Στον χώρο των ενεργειακών ποτών εισβάλει η Liquid Death, η εξάχρονη μάρκα που είναι περισσότερο γνωστή για την πώληση νερού σε μεγάλα αλουμινένια κουτιά με απεικονίσεις κρανίων που λιώνουν. Τα ποτά που θα προσφέρει της θα είναι λιγότερο καφεϊνούχα από τους περισσότερους νέους ανταγωνιστές.
Τον επόμενο Ιανουάριο, η εταιρεία θα παρουσιάσει το Sparkling Energy, το οποίο θα προωθήσει ως μια καλύτερη εναλλακτική λύση σε σχέση με ορισμένους ανταγωνιστές, δήλωσαν στελέχη στην Wall Street Journal. Τα λεπτά κουτιά των δώδεκα ουγγιών (340 γραμμαρίων) θα υπόσχονται βιταμίνες, χωρίς ζάχαρη ή τεχνητά γλυκαντικά, και αυτό που η Liquid Death αποκαλεί «μη ακραίο» επίπεδο καφεΐνης 100 χιλιοστόγραμμα.
Αυτό είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με την πρωτοπόρο της κατηγορίας Red Bull, της οποίας τα λεπτά κουτιά των 12 ουγγιών περιέχουν 114 χιλιοστόγραμμα καφεΐνης. Αλλά είναι περίπου η μισή καφεΐνη από πρόσφατους ανταγωνιστές όπως η Celsius και η Prime.
«Σκεφτήκαμε, “Ας έχουμε ένα λογικό επίπεδο καφεΐνης, που να ισοδυναμεί με ένα φλιτζάνι καφέ, επειδή φαίνεται ότι η κατηγορία έχει τρελαθεί λίγο με την καφεΐνη”», δήλωσε στην WSJ ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Liquid Death, Μάικ Κεσάριο.
Η κατηγορία των ενεργειακών ποτών έχει διογκωθεί την τελευταία δεκαετία, καθιστώντας τον δελεαστικό στόχο για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ και τους επενδυτές. Οι λιανοπωλητές έχουν δημιουργήσει χώρο για μια σειρά από νεοεισερχόμενους, από μάρκες με θέμα τη γυμναστική όπως η C4, μέχρι ανταγωνιστές που επικεντρώνονται στις γυναίκες όπως η Alani Nu και η Gorgie. Εν τω μεταξύ, μάρκες καφέ από την Starbucks μέχρι την Nespresso πιέζουν έντονα προς τα έτοιμα προς κατανάλωση παγωμένα ποτά που συχνά αποθηκεύονται κοντά στα ενεργειακά ποτά.
Η μείωση της καφεΐνης και των προσθέτων στο ενεργειακό ποτό της Liquid Death προωθεί επίσης τη στρατηγική που βοήθησε το νερό της να γίνει πρωτοποριακό: η πώληση ενός προϊόντος που σέβεται την υγεία σε συσκευασία που παραπέμπει στη μουσική death metal.
Η Liquid Death, η οποία πέρυσι αποτιμήθηκε στα 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια, αφού εξασφάλισε 67 εκατομμύρια δολάρια στον πιο πρόσφατο γύρο χρηματοδότησής της, είναι βέβαιη ότι η «μη ακραία» προσφορά της σε χαμηλότερη καφεΐνη θα ξεπεράσει τον ανταγωνισμό όταν συνδέεται με την επωνυμία της.

Η εξέλιξη της Liquid Death
Τα τελευταία χρόνια, η Liquid Death επεκτάθηκε σε ανθρακούχα ποτά με γεύσεις όπως «Killer Cola» και «Cherry Obituary», καθώς και σε παγωμένο τσάι εμπλουτισμένο με βιταμίνες, φτιαγμένο με 75% λιγότερη ζάχαρη από τους ανταγωνιστές της, σύμφωνα με την εταιρεία.
Η Liquid Death σχεδιάζει να πουλήσει τα ενεργειακά της ποτά για περίπου 2,59 έως 3 δολάρια, ανέφερε, περίπου στην ίδια τιμή με τους ανταγωνιστές της. Τα προηγούμενα προϊόντα νερού και παγωμένου τσαγιού είχαν τιμές στα ανώτερα άκρα των κατηγοριών τους.
Τα ενεργειακά ποτά είναι το πιο συνηθισμένο άλλο είδος στα φυσικά και ψηφιακά καλάθια αγορών των αγοραστών του Liquid Death, δήλωσε ο Κεσάριο, επικαλούμενος στοιχεία από την εταιρεία έρευνας καταναλωτών Numerator. Οι επιλογές που είναι καλύτερες για την υγεία του καταναλωτή, οι οποίες περιλαμβάνουν ορισμένα ποτά χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη αλλά υψηλής καφεΐνης, σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση κατανάλωσης στην ευρύτερη κατηγορία ενεργειακών ποτών αξίας 23,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ Ιανουαρίου 2023 και 2024, σύμφωνα με ανάλυση της Mintel για την αγορά των ΗΠΑ.
Το Liquid Death σχεδιάζει να προωθήσει το νέο του ποτό με το συνηθισμένο του πρόγραμμα: Οι υπάλληλοί του θα δημιουργούν διαδικτυακά κωμικά σκετς – οι Tony Hawk, Ozzy Osbourne και Kylie Kelce έχουν πρωταγωνιστήσει σε πρόσφατα βίντεο – αντί να προβάλλουν ένα μπαράζ τηλεοπτικών διαφημίσεων 30 δευτερολέπτων.
Οι διαφημίσεις θα χλευάζουν τα κλισέ του μάρκετινγκ ενεργειακών ποτών, τα οποία μπορούν να φτάνουν τα όρια της τοξικής αρρενωπότητας.
«Οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να γελάσουν με αυτό», είπε ο Σεσάριο.