Σε φάση δυναμικής ανάπτυξης βρίσκεται η εταιρεία συστηματικής εστίασης Γευσήνους, η οποία προχωρά εντός του 2026 στην εξαγορά δύο νέων εταιρειών.
«Μέσα από τις εξαγορές αυτές στοχεύουμε στην ανάπτυξη του δικτύου μας και στην παρουσία μας σε μικρότερα σημεία πώλησης στις γειτονιές», δηλώνει ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Ομίλου κ. Κωνσταντίνος Αντωνίου.
Παρότι η Γευσήνους κινείται στον χώρο του B2B, με σημαντικές συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες, νοσοκομεία, τον στρατό και άλλους 150 πελάτες, το νέο πλάνο προβλέπει είσοδο σε πιο ευέλικτες αγορές και δυνατότητα συνεργασιών με μικρότερες επιχειρήσεις.
«Το Σεπτέμβριο θα ανακοινώσουμε περισσότερες πληροφορίες», αναφέρει ο κ. Αντωνίου.
Η στρατηγική αυτή αναμένεται να επιτρέψει στη Γευσήνους να ξεπεράσει τα 1.000 σημεία πώλησης έως το τέλος του 2026, διευρύνοντας σημαντικά το αποτύπωμά της στην αγορά έτοιμου φαγητού.
Όμιλος Γευσήνους: Τζίρος 118 εκατ. το 2024 – Στόχος τα 135 εκατ. με καθαρά οργανική ανάπτυξη το 2025
Το 2024 ο τζίρος έφτασε τα 118 εκατ. ευρώ, με το EBITDA να αγγίζει το 8%, ήτοι περίπου 9,5-10 εκατ. ευρώ. , σύμφωνα με τον κ. Αντωνίου.
Το 2023 έκλεισε με κύκλο εργασιών 93 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου, ο οποίος ενισχύθηκε σημαντικά από την εξαγορά της εταιρείας ΤΟΠ ΚΡΑΦΤ στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία πρόσθεσε στον όμιλο περίπου 13 εκατ. ευρώ ενώ η οργανική ανάπτυξη ήταν 12 εκατ. ευρώ που προήλθαν κυρίως από νέους πελάτες, διεύρυνση προϊόντων και ενίσχυση των υπηρεσιών του Ομίλου, εξηγεί ο κ. Αντωνίου.
Η πρόβλεψη για το 2025 ανεβάζει τον πήχη στα 135 εκατ. ευρώ, με την ανάπτυξη να αναμένεται αποκλειστικά οργανική, χωρίς τη συμβολή εξαγορών. Η οργανική ανάπτυξη είναι κεντρική στρατηγική επιλογή για τη νέα χρονιά, ενώ η επόμενη φάση εξαγορών μετατίθεται για το 2026.
Σημαντικές είναι και οι επενδύσεις υποδομής. Το 2024 ολοκληρώθηκε και λειτουργεί ήδη ένα νέο, πλήρως αυτοματοποιημένο εργοστάσιο στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ, με έμφαση στη βιωσιμότητα και τις αρχές ESG.
Το 2025, νέα επένδυση 6 εκατ. ευρώ δρομολογείται στο Ρέθυμνο, τόπο καταγωγής της Γευσήνους, για την κατασκευή μονάδας 4.500 τ.μ. τελευταίας τεχνολογίας.
Η στρατηγική του Ομίλου περιλαμβάνει περαιτέρω επέκταση, με στόχο την υπέρβαση των 1.000 σημείων πώλησης έως το τέλος του 2026.
Από το Ρέθυμνο σε όλη την Ελλάδα
Η ιστορία της Γευσήνους ξεκινά το 1992 στο Ρέθυμνο, όταν ο Μανώλης Βαβουράκης ίδρυσε την πρώτη croissanterie με την επωνυμία «Quick και Fresh».
Δύο χρόνια αργότερα, το όραμά του επεκτάθηκε στον χώρο του catering για εκδηλώσεις και στις συνεργασίες με τον τουριστικό κλάδο, με το brand «Γευσήνους» να αποκτά την ταυτότητά του ενώ πέντε χρόνια αργότερα ξεκινά τις συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα της Κρήτης.

Το 2003 κάνει το μεγάλο άνοιγμα στην Αττική και την υπόλοιπη Ελλάδα. Σταθμός στην πορεία της αποτελεί το 2007, με την εξαγορά της ελληνικής θυγατρικής της Sodexo Alliance και την έναρξη παραγωγικής δραστηριότητας στις εγκαταστάσεις στην Κάτω Κηφισιά.
Η δεκαετία του 2010 βρίσκει τη Γευσήνους να συνεργάζεται με κορυφαίες πολυεθνικές και να επενδύει σε υπερσύγχρονες υποδομές, με την ίδρυση μονάδας 10.000 τ.μ. στο Κρυονέρι το 2018. Το 2023 ενισχύει τη θέση της στη Βόρεια Ελλάδα με την εξαγορά της ΤΟΠ ΚΡΑΦΤ, μετονομάζοντάς την σε Gefsinous North.
Σήμερα, η Γευσήνους διαθέτει 4 μονάδες παραγωγής (Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κρήτη), 1.700 εργαζόμενους και εξυπηρετεί καθημερινά 100.000 γεύματα μόνο στην Αττική.

Ο κ. Αντωνίου είναι συνεργάτης του κ. Βαβουράκη σχεδόν 30 χρόνια. Όπως εκείνος έτσι και πολλά άλλα στελέχη της εταιρείας παραμένουν στην Γευσήνους για πάνω από 15 ή και 20 χρόνια, έχοντας διανύσει μαζί όλη την αναπτυξιακή του πορεία.
Από την πρώτη croissanterie στο Ρέθυμνο μέχρι τις εξαγορές και την πανελλαδική παρουσία, η επιτυχία της Γευσήνους οφείλεται σε μια σταθερή, δεμένη ομάδα ανθρώπων που μοιράζονται κοινούς στόχους, αξίες και όραμα.
Η ένταξη της Γευσήνους στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ
Η πρόσφατη ένταξη της εταιρείας στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ αποτελεί μια σημαντική στιγμή για τη Γευσήνους αλλά και μια στρατηγική επιλογή: με παρουσία σε 120 σημεία πανελλαδικά και 100.000 μερίδες φαγητού ημερησίως μόνο στην Αττική, η εταιρεία αποτελεί πλέον μέλος μιας κοινότητας που προάγει την ελληνική παραγωγή, την υπευθυνότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Από το έτοιμο γεύμα έως το premium ελαιόλαδο
Παρότι η στρατηγική του Ομίλου Γευσήνους εστιάζει κυρίως στην ελληνική αγορά, η εξωστρέφεια αποτελεί κομμάτι της αναπτυξιακής του πορείας, με εξαγωγική δραστηριότητα που εξελίσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία Olivartia του ομίλου διαθέτει μονάδα παραγωγής ελαιολάδου στο Ηράκλειο Κρήτης, μέσω της οποίας πραγματοποιούνται εξαγωγές σε 20 χώρες.
Οι εξαγωγές ελαιολάδου κατέγραψαν ανοδική πορεία, με τις πωλήσεις να αυξάνονται από 950.000 ευρώ το 2023 σε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ το 2024. Πρόκειται κυρίως για premium προϊόντα, ΠΟΠ και μικρές συσκευασίες, που απευθύνονται σε αγορές υψηλών απαιτήσεων. Ο τζίρος της Olivartia για το 2024 φθάνει τα 5,3 εκατ. ευρώ ενώ για το 2025 υπολογίζεται σε 6 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, η Γευσήνους έχει ξεκινήσει, δειλά αλλά μεθοδικά, την εξαγωγή έτοιμων γευμάτων σε χώρες όπως η Γαλλία και η Αγγλία. Αν και οι κωδικοί που διατίθενται προς το παρόν είναι περιορισμένοι, η εταιρεία βλέπει σημαντικές προοπτικές στην κατηγορία αυτή, ειδικά μετά την πανδημία, όπου η έλλειψη χρόνου έχει ωθήσει και τις αγορές του εξωτερικού σε λύσεις γευμάτων άμεσης κατανάλωσης, τόσο σε B2C όσο και σε B2B επίπεδο.
Ψηφιακός μετασχηματισμός με «άρωμα» παράδοσης και φαγητό που θυμίζει… σπίτι
«Για εμάς κορυφαία στρατηγική είναι η πλήρης ψηφιοποίηση της επιχείρησης – από την είσοδο πρώτων υλών και υπηρεσιών μέχρι τη στιγμή που το προϊόν φτάνει στον καταναλωτή, είτε είναι B2B είτε B2C», λέει ο κ. Αντωνίου.
Το σύστημα έχει ήδη σημαντικά ψηφιακά εργαλεία σε αποθήκες, παραγωγή και προμήθειες, ενώ τώρα, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και των νέων τεχνολογιών, η Γευσήνους επιδιώκει περαιτέρω βελτιώσεις σε επίπεδο παραγωγικότητας, κόστους και ποιότητας υπηρεσίας.
Ωστόσο, η καινοτομία αυτή δεν έρχεται σε αντίθεση με την παράδοση. «Είμαστε ένα προϊόν που φτιάχνεται με το χέρι – φρέσκο, μαγειρεμένο κάθε πρωί. Από τον μουσακά μέχρι τις σούπες, το φαγητό μας καταναλώνεται αυθημερόν από περίπου 200.000 ανθρώπους την ημέρα: από παιδιά μέχρι νοσοκομεία και πανεπιστήμια.
«Θέλουμε ο καταναλωτής να νιώθει πως το φαγητό το έφτιαξε η μητέρα του – όχι μια μαζική κουζίνα χωρίς ψυχή», τονίζει χαρακτηριστικά.
Η στρατηγική της Γευσήνους ισορροπεί με μαεστρία ανάμεσα στην τεχνολογία και την παράδοση.
Και αυτή ακριβώς η ισορροπία είναι που την καθιστά κορυφαία στον χώρο του έτοιμου φαγητού στην Ελλάδα – με ματιά στραμμένη στο μέλλον και γεύση από το παρελθόν.