Plum: Επαναξιολογούν τις καθημερινές τους δαπάνες οι καταναλωτές

Τα δεδομένα της Plum δείχνουν ότι η εστίαση πλήττεται περισσότερο απο την αλλαγή στάσης των καταναλωτών

Plum: Επαναξιολογούν τις καθημερινές τους δαπάνες οι καταναλωτές

Σε διαρκή «μάχη» περιορισμού ολοένα και περισσότερο των εξόδων τους φαίνεται ότι βρίσκονται οι καταναλωτές, καθώς η ακρίβεια ροκανίζει το εισόδημά τους. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Plum, της έξυπνης εφαρμοφής διαχείρισης χρημάτων, οι καθημερινές δαπάνες παρουσιάζουν σημαντική πτώση ακολουθώντας μια ευρύτερη τάση περιορισμού και αλλαγής προτεραιοτήτων ενόψει καλοκαιριού.

Στρατηγική παύση;

Τις μεγαλύτερες μηνιαίες μειώσεις (Ιούνιος σε σύγκριση με τον Μάιο) σημείωσαν οι κατηγορίες προσωπικής φροντίδας και γυμναστικής (-50%), εστίασης (-50%) και ένδυσης και αξεσουάρ (-45%), καταδεικνύοντας καθαρά την απομάκρυνση από προαιρετικές δαπάνες. Σημαντική ήταν και η μείωση στους λογαριασμούς (-41%), ενώ οι κατηγορίες σούπερ μάρκετ (-4%) και μεταφορές (-23%) κατέγραψαν ηπιότερες πτωτικές τάσεις, όλα μαζί αποτυπώνουν μια ευρύτερη προσπάθεια των νοικοκυριών να περιορίσουν τον προϋπολογισμό τους.

Η Plum εκτιμά ότι η εικόνα αυτή ενδέχεται να αποτυπώνει μια στρατηγική παύση: πολλοί καταναλωτές φαίνεται να περιμένουν τις θερινές εκπτώσεις, να μειώνουν την ενεργειακή κατανάλωση ή να βάζουν στην άκρη χρήματα για τις διακοπές.  Ωστόσο, η σταθερή υποχώρηση της κατανάλωσης αναδεικνύει και μια πιο συνειδητή, προσεκτική στάση των καταναλωτών απέναντι στον προϋπολογισμό τους. Τα ευρήματα προέρχονται από το μηνιαίο report Money Unwrapped της Plum, το οποίο αναλύει τις μεταβολές στη μέση δαπάνη ανά χρήστη με βάση πραγματικές συναλλαγές σε επιλεγμένες κατηγορίες.

Εστίαση: Η πρώτη που πλήττεται

Ένα από τα πιο ξεκάθαρα μηνύματα στα δεδομένα είναι η σταθερή μείωση στη δαπάνη για έξοδο και εστίαση, η οποία υποχώρησε κατά -50% σε μηνιαία βάση τον Ιούνιο. Η συγκεκριμένη κατηγορία καταγράφει πλέον πέντε συνεχόμενους μήνες πτώσης, υποδεικνύοντας ότι τα γεύματα εκτός σπιτιού ίσως είναι από τις πρώτες πολυτέλειες που εγκαταλείπονται όταν εντείνεται η πίεση.

«Η έξοδος για φαγητό είναι συχνά ο πρώτος τομέας όπου αντικατοπτρίζεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη», εξηγεί η Μαίριλυ Μητροπούλου, Marketing Manager Ελλάδας της Plum. «Αυτό που βλέπουμε είναι μια στροφή σε πιο συντηρητικές συμπεριφορές: οι άνθρωποι αφήνουν τις κρατήσεις σε εστιατόρια για σπιτικά γεύματα, τα ταξί για περπάτημα και τις συνδρομές για αποταμίευση».

Παρόμοια πορεία ακολούθησαν και οι δαπάνες για διασκέδαση (-14%) και προσωπική φροντίδα (-50%), παρά τα εποχικά υψηλά που είχαν καταγραφεί την άνοιξη.

Αναθεώρηση και στα απολύτως αναγκαία

Σε αντίθεση με προηγούμενες περιόδους, όπου οι περικοπές αφορούσαν κυρίως μη αναγκαίες δαπάνες, τα στοιχεία της Plum για τον Ιούνιο δείχνουν ξεκάθαρα πως ακόμη και βασικές κατηγορίες όπως σούπερ μάρκετ, λογαριασμοί και μεταφορές πλήττονται. Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να κάνουν επαναξιολόγηση ακόμη και των καθημερινών τους συνηθειών.

«Οι χρήστες της Plum διαμορφώνουν νέες συνήθειες, απομακρύνονται από την ασυνείδητη, μηχανική κατανάλωση και σκέφτονται πιο συνειδητά τι έχει πραγματική αξία», προσθέτει η Μητροπούλου. «Αυτό αντανακλά όχι μόνο την οικονομική αβεβαιότητα, αλλά και μια αυξανόμενη οικονομική επίγνωση».

Καθώς τα νοικοκυριά γίνονται ολοένα και πιο επιλεκτικά σχετικά με το πού κατευθύνουν τα χρήματά τους, οι χαμηλού ρίσκου επιλογές με σταθερή απόδοση κερδίζουν έδαφος, αναφέρει η κυρία Μητροπούλου, φέρνοντας ως παράδειγμα Plum Interest. «Με το προϊόν Plum Interest, μπορούν να αποκομίζουν αποδόσεις μέσω του Money Market Fund μας και παράλληλα να έχουν πρόσβαση στα χρήματά τους όποτε τα χρειαστούν», προσθέτει.

Σημειώνεται ότι η Plum είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες τεχνολογίας (FinTech) στην Ευρώπη, όπου μέσω της εφαρμογής της, διαθέσιμη σε iOS & Android, βοηθά τους πελάτες της να αποταμιεύουν, να επενδύουν και να διαχειρίζονται έξυπνα και αποτελεσματικά τα χρήματά τους.

OT Originals
Περισσότερα από Economy

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο