Amazon και Walmart: Μάχη εκπτώσεων για την κορυφή του ecommerce στις ΗΠΑ

Δύο κολοσσοί του λιανικού εμπορίου, όπως είναι οι Amazon και Walmart, ξεκινούν ταυτόχρονα τις μεγαλύτερες ψηφιακές εκπτώσεις τους, με στόχο την καρδιά (και το πορτοφόλι) του Αμερικανού καταναλωτή

Amazon και Walmart: Μάχη εκπτώσεων για την κορυφή του ecommerce στις ΗΠΑ

Στη σκακιέρα του παγκόσμιου ecommerce, οι δύο μεγαλύτεροι «παίκτες» ετοιμάζουν την πιο φιλόδοξη τους κίνηση.

Με όπλο τις εκπτώσεις και τα νέα ψηφιακά εργαλεία, Amazon και Walmart συγκρούονται σε μια πολυήμερη εμπορική μονομαχία που μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες στην αγορά.

Amazon και Walmart: H μάχη για την κορυφή του ecommerce

Η Amazon και η Walmart ρίχνονται αυτή την εβδομάδα σε μια σκληρή μάχη για την προτίμηση των Αμερικανών καταναλωτών, προγραμματίζοντας τις καθιερωμένες περιόδους εκπτώσεών τους τις ίδιες ημερομηνίες.

Ο κολοσσός του ecommerce, η Amazon, μετακίνησε φέτος την πολυαναμενόμενη «Prime Day» ώστε να ξεκινά στις 8 Ιουλίου και τη διεύρυνε σε τέσσερις ημέρες.

Η Walmart, απαντώντας, διατηρεί την ίδια ημερομηνία έναρξης αλλά επεκτείνει τις εκπτώσεις της σε έξι ημέρες – ενώ για πρώτη φορά θα διεξάγονται ταυτόχρονα online και στα 4.600 φυσικά της καταστήματα στις ΗΠΑ.

«Οι δύο γίγαντες του λιανικού εμπορίου βρίσκονται σε έντονο ανταγωνισμό για την αφοσίωση των Αμερικάνων καταναλωτών», λέει στους Financial Times o Sky Canaves, αναλυτής της Emarketer. «Η Amazon έθεσε νωρίς την ημερομηνία φέτος και άλλοι λιανοπωλητές την ακολουθούν ή προσπαθούν να ξεκινήσουν τις πωλήσεις τους ακόμη νωρίτερα».

Η σύγκρουση αυτή δεν είναι τυχαία: η Amazon εξακολουθεί να κατέχει πάνω από το 40% των online πωλήσεων στην αμερικανική αγορά, αλλά η Walmart – ο μεγαλύτερος παραδοσιακός retailer – αναπτύσσει με ρυθμούς άνω του 20% το ηλεκτρονικό της κατάστημα, επενδύοντας σε ταχύτερες παραδόσεις και ενίσχυση αποθεμάτων.

H Amazon κατέχει πάνω από το 40% των online πωλήσεων στην αμερικανική αγορά, αλλά η Walmart αναπτύσσει με ρυθμούς άνω του 20% το ηλεκτρονικό της κατάστημα

Η Prime Day αναμένεται φέτος να δημιουργήσει τζίρο άνω των 23 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την Bank of America, ενώ η Walmart εστιάζει στις συνδρομές της υπηρεσίας Walmart+, δίνοντας στα μέλη της πρόσβαση στις εκπτώσεις μία ημέρα νωρίτερα.

«Παρόλο που ο ανταγωνισμός από άλλους λιανοπωλητές όπως Walmart, Target και Best Buy έχει αυξηθεί κατά τη διάρκεια του Prime Day, πιστεύουμε ότι η εκδήλωση θα παραμείνει ένας θετικός παράγοντας», δήλωσε ο Justin Post, αναλυτής της BofA.

Σημείωσε ότι η απόφαση της Amazon να επεκτείνει την εκδήλωση σε τέσσερις ημέρες υποδηλώνει ότι δεν επηρεάστηκε από την έλλειψη αποθεμάτων, παρά τις προηγούμενες ανησυχίες σχετικά με τους δασμούς.

Ωστόσο, η Walmart, της οποίας η μονάδα ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ ανέφερε πωλήσεις ύψους 79 δισ. δολαρίων πέρυσι, έχει προχωρήσει σε επιθετικές κινήσεις για να βελτιώσει τις ταχύτητες παράδοσης των online παραγγελιών, να αυξήσει το online απόθεμά της σε περισσότερα από 500 εκατομμύρια είδη και να προωθήσει τον εαυτό της ως παίκτη υψηλής τεχνολογίας στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

H Walmart προσπαθεί να μειώσει την κυριαρχία της Amazon

Παράλληλα, οι δύο εταιρείες επιχειρούν να προσελκύσουν μικρότερους συνεργάτες και πωλητές τρίτων, μεταμορφώνοντας τις πλατφόρμες τους σε ολοκληρωμένα οικοσυστήματα εμπορίου.

Στο παρασκήνιο, η Walmart προσπαθεί να μειώσει την κυριαρχία της Amazon, η οποία παραμένει περίπου τρεις φορές πιο δημοφιλής στη συνδρομητική της υπηρεσία, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.

Ωστόσο, η πίεση των «μικρότερων marketplace» φαίνεται να οδηγεί την Amazon σε αλλαγές στρατηγικής – προς όφελος τελικά των καταναλωτών, που απολαμβάνουν περισσότερες επιλογές και μεγαλύτερες προσφορές.

Σε αυτή την εμπορική μονομαχία, το μόνο βέβαιο είναι πως το μεγάλο κέρδος θα είναι η ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας και των δύο κολοσσών, αλλά και η δυναμική αναδιανομή των μεριδίων αγοράς στον συνεχώς εξελισσόμενο κόσμο του ecommerce.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο