Κυκλοφοριακό

Η πολιτική αδιαφορία για το χάος στους δρόμους της Αττικής

Κυκλοφοριακό

Η αλήθεια είναι ότι η δεκαετής οικονομική κρίση που βίωσε η χώρα της στέρησε πολύτιμους πόρους για την ανάπτυξη αναγκαίων υποδομών. Αυτοκινητοδρόμους και σιδηροδρομικό δίκτυο που θα συνέβαλλαν στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, θα αναβάθμιζαν το επίπεδο διαβίωσης των πολιτών και θα θωράκιζαν την ασφάλεια στις μετακινήσεις. Η επέκταση οδικών αρτηριών και γραμμών του Μετρό θα ανακούφιζαν το Λεκανοπέδιο από το κυκλοφοριακό.

Η οικονομική κρίση πέρασε, το Ταμείο Ανάκαμψης ήρθε, χρηματοδοτικοί πόροι εισέρευσαν και από άλλα κοινοτικά ταμεία αλλά τίποτα δεν έγινε από τη σημερινή κυβέρνηση των έξι χρόνων. Αντίθετα το μποτιλιάρισμα στους δρόμους αυξήθηκε και οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών μετακινούνται στρυμωγμένοι σαν σαρδέλες…, όταν δεν χάνουν πολύτιμες ώρες της ζωής τους σε στάσεις του Μετρό και των παμπάλαιων λεωφορείων.

Η κυβέρνηση στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού μοιάζει να μην ενδιαφέρεται… Μπορεί να ακουστεί «λαϊκισμός» αλλά ίσως υπουργοί να μην ασχολούνται με το θέμα μιας και η δική τους μετακίνηση στους δρόμους είναι λυμένη με τη συνοδεία αστυνομικών και το άνοιγμα των δρόμων…

Αλλά κι έτσι να μην είναι στην πράξη αυτό που μετράει είναι ότι δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική παρέμβαση κι επίσης δεν διαφαίνεται ούτε ένα έργο στον ορίζοντα. Τόσο για την επέκταση οδικών αξόνων, πχ η Λεωφόρος Κύμης και παρά το γεγονός ότι έχουν αναδειχθεί προσωρινοί μειοδότες, όσο και γραμμών του Μετρό.

Η απάντηση της κυβέρνησης είναι ότι δεν υπάρχει η απαραίτητη χρηματοδότηση.

Αλλά ακόμα και αν υπάρχει αυτό το ζήτημα, υπάρχουν και πιο απλές λύσεις. Για παράδειγμα μία διαχείριση της κυκλοφορίας στα πρότυπα της περιόδου των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για τη διαχείριση της κυκλοφορίας  ο Δρ. Άγγελος Αμδίτης, Διευθυντής Έρευνας και Ανάπτυξης του ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ, Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού ERTICO-ITS Europe και Βασίλης Χαλκιάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Νέας Αττικής Οδού περιέγραψαν μία απλή λύση τη δημιουργία ενός ενιαίου κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας.

Ο κ. Χαλκιάς μάλιστα θύμισε ότι στην περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 όταν είχε δημιουργηθεί ένα τέτοιο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας το οποίος στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε. Οι αρμοδιότητες αργότερα πέρασαν στις Περιφέρειες, οι οποίες δεν έκαναν τίποτα…

Ο κ. Χαλκιάς είπε επίσης τη φράση κλειδί για τα όσα δεν γίνονται και πρέπει να γίνουν για το κυκλοφοριακό: «Το ζήτημα της λύσης του κυκλοφοριακού είναι πολιτική απόφαση…»

Και αυτή είναι η αλήθεια. Και αν μία κυβέρνηση δεν μπορεί να θέσει σε εφαρμογή ακόμη και τέτοιες απλές λύσεις και δοκιμασμένες μάλιστα με επιτυχία, όπως στην περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, τότε πολύ απλά έχει αποτύχει απέναντι στους πολίτες και τους ψηφοφόρους…

OT Originals

Περισσότερα από Opinion

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο