Σε μια περίοδο ιδιαιτέρως δύσκολη για τη Nike, που προσπαθεί να αναπτύξει μια νέα στρατηγική προκειμένου να αντιμετωπίσει το κατρακύλισμα, ο αμερικανικός κολοσσός αθλητικών ειδών ανακοίνωσε ότι μειώνει την εξάρτησή της από την παραγωγή στην Κίνα για την αγορά των ΗΠΑ, ώστε να μετριάσει τον αντίκτυπο των αμερικανικών δασμών στις εισαγωγές. Επίσης, προέβλεψε μικρότερη από την αναμενόμενη πτώση των εσόδων του πρώτου τριμήνου, οδηγώντας τις μετοχές της σε άνοδο 11% σε εκτεταμένες συναλλαγές.
Στην Κίνα, υπό την επιφύλαξη των μεγαλύτερων αυξήσεων δασμών που επέβαλε ο Τραμπ, παράγεται περίπου το 16% των παπουτσιών που εισάγει η Nike στις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Μάθιου Φρεντ.
Ωστόσο, η εταιρεία στοχεύει να μειώσει το ποσοστό σε ένα «υψηλό μονοψήφιο ποσοστό» μέχρι το τέλος Μαΐου 2026, καθώς ανακατανέμει την παραγωγή της Κίνας σε άλλες χώρες.
«Με τους νέους δασμολογικούς συντελεστές που ισχύουν σήμερα, εκτιμούμε μια ακαθάριστη σταδιακή αύξηση του κόστους για τη Nike κατά περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια» στο τρέχον οικονομικό έτος 2026, δήλωσε ο Friend.
Πρόσθεσε ότι η εταιρεία σκοπεύει να «μετριάσει πλήρως» αυτό το κόστος με την πάροδο του χρόνου, καθώς τροποποιεί την αλυσίδα εφοδιασμού της, συνεργάζεται με τους εργοστασιακούς και λιανικούς συνεργάτες της και εφαρμόζει αυξήσεις τιμών.
«Θα βελτιστοποιήσουμε το μείγμα προμηθειών μας και θα κατανείμουμε την παραγωγή διαφορετικά μεταξύ των χωρών για να μετριάσουμε το νέο κόστος που θα επηρεάσει τις Ηνωμένες Πολιτείες», δήλωσε σε τηλεφωνική επικοινωνία με επενδυτές.
Η Nike θα «αξιολογήσει» τις μειώσεις του εταιρικού κόστους για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο των δασμών, δήλωσε ο Φρεντ. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει αυξήσεις τιμών για ορισμένα προϊόντα στις ΗΠΑ.
«Ο αντίκτυπος των δασμών είναι σημαντικός. Ωστόσο, αναμένω ότι και άλλοι στον κλάδο των αθλητικών ειδών θα αυξήσουν τις τιμές, επομένως η Nike μπορεί να μην χάσει μεγάλο μερίδιο στις ΗΠΑ», δήλωσε ο David Swartz, αναλυτής της Morningstar Research.
Αγώνας δρόμου
Η στρατηγική του Διευθύνοντος Συμβούλου Elliott Hill να επικεντρώσει την καινοτομία προϊόντων και το μάρκετινγκ γύρω από τον αθλητισμό αρχίζει να αποδίδει καρπούς, με την κατηγορία του τρεξίματος να επιστρέφει στην ανάπτυξη το τέταρτο τρίμηνο μετά από αρκετά τρίμηνα αδυναμίας.
Έχοντας χάσει μερίδιο στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά τρεξίματος, η Nike έχει επενδύσει σημαντικά σε παπούτσια τρεξίματος όπως τα Pegasus και Vomero, ενώ παράλληλα έχει μειώσει την παραγωγή αθλητικών παπουτσιών όπως το Air Force 1.
«Το τρέξιμο έχει σημειώσει ιδιαίτερα ισχυρή απόδοση για τη Nike», δήλωσε η αναλύτρια της Citi, Monique Pollard, προσθέτοντας ότι τα νέα παπούτσια τρεξίματος και τα προϊόντα αθλητικών ειδών αναμένεται να αντισταθμίσουν τις μειώσεις στα κλασικά franchise sneakers της Nike σε συνεργαζόμενα καταστήματα χονδρικής.
Οι δαπάνες μάρκετινγκ αυξήθηκαν κατά 15% σε ετήσια βάση, ανοίγοντας νέα σελίδα στο τρίμηνο. Την Πέμπτη, η Nike διοργάνωσε μια εκδήλωση στην οποία ο χορηγός αθλητής της, Faith Kipyegon, προσπάθησε να τρέξει ένα μίλι σε λιγότερο από τέσσερα λεπτά.
Με τον ρυθμό άλλων αθλητών-σταρ με τη λαμπερή και ζωντανή μετάδοση από ένα στάδιο του Παρισιού, ο Kipyegon δεν πέτυχε τον στόχο, αλλά σημείωσε νέο ανεπίσημο ρεκόρ.
Η Nike προέβλεψε ότι τα έσοδα του πρώτου τριμήνου θα μειωθούν σε μεσαίου μεγέθους μονοψήφια ποσοστά, ελαφρώς καλύτερα από τις προσδοκίες των αναλυτών για πτώση 7,3%, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η LSEG.
Οι πωλήσεις της στο τέταρτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 12% στα 11,10 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά εξακολουθούν να ξεπερνούν τις εκτιμήσεις για πτώση 14,9% στα 10,72 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Κίνα συνέχισε να αποτελεί σημείο καμπής, με τα στελέχη να λένε ότι η ανάκαμψη της χώρας θα χρειαστεί χρόνο, καθώς η Nike αντιμετωπίζει σκληρότερες οικονομικές συνθήκες και ανταγωνισμό.
Τα αποθέματα της εταιρείας παρέμειναν αμετάβλητα σε ετήσια βάση στα 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια στις 31 Μαΐου.