«Πολύφερνη νύφη» αναδεικνύεται η μονάδα στρατιωτικών φορτηγών της ιταλικής εταιρείας Iveco που ελέγχεται απο την οικογένεια Ανιέλι και ανήκει στον όμιλο Stelantis.
Η πώληση της Iveco Defense Vehicles και ιδιαίτερα η ένταξή της σε ένα άλλο εταιρικό ομιλο αποκτά ιδιαίτερη σημασία καθώς οι ευρωπαικές χώρες είναι έτοιμες να αυξήσουν τις στρατιωτικές δαπάνες χάρη στο ευνοϊκό χρηματοδοτικό πλαίσιο των 150 δισ. ευρώ της ΕΕ αλλά και της δημοσιονομικής ευελιξίας που «προσφέρει» η ρήτρα διαφυγής.
Η αύξηση των στρατιωτικών δαπανών που προωθούν τα κράτη-μέλη της Ευρωπαικής Ενωσης αλλά και τα μέλη της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας (ΝΑΤΟ) αναμένεται ότι θα καλύψει διάφορες ανάγκες εξοπλισμών σε ξηρά, αέρα και θάλασσα και ως εκ τούτου είναι πολύ λογικο στο πλαίσιο της αναβάθμισης και της ενίσχυσης των χερσαίων δυνάμεων θα απαιτηθεί η αγορά χιλιάδων νέων στρατιωτικών φορτηγών σε όλη την Ευρώπη.
Οι συνθήκες αυτές έχουν αυξήσει την πιθανή τιμή της συμφωνίας σε περίπου 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ έως 2 δισεκατομμύρια ευρώ, συμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις.
Γερμανικό ενιδαφέρον
Για τους λόγους αυτούς είναι επόμενο ότι σε αυτη την εξειδικευμένη αγορά στρέφουν και πάλι το ενδιαφέρον τους μεγάλοι βιομηχανικοί όμιλοι της Ευρεώπης, όπως η KNDS NV (γαλλο-γερμανικός) και η γερμανική Rheinmetall AG.
Ηδη, η ιταλική Leonardo έχει υποβάλλει προσφορά σε κοινοπραξία με την Rheinmetall AG, ενώ ενδιαφέρον δείχνουν ακόμα η Czechoslovak Group και η γαλλογερμανική εταιρεία κατασκευής αρμάτων μάχης KNDS NV.
Η Iveco, με έδρα το Τορίνο της Ιταλίας, κάλεσε τους τρεις υποψήφιους να υποβάλουν προσφορές στον επόμενο γύρο στις αρχές Ιουλίου και άνοιξε ένα data room με λεπτομερείς οικονομικές πληροφορίες για την επιχείρηση.
Η ισπανική Indra Sistemas SA δεν συμμετέχει προς το παρόν στην υποψηφιότητα, αν και θα μπορούσε να επιδιώξει να ενταχθεί στην κοινοπραξία Leonardo-Rheinmetall σε μεταγενέστερο στάδιο, σύμφωνα με πηγές που είχε επικαλεστεί το Bloomberg.
Τα ευρωπαϊκά αεροδιαστημικά και αμυντικά περιουσιακά στοιχεία έχουν γίνει πιο ελκυστικά για τους επενδυτές, καθώς οι κυβερνήσεις σε όλη την ήπειρο αυξάνουν τις στρατιωτικές δαπάνες μετά την απειλή του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να αποσύρει τις δεσμεύσεις των ΗΠΑ για την ασφάλεια της Ευρώπης εν μέσω του συνεχιζόμενου πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Η ίδια η Iveco έχει δει τις μετοχές της να κερδίζουν 77% φέτος, αποτιμώντας την εταιρεία στα 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Δύσκολη μάχη
Ωστόσο, η απόφαση της 15ης Μαϊου, με βάση την οποία η Iveco δήλωσε ότι η μονάδα στρατιωτικών φορτηγων ( Iveco Defense Vehicles- IDV) θα αποσπαστεί μπορει να εξελιχθεί σε μια δύσκολη μάχη για τους ευρωπαίους και άλλους μνηστηρες της εταιρείας που ιδρύθηκε το 1937 στο Μπολζάνο της Ιταλίας με την επωνυμία Lancia Veicoli Industriali για την παραγωγή στρατιωτικών φορτηγών και έγινε μέρος της Iveco το 1975.
Και αυτο γιατι , παρόλο που οι άλλοι πλειοδότες είναι Ευρωπαίοι, θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν μια δύσκολη μάχη για την απόκτηση της επιχείρησης έχοντας ως αντίπαλο όχι μόνον την κυβέρνηση Μελόνι αλλα και πολιτικους άλλων κομμάτων που θέλουν να διατηρήσουν την αμυντική μονάδα της Iveco υπό ιταλική ιδιοκτησία.
Αλλωστε, η ιταλική κυβέρνηση θα έχει τον τελικό λόγο σε οποιαδήποτε απόφαση, καθώς διαθέτει ειδικά δικαιώματα βέτο σε οποιαδήποτε στρατηγική συμφωνία στη χώρα.
Οπως αναφέρει η γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsbatt έχουν ληφθεί τρεις προσφορές για το τμήμα: μια κοινή προσφορά από την Leonardo και την Rheinmetall, μία από τις εταιρείες του γαλλο-γερμανικού κατασκευαστή αρμάτων μάχης KNDS, και μία από τον τσεχοσλοβακικό όμιλο (CG).
Συμφωνα με άλλες πληροφοριες ενδιαφέρον έδειξε και η ινδική βιομηχανία αυτοκινήτων και φορτηγών Tata που φέρεται ότι προσέγγισε για το λόγο αυτο την οικογένεια Ανιέλι.