Η Amazon πόνταρε φέτος σε κάτι νέο: περισσότερο χρόνο για περισσότερες αγορές.
Το διάσημο Prime Day επεκτάθηκε στις τέσσερις μέρες, δίνοντας στους καταναλωτές την πολυτέλεια να ψάξουν, να συγκρίνουν και να γεμίσουν τα καλάθια τους με περισσότερη σκέψη.
Όμως, το πείραμα ξεκίνησε μουδιασμένα: οι πωλήσεις έπεσαν την πρώτη μέρα κατά 41%, προκαλώντας προβληματισμό και αβεβαιότητα για τη συνέχεια.
Θα λειτουργήσει η νέα στρατηγική ή τελικά ο περιορισμένος χρόνος ήταν αυτό που έκανε το Prime Day τόσο δυνατό;
Μειώθηκαν οι πωλήσεις της Amazon κατά 41% σε σχέση με πέρυσι
Η Amazon, θέλοντας να απαντήσει στις προτιμήσεις των πελατών της, μετέτρεψε το παραδοσιακό διήμερο Prime Day σε μια τετραήμερη γιορτή εκπτώσεων.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Momentum Commerce, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 41% την πρώτη μέρα σε σχέση με πέρυσι.
Οι καταναλωτές αυτή τη φορά δείχνουν να περιμένουν καλύτερες προσφορές, αντί να βιαστούν να αγοράσουν αμέσως. Η παράταση της εκδήλωσης ενθάρρυνε τους αγοραστές να κάνουν περισσότερο «κυνήγι θησαυρού», λέει ο Τζον Σία, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Momentum. Οι καταναλωτές περιηγούνται και γεμίζουν τα καλάθια αγορών τους, αλλά αναβάλλουν την τελική απόφαση σε περίπτωση που εμφανιστούν καλύτερες προσφορές, εξηγεί στο Bloomberg και προσθέτει ότι οι συντομότερες εκπτώσεις της Prime Day δημιούργησαν μεγαλύτερη αίσθηση επείγοντος, επειδή οι αγοραστές ανησυχούσαν ότι θα χάσουν τις εκπτώσεις.
Παρά τα απογοητευτικά πρώτα στοιχεία, η Momentum εκτιμά ότι εάν οι καταναλωτές προχωρήσουν τελικά σε αγορές τις τελευταίες μέρες, οι συνολικές πωλήσεις μπορεί να αυξηθούν κατά 9,1% σε σχέση με το περσινό διήμερο. Οι πιο δημοφιλείς αγορές ήταν οικονομικά είδη πρώτης ανάγκης, όπως υγρό πιάτων, ενεργειακά ροφήματα και καθαριστικά πλυντηρίων πιάτων, με μόλις 3% των αγορών να ξεπερνούν τα 100 δολάρια.
Παράλληλα, η Amazon δήλωσε πως οι εκτιμήσεις τρίτων είναι «ιδιαίτερα ανακριβείς», χωρίς να διευκρινίσει γιατί.
Από την άλλη, αναλυτές της Numerator διαπίστωσαν ότι ο μέσος όρος τιμής ανά προϊόν έπεσε στα 25,46 δολάρια (από 28 δολάρια πέρυσι), ενώ οι καταναλωτές αγόρασαν περισσότερα, αλλά φθηνότερα προϊόντα.
Το ενδιαφέρον παραμένει υψηλό: η Adobe εκτιμά ότι οι συνολικές online πωλήσεις στις ΗΠΑ θα αγγίξουν τα 23,8 δισ. δολάρια κατά τη διάρκεια του τετραημέρου.
Κι ενώ η Amazon προσπαθεί να πείσει ότι «το παιχνίδι δεν έχει τελειώσει», όλοι περιμένουν να δουν αν η παράταση θα αποδώσει ή θα αποδειχθεί… δίκοπο μαχαίρι.