Πράσινο φώς έλαβε η GE Aerospace στις ΗΠΑ, την Πέμπτη, για επανεκκίνησε των αποστολών κινητήρων τζετ στην κινεζική αεροναυπηγική βιομηχανία COMAC, σύμφωνα με πηγή που μίλησε στο Reuters, σε μια περαιτέρω ένδειξη αποκλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, που περιελάμβαναν παραχωρήσεις από το Πεκίνο για τις σπάνιες γαίες.
Οι άδειες για την GE Aerospace επηρεάζουν τους κινητήρες που πωλούνται στην κρατική αεροναυπηγική εταιρεία της Κίνας COMAC, η οποία θέλει να ανταγωνιστεί διεθνώς τους κυρίαρχους κατασκευαστές αεροπλάνων Airbus και Boeing
Οι Ηνωμένες Πολιτείες αυτή την εβδομάδα ήραν επίσης τους περιορισμούς στις εξαγωγές προς την Κίνα για τους προγραμματιστές λογισμικού σχεδιασμού τσιπ και τους παραγωγούς αιθανίου, υποδηλώνοντας ότι οι εμπορικές συνομιλίες μεταξύ των δύο χωρών προχωρούν.
Οι αναστολές αδειών και οι νέες απαιτήσεις αδειοδότησης για τις διάφορες εξαγωγές είχαν εκδοθεί πριν από αρκετές εβδομάδες στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου εμπορικού πολέμου μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου.
Οι άδειες για την GE Aerospace επηρεάζουν τους κινητήρες που πωλούνται στην κρατική αεροναυπηγική εταιρεία της Κίνας COMAC, η οποία θέλει να ανταγωνιστεί διεθνώς τους κυρίαρχους κατασκευαστές αεροπλάνων Airbus και Boeing.
Οι περιορισμοί ήταν μεταξύ των πολλών αντιμέτρων που επέβαλε η κυβέρνηση του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ σε απάντηση στους περιορισμούς εξαγωγής σπάνιων γαιών και συναφών μαγνητών της Κίνας τον Απρίλιο.
Η κίνηση του Πεκίνου για τις σπάνιες γαίες, μέρος των αντιποίνων κατά των προηγούμενων δασμών του Τραμπ φέτος, έχει ανατρέψει τις αλυσίδες εφοδιασμού που βρίσκονται στο επίκεντρο των αυτοκινητοβιομηχανιών, των κατασκευαστών αεροδιαστημικής, των εταιρειών ημιαγωγών και των αμυντικών βιομηχανιών. Το ζήτημα απείλησε να ματαιώσει μια διμερή εμπορική συμφωνία.
Ποιοι κινητήρες General Electric επηρεάστηκαν
Η άρση των αναστολών αδειών για την GE επηρεάζει τους κινητήρες LEAP-1C της COMAC για το αεροσκάφος μονού διαδρόμου C919 και τον κινητήρα CF34 της GE για το περιφερειακό τζετ C909 της COMAC, σύμφωνα με το άτομο που γνωρίζει.
Οι κινητήρες LEAP 1-C είναι προϊόν μιας κοινοπραξίας μεταξύ της GE Aerospace και της γαλλικής Safran.
Το C919 κατασκευάζεται στην Κίνα, αλλά πολλά από τα εξαρτήματά του προέρχονται από το εξωτερικό.
Τουλάχιστον μία άλλη αεροδιαστημική εταιρεία έλαβε επίσης την Πέμπτη αναστολή αδειών χρήσης για την Κίνα, σύμφωνα με ένα άλλη πηγή του Reuters, η οποία ωστόσο δεν κατονόμασε την εταιρεία.
Η Honeywell Αerospace έχει επίσης προμηθεύσει το C919 της COMAC, παρέχοντας ένα βοηθητικό σύστημα ισχύος, τροχούς και φρένα, πακέτο ελέγχου πτήσης και πακέτο πλοήγησης. Η Collins Aerospace, θυγατρική της RTX, η οποία επίσης προμηθεύει εξαρτήματα για την COMAC, αρνήθηκε να σχολιάσει την κατάσταση των αδειών της.
Τις τελευταίες εβδομάδες, οι ΗΠΑ ανέστειλαν επίσης τις άδειες για προμηθευτές πυρηνικού εξοπλισμού που πλέον μπορούν να πωλούν σε σταθμούς παραγωγής ενέργειας της Κίνας. Στους προμηθευτές πυρηνικού εξοπλισμού των ΗΠΑ περιλαμβάνονται οι Westinghouse και Emerson.