H Renault SA κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση από τον Μάρτιο του 2020, αφού η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε τις προοπτικές κερδοφορίας της και διόρισε τον βετεράνο της εταιρείας Ντάνκαν ΜίντοDuncan Minto ως προσωρινό διευθύνοντα σύμβουλο.
Οι μετοχές υποχώρησαν έως και 18%, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση από την έναρξη της πανδημίας Covid-19 και επηρεάζοντας τους δείκτες.
Αργά την Τρίτη, η Renault μείωσε τις προβλέψεις της για τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους φέτος σε περίπου 6,5%, από τουλάχιστον 7% προηγουμένως. Επικαλούμενη τον εντεινόμενο ανταγωνισμό και τις μειώσεις στην αγορά αυτοκινήτων, ο κατασκευαστής μείωσε επίσης την προσδοκία της για ελεύθερη ταμειακή ροή σε μεταξύ 1 και 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ, από μια προηγούμενη πρόβλεψη τουλάχιστον 2 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο Μίντο, νυν επικεφαλής οικονομικών, αναλαμβάνει από τον Λούκα ντε Μέο, ο οποίος αποχωρεί για να διευθύνει την Kering SA, ιδιοκτήτη της Gucci. Η αναζήτηση ενός μακροπρόθεσμου ηγέτη βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, δήλωσε η Renault. Υποψήφιοι περιλαμβάνουν τον επικεφαλής της Dacia, Ντενί Λε Βοτ, τον επικεφαλής προμηθειών της Renault, Φρανσουά Προβόστ, και τον πρώην στέλεχος της Stellantis NV, Μαξίμ Πικάτ, σύμφωνα με πηγές του Bloomberg.
Οι αναθεωρημένες προβλέψεις υπογραμμίζουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η επόμενη ομάδα διοίκησης της Renault, συμπεριλαμβανομένης της μειωμένης ζήτησης στην Ευρώπη, των αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων και της αυξανόμενης ανταγωνιστικότητας των Κινέζων κατασκευαστών με επικεφαλής την BYD.

Ο πρώην επικεφαλής της Renault, Λούκα ντε Μέο
Η ανάκαμψη της Renault υπό τον απελθόντα Ντε Μέο
Υπό τον Ντε Μέο, η Renault ήταν ένα φωτεινό σημείο στην προβληματική ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων, καταγράφοντας κέρδη πωλήσεων 7% στην Ευρώπη για τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ενώ η ανταγωνίστρια Stellantis έδειξε πτώση 8,4%.
Οι μετοχές της Renault μειώθηκαν κατά 16% στις 10:07 π.μ. στο Παρίσι, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη απώλεια μεταξύ των μελών του δείκτη ευρωπαϊκών εταιρειών Stoxx 600. Η Stellantis υποχώρησε κατά 3,8%, ενώ η Volkswagen AG υποχώρησε κατά 1,8%.
Ο Μίντο και ο διάδοχός του θα προσπαθήσουν να συνεχίσουν μια ολοένα και πιο εύθραυστη ανάκαμψη που ξεκίνησε υπό τον Ντε Μέο, ο οποίος ανανέωσε τη γκάμα της Renault και ενίσχυσε την κερδοφορία.
Ο προσωρινός Διευθύνων Σύμβουλος, ο οποίος εντάχθηκε στη Renault στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1997, δήλωσε σε τηλεφωνική επικοινωνία με το Bloomberg ότι ο εντεινόμενος ανταγωνισμός και η αποδυνάμωση της αγοράς van επηρέασαν την απόδοση της εταιρείας τον Ιούνιο, προσθέτοντας ότι είχαν θεσπιστεί μέτρα εξοικονόμησης κόστους. Οι περικοπές θα επικεντρωθούν στο back office, καθώς και στην παραγωγή και την έρευνα και ανάπτυξη.
Η νέα διοίκηση της Renault κληρονομεί επίσης προβληματικές επιχειρήσεις, όπως η μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού Ampere. Επιπλέον, θα πρέπει να αποφασίσει πώς να διαμορφώσει τη συμμαχία της Renault με τον ιαπωνικό εταίρο Nissan Motor Co. και τη θέση της εταιρείας απέναντι στην Κίνα, αφού ο Ντε Μέο συγκέντρωσε εκεί μια ομάδα μηχανικών και μίλησε για προοπτικές για μια εκκολαπτόμενη συνεργασία με την Zhejiang Geely Holding Group Co.