Μέχρι πριν λίγα χρόνια, η βόλτα στο εμπορικό κέντρο ή το σούπερ μάρκετ ήταν σχεδόν τελετουργία.
Σήμερα, με ένα κλικ αγοράζουμε ό,τι θέλουμε από τον καναπέ μας.
Κι ενώ οι συνήθειες αλλάζουν ραγδαία, ορισμένοι παραδοσιακοί παίκτες του λιανεμπορίου δίνουν μάχη για να μην μείνουν πίσω.
Η Target, μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες των ΗΠΑ, φαίνεται πως βρήκε τη δική της συνταγή επιβίωσης — και μάλιστα κοιτάζει προς την Amazon.
Το σχέδιο ανασυγκρότησης της Target
Σύμφωνα με το TheStreet, η αμερικανική εταιρεία λιανικής Target ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο ανασυγκρότησης, εμπνευσμένο από το μοντέλο της Amazon, με στόχο να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά.
Με την αγορά να βιώνει πρωτοφανείς ανακατατάξεις τα τελευταία χρόνια —από την έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έως τις επιπτώσεις της πανδημίας— ο παραδοσιακός λιανέμπορος δεν έχει άλλη επιλογή από το να προσαρμοστεί.
Η Target προσανατολίζεται σε ένα υβριδικό μοντέλο λειτουργίας, ενισχύοντας τόσο την ψηφιακή της πλατφόρμα όσο και την εμπειρία στα φυσικά καταστήματα.
Επενδύει σε αποθήκες ταχείας εξυπηρέτησης, αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για τη διαχείριση αποθεμάτων και αναβαθμίζει το e-shop της, εστιάζοντας στην ταχύτητα και την ευκολία.
Ταυτόχρονα, προσπαθεί να επαναφέρει το ανθρώπινο στοιχείο στο φυσικό κατάστημα, δημιουργώντας πιο προσωποποιημένες εμπειρίες για τον πελάτη.
Η πανδημία
Η στρατηγική αυτή δεν είναι τυχαία: η πανδημία επιτάχυνε τη μετακίνηση των καταναλωτών στο online περιβάλλον, αλλά και ανέδειξε την ανάγκη για αξιοπιστία, άμεση διαθεσιμότητα και εξυπηρέτηση.
Πολλά καταστήματα, ιδιαίτερα την περίοδο της κρίσης του Covid-19, βρέθηκαν χωρίς βασικά είδη ή με περιορισμένο ωράριο.
Η Target, που επλήγη αλλά άντεξε, φαίνεται να μαθαίνει από τα λάθη του παρελθόντος.
Η μάχη για την καρδιά του καταναλωτή δεν δίνεται πλέον μόνο στα ράφια αλλά και στους server – και η Target έχει σκοπό να είναι παρούσα και στους δύο κόσμους.