Snacking: Γιατί οι Αμερικανοί μειώνουν την κατανάλωση – Οι κολοσσοί τροφίμων πληρώνουν το τίμημα

Η μεγάλη «στροφή» στη διατροφή των Αμερικανών αλλάζει το παιχνίδι στον χώρο του σνακ και οι πολυεθνικές βλέπουν τα δισεκατομμύρια που επένδυσαν να απειλούνται

Snacking: Γιατί οι Αμερικανοί μειώνουν την κατανάλωση – Οι κολοσσοί τροφίμων πληρώνουν το τίμημα

Για χρόνια, οι μεγάλοι όμιλοι τροφίμων πόνταραν τα πάντα στην ασταμάτητη όρεξη των Αμερικανών για γλυκά και αλμυρά σνακ.

Πολυτελείς εξαγορές, νέες γεύσεις και διαφημιστικές καμπάνιες υπόσχονταν χρυσές εποχές.

Όμως τώρα, η συνήθεια που θεωρήθηκε «αθάνατη» μοιάζει να σβήνει – και οι συνέπειες είναι ηχηρές.

Snacking: Οι πωλήσεις πέφτουν, οι τιμές πιέζονται

Η «αλύγιστη» αγάπη των Αμερικανών για τα σνακ δείχνει να χάνει τη δύναμή της.

Μπισκότα, σοκολάτες και πατατάκια μένουν πια στα ράφια, καθώς οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες τους μετά από χρόνια συνεχών ανατιμήσεων.

Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, οι πωλήσεις γλυκών σνακ υποχώρησαν κατά 6,1% τον τελευταίο χρόνο, ενώ και τα αλμυρά σνακ σημείωσαν πτώση 1,2%.

Η κατάσταση δυσκολεύει ακόμη περισσότερο τις μεγάλες εταιρείες τροφίμων όπως οι PepsiCo, General Mills, JM Smucker και Campbell’s, οι οποίες καλούνται να διαχειριστούν και τις νέες περικοπές σε επιδοτήσεις τροφίμων στις ΗΠΑ, αναφέρουν οι Financial Times.

Ταυτόχρονα, η εξάπλωση φαρμάκων απώλειας βάρους, όπως το Ozempic, και οι ανησυχίες για την υγεία από την υπερκατανάλωση επεξεργασμένων τροφών δημιουργούν μια πιο δομική αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Ο Nik Modi από την RBC Capital Markets βλέπει μια βαθύτερη στροφή, ενώ ο Nicholas Fereday της Rabobank λέει στους FT πως το παλιό αφήγημα ότι «τα σνακ θα σώσουν τις εταιρείες τροφίμων» φαίνεται να έχει εξαντληθεί.

Tο παλιό αφήγημα ότι «τα σνακ θα σώσουν τις εταιρείες τροφίμων» φαίνεται να έχει εξαντληθεί

Οι κολοσσοί που επένδυσαν δισεκατομμύρια –όπως η Campbell’s που αγόρασε τη Snyder’s-Lance και η JM Smucker που εξαγόρασε την Hostess– βλέπουν τώρα πτώση πωλήσεων και υποχρεώνονται σε απομειώσεις αξίας.

Ακόμη κι έτσι, κάποιες εταιρείες προσαρμόζονται: λανσάρουν μικρότερες συσκευασίες ή πιο υγιεινές εκδοχές, όπως μπάρες πρωτεΐνης και γιαούρτια.

Η Kellogg μετονομάστηκε σε Kellanova για να εστιάσει στα σνακ, ενώ η Mars σχεδιάζει εξαγορά-μαμούθ ύψους 35,9 δισ. δολαρίων.

Όμως ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος – ακόμη και από εστιατόρια fast food που προσφέρουν πλήρη γεύματα σε τιμές σχεδόν ίδιες με εκείνες ενός σακουλιού πατατάκια.

Τελικά, οι Αμερικανοί δεν σταμάτησαν να τσιμπολογούν – απλώς επιλέγουν διαφορετικά.

Η εποχή που οι σοκολάτες και τα μπισκότα αποτελούσαν τον βασιλιά του σνακ φαίνεται να τελείωσε.

Η αγορά αλλάζει – και όσοι δεν προσαρμοστούν, κινδυνεύουν να μείνουν στο ράφι…

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο