Walmart: Ψηφιακή έκρηξη και νέα «σκοτεινά καταστήματα»

Η διπλή στρατηγική της Walmart κάνει τους αναλυτές να μιλούν για μακροπρόθεσμη, εκρηκτική κερδοφορία

Walmart: Ψηφιακή έκρηξη και νέα «σκοτεινά καταστήματα»

Από έναν παραδοσιακό γίγαντα των σούπερ μάρκετ σε έναν τεχνολογικά προηγμένο κολοσσό του παγκόσμιου λιανεμπορίου, η Walmart αλλάζει πρόσωπο – και στρατηγική.

Με επενδύσεις δισεκατομμυρίων στο e-commerce και με τη δημιουργία «σκοτεινών καταστημάτων» που δεν εξυπηρετούν το κοινό αλλά επιταχύνουν την εκπλήρωση online παραγγελιών, η αμερικανική εταιρεία δείχνει αποφασισμένη να φτάσει – και ίσως να ξεπεράσει – την Amazon στο παιχνίδι της ταχύτητας, της καινοτομίας και της εμπειρίας του πελάτη.

Το ψηφιακό αλμα της Walmart

Σύμφωνα με ανάλυση της Morgan Stanley, η Walmart έχει εξελιχθεί από έναν παραδοσιακό λιανέμπορο σε έναν κορυφαίο disruptor του ηλεκτρονικού εμπορίου, της διαφημιστικής τεχνολογίας και της αλυσίδας εφοδιασμού.

Η μετάβασή της χωρίζεται σε τρεις φάσεις: ήπια ανάπτυξη (2009-2012), έντονη επενδυτική περίοδος (2013-2019) και η σημερινή φάση, όπου οι απώλειες στο e-commerce σχεδόν εκμηδενίζονται.

Η ψηφιακή της δραστηριότητα σήμερα περιλαμβάνει:

  • Πωλήσεις ηλεκτρονικών προϊόντων
  • Διαφήμιση μέσω του Walmart Connect (περίπου 3,5% του GMV)
  • Συνδρομές στο Walmart+ (περίπου 15 εκατ. χρήστες)

Το 2024, το ψηφιακό GMV της Walmart έφτασε τα $89 δισ., από $59 δισ. το 2022, ενώ τα έσοδα από διαφημίσεις αυξήθηκαν από $1,9 δισ. σε $3,2 δισ.

Η Morgan Stanley εκτιμά πως η πλατφόρμα e-commerce στις ΗΠΑ μπορεί να φέρει επιπλέον $6 δισ. σε λειτουργικά κέρδη τα επόμενα τρία χρόνια, με περιθώριο κέρδους ως και 12%.

Τα «Σκοτεινά Καταστήματα» και η μάχη για την ταχύτητα

Παράλληλα με τη διαδικτυακή άνοδο, η Walmart δοκιμάζει ένα νέο μοντέλο: τα λεγόμενα «σκοτεινά καταστήματα» (dark stores) – πλήρως εξοπλισμένα καταστήματα χωρίς σήμανση, που δεν δέχονται πελάτες και λειτουργούν αποκλειστικά για την κάλυψη online παραγγελιών.

Το πρώτο τέτοιο κατάστημα ξεκίνησε στο Ντάλας, ενώ νέο dark store ετοιμάζεται και στο Μπέντονβιλ του Άρκανσο, όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας.

Το μοντέλο αυτό επιτρέπει γρηγορότερη εκτέλεση παραγγελιών, μικρότερη ανάγκη αποθεμάτων και, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Walmart, αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής συνεχούς δοκιμής νέων τεχνολογιών για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη – «όπου κι αν ψωνίζει», σύμφωνα με το Men’s Journal.

Στο μέλλον με drones και προσωπικές εμπειρίες

Η Walmart επενδύει επίσης σε υπηρεσίες παράδοσης με drones, αναγνωρίζοντας ότι οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω για γρηγορότερη εξυπηρέτηση.

Με τις online πωλήσεις να ενισχύονται και το φυσικό κατάστημα να μετασχηματίζεται, η εταιρεία στήνει ένα πολυκάναλο μοντέλο λιανικής που προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της νέας εποχής.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο