Bloomberg: Η ΕΕ θα καταφέρει να προστατέψει την Aibus αλλά όχι τη Ferrari

Στην προστασία βασικών βιομηχανιών όπως η παραγωγή αεροσκαφών και η αυτοκινητοβιομηχανία, από τους μαζικούς δασμούς των ΗΠΑ στοχεύει η ΕΕ, σύμφωνα με το Bloomberg

Bloomberg: Η ΕΕ θα καταφέρει να προστατέψει την Aibus αλλά όχι τη Ferrari

Σε μια προκαταρκτική συμφωνία που θα εξαιρεί τα εμπορικά αεροσκάφη από ορισμένους δασμούς  πλησιάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις διαπραγματεύσεις με τις Ηνωμένες Πολιτείες, αναφέρει σε αποκλειστικό του θέμα το Bloomberg.

Οπως εξηγεί, οι διαπραγματευτές της εστιάζουν στην προστασία βασικών βιομηχανιών από τους μαζικούς δασμούς που θα πλήξουν τις εξαγωγές του μπλοκ ήδη από την 1η Αυγούστου και η Airbus SE, είναι μια εξ αυτών σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Θα δημιουργήσει επίσης εξαιρέσεις για ορισμένες -κυρίως γερμανικές- αυτοκινητοβιομηχανίες, δίνοντας ανακούφιση σε εταιρείες όπως η BMW AG και η Mercedes-Benz Group AG.

Ωστόσο,  άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η ιταλική Ferrari NV, ενδέχεται να μην επωφεληθούν από τα όποια οφέλη, δεδομένου ότι η εξαίρεση μπορεί να βοηθήσει μόνο τις εταιρείες με εργοστάσια στις ΗΠΑ, σημειώνει το Bloomberg.

Το ποιοι τομείς γλιτώνουν – τα οινοπνευματώδη ποτά αναμένεται επίσης να λάβουν αναστολή – μιλάει για την πολιτική επιρροή των βασικών κρατών μελών, για το ποιους κλάδους η ΕΕ θεωρεί κρίσιμους, καθώς και για τομείς στους οποίους οι ΗΠΑ έχουν συμφέρον να προστατεύσουν τους δικούς τους κατασκευαστές. Στην περίπτωση της Airbus, πρόκειται για όλα αυτά.
«Είναι απολύτως το λάβαρο για την ευρωπαϊκή κατασκευή αεροσκαφών», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Τζον Στρίκλαντ , αναλυτής αερομεταφορών στην JLS Consulting. Η μετακύλιση των δασμών στους πελάτες «θα είχε δυνητικά σημαντική εξασθένιση της ζήτησης και επομένως της όλης οικονομικής επιτυχίας της Airbus», είπε.

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εμπορικών αεροσκαφών στον κόσμο, η Airbus συναρμολογεί τα αεροσκάφη της μέσω μιας περίπλοκης «χορογραφίας» εξαρτημάτων και εργοστασίων και έχει γίνει σύμβολο της βιομηχανικής συνεργασίας στην ήπειρο.

Το προβάδισμα της Airbus

Η κύρια έδρα της Airbus βρίσκεται στην Τουλούζη στη νότια Γαλλία, όπου διαθέτει τις λεγόμενες γραμμές τελικής συναρμολόγησης για τα διάφορα προϊόντα της, παράλληλα με την άλλη κύρια μονάδα της στο Αμβούργο. Όμως, με την πάροδο των ετών, η κατασκευάστρια εταιρεία αεροσκαφών έχει επεκτείνει την παγκόσμια παραγωγική της παρουσία και περιλαμβάνει το Tianjin στην Κίνα, το Mobile στην Αλαμπάμα και το Mirabel στον Καναδά.

Η Ευρωπαικη ‘Ενωση αγοράζει περισσότερα αεροσκάφη και τμήματα αεροσκαφών απ’ οσα πουλάει στις ΗΠΑ

Αυτό δίνει στην Airbus ένα ισχυρό εργαλείο για την πώληση τοπικά κατασκευασμένων αεροσκαφών σε πελάτες στις ΗΠΑ και την Κίνα, τις δύο μεγαλύτερες αεροπορικές αγορές. Η Boeing, αντίθετα, κατασκευάζει τα αεροσκάφη της μόνο στις ΗΠΑ, γεγονός που δεν δίνει στην εταιρεία τη δυνατότητα να προσαρμόσει το παγκόσμιο αποτύπωμά της στις πιθανές εισφορές (δασμούς) σε ορισμένες αγορές.

Η ΕΕ έθεσε ως προτεραιότητα την προστασία της αεροπορικής εταιρείας. Ο αρμόδιος για τη βιομηχανία Επίτροπος , ο Γάλλος Στεφαν Σεζουρνέ, δήλωσε στο Bloomberg τον περασμένο μήνα ότι η Airbus δεν μπορεί να υπόκειται σε «αθέμιτο ανταγωνισμό» από την Boeing, η οποία έχει την έδρα της στο Άρλινγκτον της Βιρτζίνια, επειδή η ευρωπαϊκή κατασκευάστρια αεροσκαφών αντιμετωπίζει έναν πρόσθετο δασμό 10%.
«Αν δεν επαναφέρουμε την ισορροπία, θα αφήσουμε ορισμένους κορυφαίους τομείς απροστάτευτους, οπότε υπάρχει οικονομικό συμφέρον να ενεργήσουμε έτσι», είπε.

Μένει να δούμε, τι είδους προκαταβολικές δασμολογικές απαλλαγές θα χορηγήσουν οι ΗΠΑ στην ΕΕ για αεροσκάφη, εξαρτήματα αεροσκαφών και οινοπνευματώδη ποτά, καθώς οι συνομιλίες συνεχίζονται αυτή την εβδομάδα, δήλωσαν οι άνθρωποι, οι οποίοι μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας στο Bloomberg.

Δασμοί στα αεροσκάφη

Στην αεροπορική έκθεση του Παρισιού τον περασμένο μήνα, τη μεγαλύτερη ετήσια συνάντηση του κλάδου, ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Σιν Ντάφι  δήλωσε ότι υποστηρίζει την επιστροφή στους όρους της εμπορικής συμφωνίας του 1979 που εξαιρούσε το διασυνοριακό εμπόριο αεροσκαφών και εξαρτημάτων αεροσκαφών από τους δασμούς.
Ο Ντάφι αναγνώρισε ότι οι αερομεταφορές έχουν δημιουργήσει εμπορικά πλεονάσματα για τις ΗΠΑ λόγω της συμφωνίας δεκαετιών, λέγοντας στους δημοσιογράφους σε μια συνάντηση ότι «θα πρέπει να βγάλουμε τις αερομεταφορές από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων, επιστρέφοντας στο 1979, και αυτό το μόνο που μας βοηθάει είναι να αφαιρέσουμε κάποια εργαλεία από τους εμπορικούς μας εταίρους, όπου θα μπορούσε να είναι επωφελές για εμάς».

Οι αμερικανικοί δασμοί καλύπτουν σήμερα 380 δισεκατομμύρια ευρώ (445 δισεκατομμύρια δολάρια), ή περίπου το 70% των εξαγωγών της προς τις ΗΠΑ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΕΕ. Στην τελευταία πρόβλεψή της τον Μάιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεώρησε σημαντικά προς τα κάτω την εκτίμησή της για την ανάπτυξη φέτος λόγω του εμπορικού πολέμου, αναμένοντας μια μέτρια άνοδο της τάξης του 1,1%, έναντι ρυθμού ανάπτυξης 1,5% που προέβλεπε τον Νοέμβριο.

Η ΕΕ έχει προθεσμία έως την 1η Αυγούστου για να κλείσει μια προκαταρκτική εμπορική συμφωνία που θα κλειδώσει ένα οριζόντιο δασμολογικό συντελεστή 10%, ενώ οι διαπραγματευτές προσπαθούν να καταλήξουν σε μια μόνιμη συμφωνία. Εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία έως την ημερομηνία αυτή, οι δασμοί για όλες σχεδόν τις εξαγωγές της ΕΕ προς τις ΗΠΑ θα αυξηθούν στο 50%.

Το μπλοκ πιέζει επίσης τις ΗΠΑ για ποσοστώσεις και εξαιρέσεις ώστε να μειωθεί αποτελεσματικά ο δασμός 25% της Ουάσινγκτον στα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων, καθώς και ο δασμός 50% στον χάλυβα και το αλουμίνιο. Όμως δεν αναμένεται άμεσα μια σημαντική ανακάλυψη για τις εν λόγω επιβαρύνσεις.

Οι δασμοί στα αυτοκίνητα έχουν προσθέσει κόστος και πολυπλοκότητα για τους κατασκευαστές της Ευρώπης, οι οποίοι βασίζονται στην προσοδοφόρα αγορά των ΗΠΑ για τις πωλήσεις των μεγαλύτερων και ακριβότερων σπορ οχημάτων τους. Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τις γερμανικές εταιρείες που πιέζονται να προστατεύσουν το μερίδιο αγοράς στις ΗΠΑ, καθώς υπολείπονται περισσότερο στην Κίνα, όπου τοπικές μάρκες με επικεφαλής την BYD Co. παίρνουν τα ηνία.

Η Porsche AG και η Mercedes ανακοίνωσαν αυτή την εβδομάδα μειωμένες πωλήσεις αυτοκινήτων λόγω των χαμηλότερων παραδόσεων στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα.

Μηχανισμός αντιστάθμισης

Ωστόσο, η ΕΕ και οι ΗΠΑ συζητούν έναν λεγόμενο μηχανισμό αντιστάθμισης που θα επιτρέπει στις ευρωπαϊκές εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στις ΗΠΑ να εξάγουν έναν ορισμένο αριθμό χωρίς δασμούς, σύμφωνα με τους ανθρώπους.

Αυτό θα ωφελούσε εταιρείες όπως η BMW, η Mercedes και η ομώνυμη μάρκα της Volkswagen AG. Αντίθετα, η Porsche και η Ferrari δεν λειτουργούν εργοστάσια στις ΗΠΑ και εισάγουν όλα τα αυτοκίνητά τους από την Ευρώπη.

Η Audi της Volkswagen σταθμίζει επί του παρόντος την έναρξη παραγωγής στις ΗΠΑ και τον Μάιο δήλωσε ότι θα επιλέξει μια τοποθεσία φέτος. Το Q5 SUV, το κορυφαίο μοντέλο της στις ΗΠΑ, εισάγεται από το Μεξικό. Οι πωλήσεις του μοντέλου κατέρρευσαν κατά 29% το δεύτερο τρίμηνο. Η Mercedes μεταφέρει την παραγωγή του SUV GLC – της πιο δημοφιλούς εισαγωγής της στις ΗΠΑ – στο εργοστάσιό της στην Αλαμπάμα μέχρι το 2027.

Ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς υποστήριξε τον περασμένο μήνα την ιδέα ενός κανόνα αντιστάθμισης για την παροχή δασμολογικής ελάφρυνσης σε ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Αλλά οι διαπραγματεύσεις έχουν γίνει όλο και πιο επείγουσες από τότε.

«Θέλουμε μια συμφωνία με τους Αμερικανούς», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Λαρς Κλίνγκμπεϊλ στους νομοθέτες στο Βερολίνο την Τρίτη. «Αλλά η συμφωνία πρέπει να είναι δίκαιη – και αν δεν καταφέρουμε να επιτύχουμε μια δίκαιη συμφωνία με τις ΗΠΑ, τότε η ΕΕ θα πρέπει να λάβει αντίμετρα για να προστατεύσει την οικονομία μας».

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο