Ελβετία: Σκοράρει στον τουρισμό απο το γυναικείο ποδόσφαιρο

Το τουρνουά γυναικείου ποδοσφαίρου Euro 2025 οδήγησε σε αύξηση 12% των επισκεπτών και 27% των δαπανών στην Ελβετία κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας

Ελβετία: Σκοράρει στον τουρισμό απο το γυναικείο ποδόσφαιρο

Ώθηση στα έσοδα απο τον τουρισμό για την Ελβετία αυτό το καλοκαίρι, καθώς χιλιάδες διεθνείς επισκέπτες μεταβαινουν στη χώρα για το τουρνουά γυναικών Euro 2025 .

Ο αριθμός των ταξιδιωτών στην Ελβετία αυξήθηκε κατά 12% σε ετήσια βάση την πρώτη εβδομάδα της διοργάνωσης, σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε αποκλειστικά με το CNBC ο γίγαντας πληρωμών Visa με βάση τους κατόχους των καρτών του.

Ο αριθμός των επισκεπτών από τη Γερμανία, την Πολωνία και την Ολλανδία αυξήθηκε κατά 25%, οι αφίξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 20%, ενώ η Ιταλία και η Γαλλία σημείωσαν άνοδο 15% και 10% αντίστοιχα.

Οι δαπάνες αυξήθηκαν εν τω μεταξύ κατά 27% για την εβδομάδα που ξεκίνησε στις 2 Ιουλίου σε όλες τις περιοχές υποδοχής της χώρας, οι οποίες περιλαμβάνουν τη Βασιλεία, τη Βέρνη, τη Γενεύη και τη Ζυρίχη, καθώς και τις μικρότερες πόλεις Σεν Γκάλεν, Σιόν και Θουν.

Οι εισπράξεις των εστιατορίων σχεδόν διπλασιάστηκαν στη Βέρνη, καθώς οι δαπάνες για διασκέδαση υπερτριπλασιάστηκαν από τις γραφικές παραλίμνιες ακτές της Θουν , η οποία φιλοξένησε το παιχνίδι Νορβηγία – Ισλανδία και Ισπανία – Βέλγιο την περασμένη εβδομάδα. Οι δαπάνες για αγαθά λιανικής στην Ελβετία αυξήθηκαν κατά 30%, γεγονός που σύμφωνα με τον Κιμ Κάντλεκ, Chief Marketing Officer της Visa Europe, δείχνει την «ισχυρή επίδραση του τουρνουά, με αύξηση των καταναλωτικών δαπανών σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους κλάδους».

Το θέαμα των γεμάτων μεγάλων γηπέδων για τους αγώνες γυναικείου ποδοσφαίρου – οι οποίοι αναμένονται τώρα σε όλη τη διάρκεια του Euro 2025 – κάποτε φαινόταν πολύ μακρινό. Το γυναικείο ποδόσφαιρο άρχισε να γίνεται επαγγελματικό σε επίπεδο συλλόγων, που αποτελεί κλειδί για τη συνολική ανάπτυξη ταλέντων, μόλις τη δεκαετία του 2010.

Ο τελικός του 2022

Το Euro 2022, που φιλοξενήθηκε από την Αγγλία, αποδείχθηκε επιτυχία-ορόσημο όσον αφορά την εμβέλεια, καθώς καρποφόρησαν περισσότερες από μια δεκαετία αθλητικών επενδύσεων σε επίπεδο βάσης, νέες και διευρυμένες συμφωνίες ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων και αυξημένο ενδιαφέρον του κοινού και των μέσων ενημέρωσης.

Η προσέλευση σχεδόν 90.000 θεατών στον τελικό της Αγγλίας εναντίον της Γερμανίας στο στάδιο Γουέμπλεϊ του Λονδίνου ήταν η υψηλότερη όλων των εποχών είτε για τελικό Euro ανδρών είτε για τελικό Euro γυναικών, οι πωλήσεις εισιτηρίων του τουρνουά σχεδόν τετραπλασιάστηκαν στα 60 εκατομμύρια ευρώ (70 εκατομμύρια δολάρια) και η παγκόσμια τηλεθέαση των ζωντανών τηλεοπτικών μεταδόσεων εκτοξεύτηκε στα 365 εκατομμύρια από 178 εκατομμύρια το 2017 και 116 εκατομμύρια το 2013.

Στις επαναστατικές εξελίξεις για το παγκόσμιο παιχνίδι περιλαμβάνονται επίσης η συμφωνία ισότητας αμοιβών που συμφωνήθηκε στις ΗΠΑ το 2022 από το US Soccer και η πενταετής συμφωνία δικαιωμάτων με τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς Sky Sports και BBC για το αγγλικό γυναικείο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου από το 2025, η οποία θα δώσει πρωτοφανή εμβέλεια στους αγώνες.

Αυτά συμβαίνουν ακόμη και όταν τα μεγέθη των συμφωνιών και η συνολική χρηματοδότηση και τηλεθέαση παραμένουν σε απόσταση αναπνοής από τον κολοσσό του ανδρικού παιχνιδιού, του αθλήματος με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στον κόσμο.

Εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια

Νέα ρεκόρ έχουν ήδη καταρριφθεί στο Euro 2025 φέτος, με την προπώληση εισιτηρίων να φτάνει τις 600.000 και την εξάντληση των 22 από τους 31 αγώνες. Από αυτά, το 35% αγοράστηκε από διεθνείς επισκέπτες, σύμφωνα με τη διοργανώτρια αρχή UEFA.

«Ήδη υπάρχουν 61.000 Γερμανοί, 41.000 Άγγλοι, 16.000 Γάλλοι, 15.000 Ολλανδοί και 5.000 Αμερικανοί φίλαθλοι», ανέφερε η Nadine Kessler, διευθύντρια της UEFA για το γυναικείο ποδόσφαιρο, σε δήλωσή της τον περασμένο μήνα.

«Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε 114 εθνικότητες και αυτό είναι ακριβώς αυτό που θέλουμε – αυτό είναι ανήκουστο στο γυναικείο ποδόσφαιρο – και δείχνει ότι έχουμε πάρει τα σωστά μαθήματα από την Αγγλία 2022».

OT Originals
Περισσότερα από Business of Sport

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο