GenZ: Ο νέος στόχος των dating apps – Τα διπλά ραντεβού και η ΑΙ

Οι υπηρεσίες εύρεσης γνωριμιών προσφέρουν διπλά ραντεβού και αρχικές face to face συνομιλίες

GenZ: Ο νέος στόχος των dating apps – Τα διπλά ραντεβού και η ΑΙ

Προσπάθειες να ξεκολλήσουν τους χρήστες από τις οθόνες και να τους βοηθήσουν να γνωριστούν μεταξύ τους δια ζώσης, καταβάλλουν οι διαδικτυακές εφαρμογές γνωριμιών, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες σχετικά με την «κόπωση από τα ραντεβού» που εκφράζει η GenZ.

Ο γίγαντας των γνωριμιών Tinder ακολούθησε το παράδειγμα νέων εφαρμογών όπως το Doubble και το Fourplay για να προσφέρει μια λειτουργία «διπλών ραντεβού», όπου άτομα που ταιριάζουν φέρνουν έναν φίλο στη συνάντηση.

Εν τω μεταξύ, το Breeze, μια εφαρμογή όπου οι χρήστες δεν συνομιλούν μέσω μηνυμάτων αλλά απλώς κανονίζουν ώρα και τόπο για ένα ραντεβού, έχει δει τους μηνιαίους ενεργούς χρήστες του να διπλασιάζονται σε περισσότερους από 200.000 τους τελευταίους 12 μήνες.

Όπως επισημαίνουν οι Financial Times, οι  κινήσεις αυτές έρχονται καθώς οι μεγαλύτερες εφαρμογές γνωριμιών στον κόσμο, όπως η Match Group, ιδιοκτήτρια του Hinge, η Bumble και η Grindr, ξεκινούν πρωτοβουλίες που στοχεύουν νεότερους χρήστες σε μια προσπάθεια να αντιστρέψουν την επιβράδυνση της ανάπτυξης μετά την πανδημία.

«Η GenΖ επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει να βγαίνεις ραντεβού», δήλωσε στους Financial Times ο Spencer Rascoff, διευθύνων σύμβουλος της Match Group. «Είτε πρόκειται για το να βοηθάμε φίλους να βγαίνουν ραντεβού μαζί είτε για την εισαγωγή πιο έξυπνων χαρακτηριστικών ασφαλείας, επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία πιο αυθεντικών τρόπων σύνδεσης».

Η προσπάθεια αυτή οδήγησε τις εταιρείες γνωριμιών στην κυκλοφορία νέων πλατωνικών προϊόντων εύρεσης φίλων, στη βελτίωση των μέτρων προστασίας, καθώς και στη δημιουργία βοηθών chatbot με τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουν στη δημιουργία λύσεων και στη βελτίωση των αλληλεπιδράσεων.

Οι νέοι και οι γνωριμίες

Υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτές οι αλλαγές συμβάλλουν στην αύξηση του αριθμού των χρηστών της Γενιάς Ζ στις εφαρμογές γνωριμιών. Άτομα ηλικίας 18-24 ετών αποτελούν πλέον το 21% των χρηστών του Tinder, από 17% πριν από τρία χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης αγοράς Sensor Tower. Οι χρήστες του Hinge σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα έχουν αυξηθεί από 14% σε 17%.

Η AJ Balance, επικεφαλής προϊόντων στην εφαρμογή γνωριμιών για ομοφυλόφιλους, Grindr, η οποία έχει περισσότερους από 12 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες, δήλωσε ότι οι χρήστες της Γενιάς Ζ επιθυμούν «εξατομίκευση, ασφάλεια και αυθεντικότητα».

Η Grindr σχεδιάζει να θέσει σε πλήρη λειτουργία το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης «wingman» έως το 2027, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογία για να αξιολογήσει την καταλληλότητα των χρηστών πριν αλληλεπιδράσουν, με βάση προηγούμενες συνομιλίες.

Η νέα λειτουργία διπλού ραντεβού του Tinder, που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα, είναι ήδη δημοφιλής στους νεότερους χρήστες — με το 90% όσων τη χρησιμοποιούν να είναι κάτω των 29 ετών, σύμφωνα με την εταιρεία.

Ο Ράσκοφ, ο οποίος έχει καταστήσει την προσέλκυση νεότερων χρηστών βασικό μέρος της στρατηγικής του από τότε που ανέλαβε τα ηνία του μεγαλύτερου φορέα εκμετάλλευσης του κλάδου τον Μάρτιο, δήλωσε ότι η εταιρεία κάνει «τολμηρά στοιχήματα προϊόντων» για να συνδεθεί με τη γενιά.

Στο Hinge, η εφαρμογή έχει επιδιώξει να «απο-παιχνιδοποιήσει» την προσφορά της, αναγκάζοντας τους χρήστες να υποβληθούν σε περισσότερα βήματα — γνωστά ως «όρια στροφής» — πριν αποφασίσουν αν θα κάνουν swipe αριστερά ή δεξιά. Η αλλαγή, που εισήχθη πέρυσι, έχει βελτιώσει την ανταπόκριση της συνομιλίας κατά 20%, σύμφωνα με την εταιρεία.

Ορισμένα από αυτά τα χαρακτηριστικά έχουν βοηθήσει τους μηνιαίους χρήστες του Hinge να εκτοξευθούν από 9,5 εκατομμύρια το 2023 σε πάνω από 11 εκατομμύρια το 2025. Οι χρήστες της Γενιάς Ζ αυξήθηκαν κατά 17% την ίδια περίοδο, φτάνοντας περίπου το 56% του συνολικού κοινού.

Η κόπωση των εφαρμογών

Νεότεροι χρήστες έχουν προειδοποιήσει στο παρελθόν σε έρευνες ότι έχουν κουραστεί να χρησιμοποιούν εφαρμογές γνωριμιών λόγω της αντιληπτής τάσης τους να προσελκύουν άτομα που αναζητούν βραχυπρόθεσμες σχέσεις αντί για μακροπρόθεσμες σχέσεις. Ορισμένες γυναίκες έχουν αναφέρει ανησυχίες για τη λήψη ανεπιθύμητου υλικού και βίαιων απειλών κατά τη χρήση των υπηρεσιών.

Οι μετοχές των Match και Bumble έχουν καταρρεύσει κατά περισσότερο από 80% από τα υψηλά του 2021, ενώ οι πιο δημοφιλείς εφαρμογές του κλάδου — συμπεριλαμβανομένου και του Badoo — έχουν υποστεί πτώση στον μηνιαίο αριθμό χρηστών.

Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η επικεφαλής της Bumble, Whitney Wolfe Herd, δήλωσε στους υπαλλήλους ότι «ανησυχεί» ότι η εταιρεία μπορεί να μην υπάρχει του χρόνου, εάν δεν ληφθούν μέτρα μείωσης του κόστους για την προστασία της επιχείρησης. Προειδοποίησε ότι οι εφαρμογές γνωριμιών «μοιάζουν να ανήκουν στο παρελθόν».

Επίσης, τον Ιούλιο, η Breeze ανακοίνωσε ότι οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να φιλτράρουν τις αναζητήσεις τους με βάση την πρόθεση γνωριμιών, τις συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ και καπνίσματος, καθώς και το αν επιθυμούν παιδιά.

«Ο τυπικός χρήστης [της Breeze] είναι κάποιος που έχει τελειώσει με τις εφαρμογές γνωριμιών», δήλωσε ο συνιδρυτής της Breeze, Marco van der Woude. «Έχει κουραστεί να σαρώνει και να συνομιλεί».

OT Originals
Περισσότερα από Tέχνη και Ζωή

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο