Αθήνας λειτουργούν ικανοποιητικά, δεδομένου ότι η Αθήνα έχει μετατραπεί σε τουριστικό προορισμό – ίσως – και δωδεκάμηνης διάρκειας.

Ο κίνδυνος από τις πλατφόρμες

Όμως την ίδια στιγμή τα καταστήματα στις περιοχές πέριξ του κέντρου της Αθήνας δεν έχουν τις ίδιες επιτυχείς επιδόσεις. Επιμένοντας στο θέμα των ηλεκτρονικών πλατφορμών τόνισε υπάρχει – και δεν θα αργήσει να φανεί – από το γεγονός ότι οι πλατφόρμες αποκτούν το πελατολόγιο των επιχειρήσεων της εστίασης και «σκανάρουν» τις περιοχές.

Αυτό σε δεύτερο χρόνο, λέει ο κ. Καββαθάς, μπορεί να αποβεί μοιραίο για τις ίδιες τις επιχειρήσεις.

OT Originals

Περισσότερα από Business

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο